12 srpna 2020

Mátový likér

Nafotila jsem trochu postup výroby, ale musím říci, že pro mne byl tento likér dosti silný, i když výborný. Proto jsem si ho příště  trochu obměnila. Cukr jsem svařila s 1/2 l vody a vychlazené nalila na mátu s kořením a zalila slivovicí. Naše slivovice je vlastně 50% ovocná pálenka a doufám, že zředěný výsledný likér bude skvělý. Proti loňsku jsem nepoužila celé větvičky, ale jen lístky a špičky větviček. Zapomněla jsem, že jedna blogerka radila koriandr dát mletý, proto jsem letos dala opět celý. To koření je hodně aromatické a tak pro nás stačí. Ostatně chutná mi už nyní. :-D Opět však nemá tu slibovanou zelenou barvu. :)

5 komentářů:

  1. Zdravím Majko, hele a zkoušela si už likér z trnek? myslím opravdové trnky - né švestky. My je trháme někdy už před mrazama - říkají že mají přejít mrazem že tak ztrácí trpkost a zesládnou - ale to my už máme chatu zazimovanou. Máme cca 3-4 km od chaty už svá místa, kde každý rok jsme zatím našli. Já je pak doma očistím, promyju a osuším a šup do mrazáku, tam pobydou a doufám, že zesládnou, pak nevím přesne 5? týdnú před Vánocemi je vyndám, jak rozmrznou tak částečně rozmačkám, muž je dá do šroubovací flašky většího objemu a širšího hrdla a přidá někdy slivovici, někdy vínovici - kdy jak, nechá macerovat, též nevím jak dlouho to si hlídá on a pak scedí přez plátýnko, vymačka a poředí převařeným cukerným sirupem. Jo a dává tam hřebíček, badyán, skořici no všeho chuť. Tak až budeš vidět trnky tak si vzpomeň a dávej na sebe i všechny tam u Vás pozor. Objímám Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Mílo. Z trnek jsem likér ještě nedělala. :)Ani nevím, kde v okolí jsou. Dříve bývaly na remizkách.Teď je nějak nevidím.

      Vymazat
  2. Tolik dobrůtek, dělala jsem mátový, trnkový, kmínový a bezinkový. To už je všechno dávno. Nyní už nic, alkohol téměř nepiju. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás také se alkohol nevypařuje. Ale je to milý dárek k Vánocům, narozeninám... Míla

      Vymazat
    2. Tyto likéry jsou spíše na chuť, jednu stamprličku...to není na pití. 😉

      Vymazat

Děkuji za váš komentář