24 ledna 2024

Jako do Poděbrad

 Dnes jsem předvedla rehabilitačnímu lékaři v nemocnici  AGEL ve Valašském Meziříčí svá, od dětství skoliózou deformovaná, záda.  Čekala jsem nácvik tělocviku, který budu pak provozovat doma tak poctivé, jak jen to půjde, abych zmírnila palčivé bolesti zad, kterými trpím každý den, pokud se v mezičase neválím na gauči. Proto jsem si také pořídila tablet, který je mi často při této bohulibé činností skvělým společníkem. Ráno vždy vstanu jako rybička, před polednem mě přepadnou prudké bolesti, které nezmírní ani medikace. 

Svěřila jsem se lékaři, že mívám ty bolesti tak silné, že i na dovolené při výletě vždy zoufale hledám vhodné místo k zalehnutí na znak a neváhám použít ani lavičku, i když pak se svým batůžkem připomínám bezdomovce. 

"Dáme vám všechno, co máme. :) Páteř sice už nesrovnáme, ale mohli bychom zmírnit ty bolesti, abyste nemusela polehávat po lavičkách." (úsměv)

7. února tedy zahájím rehabilitace jako v Poděbradech. 6 x podvodní masáž, 8 x elektroléčba, 6 x ultrazvuk a 5 x fyzioterapeut. 

Jsem tím mile překvapena. Lázně úplně zadarmo. Mějte se krásně a dávejte na sebe pozor. 

33 komentářů:

  1. Maruško, přeji ti, aby se ti bolesti vyhnuly a mohla jsi výletovat celoročně do aleluja. Rehabilitace by mohla pomoci, tak ať je ke zdaru věci. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, věřím tomu. Když jsem si zlomila kotník, následné rehabilitace mi hodně pomohly. Na oddělení jsou šikovná děvčata.

      Vymazat
  2. Maruš, moc ti přeju, aby rehabilitace pomohly a měla si od bolesti pokoj ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Jsem ráda, že bydlíme blízko, kdybych měla od někud dojíždět, tak by to bylo docela náročné.

      Vymazat
  3. Maruško,to tě lituji.Já tyhle bolesti vůbec neznám,pohybový aparát funguje dobře.Obdivuji tě,že zvládáš takové tůry.
    V Poděbradech je hezky a určitě ti tam pomůžou,moc ti to přeji.Zrovna zítra přes ně pojedeme.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško. Já mám tyhle potíže tak 4 roky. Dříve to nebylo tak zlé. Naštěstí třeba zájezdy jsou proložené přejezdy za dalším cílem, kdy si v autobuse odpočinu a podepřu si záda. A dovolené už plánuju tak, aby túra nebyla delší než 10 km a v případě nouze byl náhradní spoj veřejnou dopravou. Jo a do Poděbrad nemusím. Právě, že tahle péče je přímo u nás v nemocnici a nabídka péče je téměř stejná jako v lázních. Proto jsem ten titulek článku tak nazvala.:)

      Vymazat
  4. Maruško přeju Ti, ať Tě nic nebolí a léčení Ti pomůže ! Opatruj se, Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško, přeji Ti ať rehabilitace zabere. Z počátku možná bude hůř,ale vytrvej a hlavně pak doporučené cvičení provádějí denně 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Marti, určitě se budu snažit. Při rehabilitaci kotníku mi to také pomohlo a doma jsem trénovala fakt poctivě.

      Vymazat
  6. .
    Maruško tak toto znám. Nám levostrannou skoliózu v místech od krční páteře dolů do poloviny zad a že to umí potrápit, dobře vím. Mám hlavně problémy když peču cukroví a musím být delší čas v netradičním postoji. To je pak hrůza. Horší je, že tam se páteř neohýbá tak snadno a hůř se rozcvičuje. Fyzioterapeut to umí srovnat, ale jen na čas, ale je pravda, že to pomůže. Tak držím palce ať jsi fit.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak ať rehabilitace pomohou. Taky mne občas záda bolí, ale zatím je to ve snesitelné míře.
    Měj se hezky a měj klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Přeji Ti, aby rehabilitace pomohly. Líbí se mi takový přístup. Švagrová si také stále stěžuje na záda, byla v lázních, na Vánoce se vrátila a jak se zdálo, že to bude lepší, nastalo zhoršení, až jela na vyšetření do Prahy. Vypadá to u ní na operaci páteře, ještě tam jednou pojede a "pak se uvidí".
    Přeji hodně štěstí. 😉

    OdpovědětVymazat
  9. Tak hlavně aby to pomohlo....

    OdpovědětVymazat
  10. Majko, také chodím na rehabilitace se zádama. Začátkem února budu končit, ale ještě si nechám něco přidat. Úplně vyhráno není, ale řekla bych, že se to zlepšilo. Také budu držet palce, ať ti rehábka pomůže, procedury máš skoro jak lázeňský klient. Měj se hezky, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
  11. přeji od ♥, aby záda nebolela, vím o čem je řeč, má bederku od r. 1994 sešroubovanou (a díky tomu chodím). Jsem takový robot Emil v sukních.... Krásné nebolavé dny přeje Olina z Jizerek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Olinko, za podporu a tobě přeji, ať se stav nezhorší. Člověk je pak vděčný za každý krok, že? Když jsem se poprvé prošla venku po zhojení zlomeniny kotníku, byla jsem šťastná. Hezké dny.

      Vymazat
    2. Teď mám od září novou kyčel a paráda. Třetí den po výměně jsem už šla s rehabkou po parku........................

      Vymazat
  12. Majko, jseš šikulka, zvládneš do jara "generálku svého já" no a pak se zase s vervou Tobě vlastní vrhneš abys ji ničila v rámci relaxu v Krhové vid? No jo Ty bez práce nebudeš. Já musím teď dávat pozor aby mi po vyndání stehů jízva nepopraskala, ale hlavně že histologiký odběr byl negativní. I drobné radosti můžou být velké. Nech se hýčkat a u procedur zrelaxuj i ducha. A dávej na sebe pozor - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mílo, odpovídám nějak pozdě, už je ti jistě po operaci lépe. Já mám již za sebou pár procedur, nejvíc se mi líbí ta velká vana s podvodní masáží. Holka nějak mě přes zimu ten pracovní elán ubyl. Budu se muset hodně nutit k prvním pracovním cestám na zahradu. Za celou zimu jsem tam byla jednou, jezdí tam jen manžel na kontroly a doplnit krmítka a misky. Dneska jsem koupila výsevní substrát a už to začne. jen kdoví, jak bude s Michalem. Zjistili mu nedomykavost chlopní a bude již chodit na kardio. Jsem moc zvědavá, co prokáže sono srdce. Prostě klid nebude nikdy. Opatruj se.

      Vymazat
  13. Maruško,přeji Ti,aby léčba pomůže. Taky mám bolesti zad,tak dělám,na co stačím. Nohy mě nechtějí poslouchat,tak moc nechodím. To mi vadí.Holt,není mi 20,...ani 30...ani atd ☺☺☺ Eva H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Evičko. Mně zatím nohy chodí, i když občas zabolí jakoby v kyčlích a nese se to až ke kolenům, ale i to prý může být od páteře. jsem moc zvědavá, co těm zádům pomůže. měj se hezky.

      Vymazat
  14. Hlavně, aby pomohly....lázně. Ono nejlepší na záda je pravidelné cvičení....ale chce se někomu ? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano i cviky na záda mě učí a jsou to zajímavé cviky na páteř. To ani rodina nepozná, že cvičím. V leže s v sedě...jde hlavně o mírné protahování páteře, pánve a nohou. Možná i další, zatím mám za sebou dvě lekce cvičení a doma trénuju už cca 10 poloh. takže jdu spát a cvičím v posteli a vstávám a cvičím v posteli. :-D Cvičím u počítače, u oběda. :-D

      Vymazat
  15. Mám problémy se čtečkou překladů;
    ale díky za návštěvu.
    hezký víkend.
    janicce.
    I'm having problems with the translation reader;
    but thanks for visiting.
    good weekend.
    janicce.

    OdpovědětVymazat
  16. Maruš,přeji Ti ať rehabilitace pomůže a můžeš cestovat po vlastech českých.Já zahajuji také rehabilitace na záda.Co Ty,jsi o 15 let mladší než já.Kdybych nechodila 2x týdně již 20 roků cvičit pro nás seniory,tak už asi nechodím.Nesmíme to vzdávat ..😊🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, už pomalu končím. Ještě jedno cvičení a pak na konzultaci k doktorovi. Zatím se cítím dobře, jen uvidíme, až začnu více na tahrade a výlety.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář