12 května 2023

Revizi máme, ale...


Poslední vstup jsem končila zmínkou o dokončení výkopu pro elektrické vedení a konečně po týdnu nastal den "D". Elektrikáři přijeli a dokonce na stejný den byl plánovaný i dovoz písku. Písek přivezli právě v době obědové přestávky montérů, takže vše bylo krásně načasováno. S malými neplánovanými potížemi  bylo dílo dokončeno a revize bude za pár dní. Můžeme zasypávat. Určitě se těší i tulipán, chystající se kvést na kraji propasti. 

Na vysvobození se těší i azalka
Montéři nám nechali prozatímně ještě zapojenou společnou elektriku, takže než se dostaví ČEZ, můžeme ještě posekat zahradu i pod zahradou. 
Rajčata už byla přerostlá, vytáhlá a tak jsem se rozhodla je prostě už dát ven, ať se děje co se děje. Stejně by doma nepřežila jen v kelímkách a dokonce chytala nějakou plíseň nebo padlí a začala jsem stříkat. Tak uvidíme. 
Na záhonech mám zatím kromě rajčat, česnek, cibuli, hrášek, fazolky a mrkev. 
Dneska jsem koupila travní semeno na opravu trávníků. 
Částečně zasypáno. Nyní by to chtělo déšť, aby si to všechno sedlo a ještě dosypeme. 
Byli jsme vyrozuměni, že revize se může uskutečnit bez naší přítomnosti a stalo se tak v neděli 7. května. Ve středu odpoledne jsem měla revizi v e-mailu spolu s fakturou za provedené práce. Vše jsem  hned zaplatila mobilem pomocí QR codu (parádní věc) a ve čtvrtek hurá na ČEZ.
Cestou ze zahrady. Kde rostlo loni obilí, dneska svítí řepka. 
Konečně mohu předložit revize a končí skoro roční anabáze s naší el. přípojkou. Jenže... 
Smlouva zní na jednofázovou dvacítku a já mám revizi na 25 A. Co nyní? je překlep v revizi nebo je revize dobře a montéři udělali chybu? Samozřejmě, že ČEZ takovou nesrovnalost nemůže přijmout. Pospíchala jsem domů, kopec i naštvání mi daly zabrat. Doma jsem zjistila, že chyba je částečně na mé straně. Manažer el. firmy nechtěl mou smlouvu a spokojil se jen s ústním vysvětlením, co požadujeme. Prý pošle cenovou nabídku. V cenové nabídce mne samozřejmě zajímala cena. S tou jsem souhlasila a odeslala souhlas. A tady byla ta moje chyba. Nečteš, nevíš. Už v CN bylo uvedeno 25 A. Co nyní? Všechno předělat zaplatit  a novou revizi? Vždyť za revizi jsem dala 3 000,- Kč. 
Valím znova na ČEZ, zda by nešlo jen opravit smlouvu nějakým dodatkem na 25 ampér s tím, že by již všechno odpovídalo smlouvě a revize by platila. Hurá, ano šlo by to, jen se vše asi o měsíc protáhne a za 5 ampér navíc doplatím 1250,-Kč. . No nevadí, pořád lepší než nová střeva elektroměrové skříně a nová revize.  Hlavně, že to má řešení. A já jsem na sebe docela hrdá, protože jednat s úřady a firmami jsem musela jen já. Manžel s tím nechtěl mít nic společného, prý jsem si to vymyslela, tak ať si to vyžeru. Ale jinak na zahradě fyzicky pomáhal vydatně. :) Tak snad už to jednou konečně klapme. 
Všem přeji hezké dny.

33 komentářů:

  1. Maruš, kdyby tě ten tvůj neměl, co by si počal. To je jak u nás, co nevyřídím já, to není. Hlavně, že už všechno máte hotové a můžete být v klidu, byly to nervy. Zahrádka už bude zase v pořádku a budeš se chodit kochat kočičkami. Taky se už chystám vysadit rajčata. Tento týden jsem měla hodně pracovní, zase mám všude samé květináče a truhlíky ... Jsem nenapravitelná🥰Měj hezké dny a snad nám i zaprší, už je to třeba. 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ještě čekám, zda to navýšení ampér schválí Plzeň a pak ještě stanovit platby za odběr. Lumír říká, co prej budeme dělat s tolikou hlínou, která zbyde, protože se dalo do výkopu dost písku podle normy, ale na zahradě se hlína uplatní snadno, zvláště, když tam něco člověk pěstuje. Také jsem říkala, že si koupím více kytiček do květináčů a truhlíků. Dneska jsem byla na jarmarku, ale je všechno strašně drahé. Za jeden muškát dát 50, to bych se nedoplatila. počkám, až v Albertu budou mít zase ty maličké sazenice po 10 ks. ty se mi osvědčily. Zatím mám jen převislé světle růžové. Příští týden bude deště, že nás to bude mrzet. :)

      Vymazat
  2. Maruško, rajčátka se venku zaklimatizují a budou růst. chce to je zasadit co nehlouběji, aby jim koukalo jen poslední patro listů. Pustí si nové kořínky po celém stonku, co bude v zemi. Přeji, aby námaha vynaložená, byla po zásluze odměněna. Krásné dny na zahrádce a i mimo ni přeje z Jizerek Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olinko, dělám to tak. Dávám je hluboko a ještě trochu šikmo a pak srovnám k tyčce. To si pamatuju, že jsme to tak s maminkou dělávaly. Zatím jsem vždy měla rajčat dost. Ale ještě nikdy mi tolik neschly listy. Odstříhávala jsem je a pak jsem nasadila postřik. Jakoby je něco sálo, ale žádného škůdce jsem neviděla. Možná, že to je padlí. Postřik by mohl pomoci a jak píšeš asi jim venku, kde budou moci vytvořit větší kořenový systém bude lépe. Přeji Ti také hezké dny.

      Vymazat
  3. Majko, naštěstí se vše nakonec v dobré obrátilo. Pokud tě to utěší, u nás většinu věcí také musím zařídit a vyřídit já. Muž je také pracovitý, ale do těchto akcí se moc nehrne.🤔
    Rajčata mám stále ještě doma, ale začala žloutnout. Takže zmrzlí-nezmrzlí, zítra jdou ven.
    Měj hezké květnové dny 🌸🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak vidět, tak je to asi v mnoha domácnostech stejné. :)

      Vymazat
  4. Trochu mi to připomnělo naší anabázi s jističi na chatě. Ještě že jsem nemusela nic platit, protože bych se nedoplatila, no tedy žádné revize apod. "Jen" jsme zaplatili 1500 za tři jističe které se postupně namontovaly a zase odmontovaly. Táhlo se to skoro celý rok než byl ČEZ spokojený. Taky se mi protočily panenky když jsem u stánku koupila dva muškáty a dvě fuchsie a stálo mě to 370 Kč. A naštvala se v Litomyšli když mi tam kluk tvrdil že kytka kterou si kupuju je trvalka a i když jsem pochybovala tak ne, je to trvalka. Samozřejmě že to je letnička. A stála 70 Kč. Ovšem je nadopovaná retardéry takže je oproti výsevu doma kompaktnější a nižší. Tak doufám že si z ní aspoň posbírám semínka na příští rok. Prostě nakupujte u odborníků. Potřebovala bych vždycky na jaře se s někým svést do Polska, tam mají kytky o třetinu levnější než koupíš na trzích tady u nás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, že čezáci se hned tak s něčím nespokojí. Jsem fakt zvědavá, jestli to tam někde v Plzni pochopí, o co jde, protože do té žádosti to napsáno nebylo, jen dokoupení ampér. Bojím se, aby nechtěli nakonec novou revizi, protože datum revize bude den před podáním žádosti. byla jsem ubezpečena, že ne, ale co nějaká ženská vypustí na pobočce nemusí být názorem někoho jiného. A s těma kytkama a odborníkama je to fakt děs. Však jsem jeden rok koupila údajně keříčková rajčata a tak jsem je moc nevyštipovala a měla jsem z nich strašnou změť. Říkala sousedka, že strašně drahé viděla i čemeřice. Že prý dokonce kolem přes 200,- To se mi nechtělo ani věřit. Mně se roztáhly po zahradě docela nekontrolovaně. No to je fakt, ty to máš do Polska blíž, ale zase když nakoupíš, je to potřeba odvézt. že? Já jsem se ze srandy ptala jednoho prodejce, jak je možné, že má rajčátka taková nízká a kompaktní (věděla jsem, že neřekne) a on prej, že to je tajemství, které si mezi sebou neřeknou ani zahradníci. Já mám chuť zkusit to příští rok tak, že jakmile se začnou rajčata tahat moc nahoru, tak jim zastřihnu vršek už jako sazeničkám a snad se zbrzdí růst a rozvětví se.

      Vymazat
    2. To sousedce klidně věř. Já teď naposledy v Unihobby koupila čemeřici za 189 Kč. A měli i dražší, ale to už byly trsy jak hrom. Když jsem si kupovala ty plnokvěté pastelové tak taky jedna stála 150 Kč. A to už před šesti lety. Víš co, to je jak s těma kytkama, dopují to zpomalovači růstu. Ale je fakt že existují semínka rajčat v takové edici která se jmenuje Mini zahrádka a ty se pěstují v truhlíkách a vyrostou tak max 25 cm a jsou to takové bohaté keříčky. Ale prodávají se i jako sazenice, jen musíš shánět truhlíková rajčata. A můžu říct že tedy z nich je rajčátek hodně. Já letos zkusila narvat rajče z obchodu do hlíny a měla jsem z jednoho plný květináč sazenic, a jelikož jsem to udělala se dvěma tak jsem musela vybrat od každého ty největší a ostatní vytrhat. Ale je to fajn. Příští rok to udělám zase, ale musím dřív. Teď je ještě nemám v zemi protože je v noci stále ještě dost zima, ale myslím že už to začne být lepší tak už půjdou.

      Vymazat
  5. Takový strašný práce :(
    A trávník zničený, ale jinak moc pěkná zahrada.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V neděli jsme oseli část upraveného trávníku a už se to trochu rýsuje. Ještě opravit některé obrubníky. Ale už jsme se konečně shodli i s ČEZem, že si tu šťávu do chaty zasloužíme pustit. :)

      Vymazat
  6. Marija, jste dobří. Jako celkově, že jste to dali, vy, zahrádka... Tak už jen ten déšť, aby vše pěkně rostlo, udělat si kafíčko v konvici a relaxovat .-) Hezké květnové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V neděli jsme upravili další část trávníku a oseli a nyní nám déšť vlčí semínka. To nejhorší máme za sebou, šťáva už do chaty teče. :) Ano první kafíčko už jsem si uvařila a i ta radost ze sekání trávníku byla jaksi větší, i když jsem se opět u toho docela nadřela. Ten svažitý terén dá při sekání zabrat. :)

      Vymazat
  7. Tak to byla fuška. Mákli jste si nejen fyzicky, ale i duševně. Chatička bude v jednadvacátém století...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Mirku, my jsme tam elektriku měli odjakživa, ale byla z jednoho rozvaděče do asi 10 chat. Vyúčtování podle jednotlivých hodin v chatách měl vždy někdo na starosti, ale za 40 let, co chaty stojí, se již vyměnilo původní osazenstvo a lidi se jen dohadují, nikdo to vyúčtování nechce dělat. Někteří už si vlastní přípojky udělali a tak jsme se na to dali taky.

      Vymazat
  8. Maruško, pěkná makárna! Vzpomínám, jak jsme kolem mých 25 let kopali výkop na chalupě na vodovod, taky bylo veselo! 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, už to nejhorší máme za sebou a nyní jen takové zkrášlovací úpravy, které mne docela baví, ale jelikož není pozemek u domu, tak to jde po troškách.

      Vymazat
    2. Taky jsme to tak měli, nakonec se to prodalo.

      Vymazat
  9. No,vidíš,jsi šikulka ve všech pozicích.
    Přeji krásný den ☺
    Eva H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Nakonec i s tím Čezem jsme se shodli na počtu fází a šťáva už teče. :)

      Vymazat
  10. Maruško, klobouk dolů, tolik práce a starostí... Ať Ti všechno hezky na zahrádce roste a kvete, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Lenko. letošní jaro mělo nevlídný nástup pro pěstování všelijaké zeleniny a práce s elektrikou nás nakonec zdržely a tak asi letos úroda nebude taková, jak jindy, ale já jsem s tím smířená, uvidíme. Hlavně, že to nejhorší, je z námi.

      Vymazat
  11. Tak toto znám, když jsem vyjednávala vodovodní a kanalizační přípojku na chalupě... šílené to bylo, byla jsem na zhroucení, protože tomu vůbec nerozumím ... ale nakonec to dobře dopadlo. Maruško, zahrádka je krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si, Lado, vždy říkám, zvládli to jiní, musíme to zvládnout také. A jakmile má nějaký problém řešení, už mi nevadí nasadit trochu více sil, hlavně, že to půjde. To nejhorší máme za sebou a z toho mám radost. Měj se hezky.

      Vymazat
  12. Maruško, tak jsem to tu vše přečetla a moc obdivuji tebe i všechny ženy, které si prošly něčím podobným. Už jen ta jednání a štrapáce s úřady.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, bývala jsem více akční, ale také jsem bývala mladší. Ale pak mám alespoň dobrý pocit. :-)

      Vymazat
  13. Takové práce jsou náročné,dlouho trvají a na náladě nepřidají,vím to z doby,kdy jsme na chatě zavaděli elektřinu.Dese let jsme byli bez ní (ani nevím jak jsme to zvládali když jsme tam s dětmi jezdili).Ale máš to za sebou,teď si užívej pěkného počasí,přírody,samozřejmě i práce,ale s tou to nepřeháněj.Přeji hezké léto...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nyní musíme upravovat terén a trochu mne zmáhá i usadit dlaždice do chodníčku, protože půda je tvrdá a suchá. Ale nikam nechvátám a dělám to postupně, pomalu. Vždy kolem poledne mne chytnou záda a musím si lehnout. Ale když vidím za sebou nějakou práci, tak jsem spokojená.

      Vymazat
  14. Fukcarinka- Maruško, tak snad to vše vyjde a budeš spokojeně zahradnicit
    🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už nám šťáva do zásuvek s světel teče, nyní upravujeme terén. Také je to náročné pro důchodce, ale nikam nechvátáme. Měj se hezky, Marti

      Vymazat
  15. Maruško, hlavní je, že už to máme vyřešené. Zažili jste si s tím spoustu starostí a trablů...Přeji Tobě i celé rodině krásné léto hlavně ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V současné době už to vypadá nadějněji, lépe a radostněji. Jen ještě nevím, co nás čeká při budování samostatných přípojek ostatních zahrádkářů. Nedávno tam kvůli tomu geodeti vyměřovali pozemky a u nás prý se má něco demontovat. Je smůla, že máme na pozemku ten rozdělovací sloup. Tak uvidíme.

      Vymazat
  16. Takové starosti a běhání...pořád je vše strašně složité a na všechnousim mít deset papírů...Tak přeji zdárný konec a už jen užívání zahrady se vším všudy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář