29 října 2020

Samé dobré zprávy

 Už je to šest týdnů a dva  dny, kdy jsem vyfasovala sádrovou dlahu na zlomené hlezno, tedy kost v kotníku. Ještě před 14 dny jsem na snímku viděla parádní rýhu tedy zlomenina ještě nebyla zhojená, ale doktor tvrdil že za dva týdny to bude v pohodě. A dneska právě uběhly ty dva týdny. Hned po rentgenu kotníku jsem šla na ultrazvuk s žílami, protože jsem měla v hluboké lýtkové žíle trombózu. Dlouze lékařka prohlížela mé žíly od třísla až dolů, mačkala lýtkový sval... Když něco dlouho trvá, člověk má obavy, že je tam zase nějaký nález. Ale opak byl pravdou. Lékařka nic nenašla. Žíly mi prohledala velmi pečlivě a já jsem si vyslechla první radostnou zprávu, že je všechno v pořádku. 

Jak jsem seděla na vozíku s obnaženou nohou a čekala před chirurgickou ambulancí na další verdikt, zkoušela jsem se šlapkou trochu hýbat. Ta noha však byla tak tuhá, že jsem do ordinace vyjela s určitými obavami. Snímek který zářil na speciální obrazovce jsem nepoznávala. Jakoby prošel úpravami retušovacím razítkem ve Photoshopu. Po té klikaté čáře nebyla ani stopa. 

Lékař kotník prohmatal, napsal příznivou zprávu a dostala jsem žádanku na rehabilitace. Hned jsem se jela objednat. 

Zatímco jedna sestra vyplňovala žádanku a hledala termíny k fyzioterapeutce, druhá mi ukazovala, jak postupně zatěžovat nohu a jak cvičit chodidlo i doma, chodit o berlích či francouzských holích s oběma nohama a nehoupat se jen  o jedné noze. Jako první mi však poradila, jak ošetřit kůži po dlouhodobém sevření v sádře.  Tak na to už se těším. Lázeň, žínka, mýdlo a krémy. 

Zítra tedy zahajuji rehabilitace s terapeutkou. Zatím tři týdny. 

A tak si říkám, že je to možná dobře, že mě z operace nakonec stáhli, protože bych musela stejně na další operaci, při které by mi destičku a šroubky vyndali a znova bych musela podstoupit hojení rány a teprve potom rehabilitace. Naštěstí to srostlo dobře. 

A v časopise Zahrádkář jsem se dozvěděla, že se sadbou česneku nemáme pospíchat, stačí koncem listopadu nebo i v první polovině prosince. Tak to bych mohla nakonec ještě stihnout.  😄

Mějte se krásně a děkuji vám, že jste mi drželi palce.


29 komentářů:

  1. Majko, obrovská gratulace.
    Teď už jen pozvolna rehabilitovat, nic neuspěchat a pomaloučku se vracet do normálu. 👍👍👍
    Znám to, jak vypadá noha po sundání sádry. Také jsem se těšila, až jí ponořím do vody, umyju a pak budu ošetřovat nemocnou kůži.
    Česnek se může sázet do doby, než zamrzne zem. Do té doby budeš určitě už v pohodě.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím se zdráhám postavit,ale opatrně to zkouším. Dneska u nás prší, k fyzioterapeutce musím ještě jet na vozíku a tak budu asi dobře mokrá i se svým doprovodem.

      Vymazat
  2. Majko,gratuluji.To je parádní zpráva.Držím ti i nadále palce,ať všechno dopadne jak má.
    Jsem ráda,že i trombóza je pryč.Mám s ní moc špatnou zkušenost.
    Přeji ti krásné dny ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, měla jsem z té trombózy veliký strach. Stále jsem ale obezřetná jestli se to třeba nedostalo někam jinam.

      Vymazat
  3. No vidíš, přece jen bude líp!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nákotník je ještě hodně oteklý takže málo hybný, ale budu se snažit trénovat. Zatím si dávám studené obklady.

      Vymazat
  4. Tak to je dobrá zpráva...Marusko,rehabilituj,cvič určitě budeš brzy běhat,ať je to co nejdříve.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, bude to asi namáhavé, otok je tam stále a omezuje. Jsem zvědavá na dnešní návštěvu u terapeutky.

      Vymazat
  5. Snad už to bude jen lepší :-) Třeba ten česnek opravdu stihneš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím česnekem jsem to myslela spíš humorně, ale kdyby se podařilo Byla bych ráda. Zatím to mám oteklé a nehybné. Ale naděje umírá poslední.:)

      Vymazat
  6. Fukčarinka - samé dobré zprávy Maruško,to potěší ����

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad to bude dobré. I když, čekala jsem že ten otok už nebude tak velký. Sice hematom je docela malý to mám tam někde pod kotníkem, ale noha je nafouklá a tvrdá. Cvičím, dávám obklady, snažím se. Hezký den.

      Vymazat
  7. Blahoželám že sa nožka dobre hojí, nech to aj naďalej pokračuje. Aj opuch sa časom poddá, chce to len (ako sama píšeš) pravidelné obkladanie a minimálnu námahu. Tak, nech sa Ti len darí! 🌻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mám za sebou první návštěvu terapeutky. Cvičila mi s nohou a vytlačila otoky směrem nahoru ke koleni a to tedy dost bolestivě. Ale jinak byla velmi příjemná. Škoda že koupele jsou nyní zavřené a asi bude všechno probíhat jen mechanicky. Ale doma cvičím poctivě i když nemám prý očekávat okamžité výsledky. Budu trpělivá. Mimochodem, terapeutka je také Slovenka a mému vozíku říká kamoš. 🙂

      Vymazat
    2. Nuž, podobného kamoša mám doma tiež, zatiaľ čaká kým ho budem nútená používať stále. Ty to máš našťastie len dočasné! 👍

      Vymazat
  8. Marija, tak to jsem skutečně moc ráda, že to dobře dopadlo. Dívala jsem se jen na ten blog o cestování, a tak jsem už měla strach, jestli se ti něco nestalo... jsem ráda, že už je zhojené. Tedy ještě rehabilitace, ale ty jsou většinou spíš příjemné. Tak držím palce. (Ju, už jsi letos 4.člověk, u kterého jsem slyšela, že má zlomený kotník.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, i na chirurgii jsem potkával a spoustu lidí se zlomeninami kotníku a právě levých. Asi byla letos nějaká špatná konstelace hvězd. První návštěva u terapeutky byla docela bolestivá, ale to nevadí hlavně, že už je naděje že to bude lepší. Hezký den.

      Vymazat
  9. Maruško, to jsou samé dobré zprávy. Gratuluji. ☺
    Teď v klidu rehabilituj a opatruj se!
    Česnek počká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jarmilko. S tím česnekem jsem to myslela spíš tak ze srandy. terapeutka říkala, že se bude střídat úspěch s neúspěchem, že může přijít i takové období stagnace, ale nemám se toho bát. Budu trpělivá.

      Vymazat
  10. Jééé, já mám radost.
    A kdo si počká, ten se dočká.
    Příroda a život ti to nalinkovaly a ve své podstatě správně.
    Nebudeš tělo zatěžovat léky, anestetiky, což je vždy správné.
    Maruško, jediné, s pokorou. Na česnek se vykašli, já si rozbila hubu v lese a ještě dneska mne bolí žebra a to byl měsíc před. Tak klíííd a pokoru a zdraví !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, neboj, určitě budu pokorná a nebudu nikam spěchat. Tak mi to řekla i terapeutka. Neuspěchat jako sportovci, kteří se hned "musí" vrátit na profesionální dráhu. Po úspěších přijde i období stagnace, ale toho se nemám bát,to je normální. Šlachy, svalstvo, všechno se připravuje na to, jaký úkol pak bude plnit. S tím česnekem jsem to myslela spíš tak obrazně, z legrace. I když manžel dělá co může,přece jen je na té zahradě mnoho restů, ale opravdu se nedá nic dělat. Dokud nebudu samostatně chodit, budu doma, maximálně na kontrole nebo rehabilitaci, či na malé procházce kolem domu.ale jakmile bude náledí nebo sníh, tak z baráku nevylezu. Děkuji za podporu a přeji hezký den.

      Vymazat
    2. Krásně se to čte a musím říct, měla jsi neuvěřitelné štěstí.
      Opatruj se a hlavně zdraví.
      Potřebuješ i optimismus, vím, že jsi aktivní člověk a zase budeš.
      Těším se na tvé první fotky !!!

      Vymazat
  11. Maruš, tak to je dobrá zpráva, potěšila si mě. Moc ti přeju aby si už zase byla úplně fit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bude to ještě pár tydnů trvat, ale je to už nadějnější.

      Vymazat
  12. To je docela vzácné, že optimistická předpověď doktorů nakonec klapne. :D Super a blahopřeji ke zvládnutí takvých útrap. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě nemohu zvolat Victoria, k samostatné chůzí musím tu nohu teprve připravit a statečně ji v tom pomáhat. Ovšem už jsem mnohem samostatnější. :)

      Vymazat
  13. Odpovědi
    1. To jsem sama zvědavá. Možná bude obtížnější se na zahradu dopravit. Taxíkem se bojím kvůli kovidu,autobusem a pak pěšky 2,5 km do kopce nezvládnu a se snachou autem mám také trochu obavy. V práci se setkává s lidmi a tak je to také riziko. Uvidíme. Když už bych tam byla, snad bych to zvládla. :)

      Vymazat
  14. Tak to je dobrá zpráva. Blahopřeji. Dnes je lepší, když jde náprava úrazu neoperační cestou, jak jsi to měla ty. Opatruj se a dávej na sebe pozor, dopřej kotníku čas postupného návratu k normálnímu stavu. Česnek opravdu počká. A kdyby ne, tak je ještě jarní česnek ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář