27 dubna 2023

Duben na zahradě-2,část

Byli jsme popohnáni. Tedy ne k soudu, jak by se někdo domníval, ale k větší aktivitě. Jelikož nám na zahradě elektrika zatím jde, protože si vyúčtování vzala na starosti jedna nová rodina, rozhodl manžel, že s  montáží přípojky vyčkáme na stálejší počasí, třeba na léto nebo na druhou polovinu května. V minulém týdnu však volal zástupce el. firmy, zda máme výkop prohlouben do požadovaných 60 cm, že by mohl poslat chlapy na montáž. Zaúkolovala jsem staršího syna, on přizval ke spolupráci svou přítelkyni, která si přivezla i vlastní nářadí a na víkend jsme měli program.  Já jsem si to vyzkoušela den předtím a zpracovala jsem úsek dlouhý 3 m ze 16. m. Pak mne manžel vyhnal, prý to mají dělat mladí a že mne do nemocnice nepotáhne a tak jsem šla jsem sadit jiřiny, čistit a sadit mečíky. V sobotu pak syn s přítelkyní zvládli perfektně zbytek i s výkopem přímo do chaty. Ani jsem to nestačila vyfotit, tak tedy příště. Já jsem mezi tím zasela hráček, a mrkev. 
Cestou na zahradu jsem zahlédla v dálce srnku. 

Už se těším, až bude tato akce za námi a já si začnu opravovat zídky a obrubníky a nakoupím nové kytičky. Ale přednost bude mít asi zelenina. Okurky, rajčata, salátek a pod. Zatím se rajčata, celer a salát činí na parapetu a občas otužuje v lodžii. 
Hezký zbytek týdne všem přeji. 

22 komentářů:

  1. Moc se mi líbí fialové koniklece,jinak se tužíte pracovně,ale až to bude hotové,tak to bude OK.Také jsme to na chatě zažili když nám dělali elektriku.Opatruj se....

    OdpovědětVymazat
  2. Maruš, máš to na parapetech jak u zahradníka. Už si sázela jiřiny, tak to je musím taky vytáhnout ze sklepa. Na výkopu sis mákla, ale manžel má pravdu, nechej to mladým. Hezký den🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen jsem chtěla vyzkoušet, jestli se do výkopu po Honzovi ještě dá vlézt, protože Robert brblal, že se to bude dělat špatně, když se do té úzké brázdy nebude moci postavit. A šlo to parádně.

      Vymazat
  3. Majko, koukám, že budeš mít opět obrovskou zeleninovou zahrádku. U nás sázíme jenom pár rajčat, ostatní zeleninu pro nás dva kupuji, ale bylinky mám vlastní. O víkendu bych chtěla sázet kytičky, dneska jsem něco nakoupila v OBI, ale ještě se zastavíme v místním zahradnictví. Snad mě nespláchne déšť a budu se hrabat v hlíně, už se těším. Také přeji hezký víkend a výkop nech mladším, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já to mám asi po rodičích. Ti neměli na zahradě ani kousek trávy, všude rostlo "žrádlo" a byla to jen dřina. Já jsem vždycky říkala, že to mají zmenšit, a prej s trávou je také hodně práce. Já jsem na to vždycky říkala, že to sice jo, ale nemusí se vozit domů a zavařovat. :D Já jsem tedy přidala více kytiček, na trávu pořídila sekačku a jen tak asi z piety nechala i tu užitkovou část. Ale každý rok si se sousedkou říkáme, že nám to sklidí nebo zničí nějací škůdci a že se na to vyprdnem, ale každý rok opět sejeme a sázíme "žrádlo". :-D

      Vymazat
  4. Majko, krásně ti to na zahradě kvete a doma se báječně daří sazeničkám, ze kterých bude určitě velká úroda.
    Jaro budiž pochváleno.
    Měj hezké dny. 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen to tomu jaru nějak dlouho trvá. U nás bylo dlouho ráno mrazivo. Snad už bude lépe.

      Vymazat
  5. Maruško moc hezky ti to kvete, ale koukám, že práce tam máš ještě spoustu...Tak ať se daří.



    OdpovědětVymazat
  6. Maruško,na takové práce je už potřeba pozvat ty mladší.A máte i pozorovatele,srnky vás sledují,jak pokračujete.
    Čeká tě hodně práce,ale pokud se počasí vydaří,tak bych byla raději na zahradě,kdybych nějakou měla,než v paneláku.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já to jen zkoušela, jestli se dá do toho předkopaného výkopu vlézt a pokračovat hlouběji. Syn totiž brblal, že to bude nyní horší. Ono to bylo horší v tom, že níž už byl těžký jíl. jasně, že toho pak udělali mladí hodně. nyní už zasypáváme a to už je v pohodě.

      Vymazat
  7. Majko, jseš nezmar. Jenom si kladu otázku: jak jseš na tom se stabilitou? Tak dávej na sebe pozor a z kledu, sedu do stoje opatrně! A nech to mladým....co nejde nemusíš - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo místo kleku je tam blbost....M

      Vymazat
    2. Mílo, neboj, já jsem jim to nechala, jen jsem udělala kousek. A polohy měním pomalu, už nejsem takový zbrkloň, jako dřív.

      Vymazat
  8. Tak já doufám, že tohle nás nikdy na chatě nepotká, to nevím kdo by to dělal. Máš krásný koniklec, já si konečně přivezla z chaty můj vysněný růžový..... takže bych měla mít všechny barvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koniklece jsem měla i modré, ale ty se někam vytratily. Také uvažuji, že si jich pořídím více. nyní se mi tam hodně rozmnožil orlíček. Asi ho budu muset regulovat. uvidím, jak drzý bude. No já už jsem z té elektriky nemohla ani spát. pořád jsem nad něčím bednila. Ale už je to na lepší cestě, i když opět nějaký zádrhel. Bože jak já se těším, až budu dělat chodníček a dosívat trávu. :)

      Vymazat
  9. Moc se mi líbí zahrádka, jde vidět, že ji opečováváš :) Krásné srnečky ♥♥

    OdpovědětVymazat
  10. Maruško tedy Ty jedeš! Máš to všechno moc hezké, jsi včelička. Ať se daří, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, jsem už v důchodu a tak mám více času. A když se mi nechce, tak nic nedělám, nebo dělám, co mě baví. :)

      Vymazat
  11. Ty jsi tak pracovitá,až se stydím...
    Eva H.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář