25 února 2024

Se džbánem pro vodu


 Za psychologem Martinem Steinem přijde jedna z vyšetřovatelek kriminálky s prosbou o expertizu. Je přesvědčená, že série vražd, které se staly podél řeky spolu souvisí.  Její kolegyně kapitánka Patricie Charvátová si to nemyslí, vzhledem k tomu, že oběti nemají nic společného. Jde o dva bezdomovce a cyklistu. Martin si prostuduje fotografie z míst činu a spolupráci s kriminálkou přijme. Najdou i společného jmenovatele a konečně se mohou něčeho chytit a postoupit kousek dopředu. Jenže dojde k další vraždě bezdomovce, kterého policie chtěla požádat o svědectví, když ho konečně jako pachatele přestala podezřívat. Při vyšetřování vyjde najevo, že i jedna stará žena, žijící se skupinou bezdomovců u řeky se stala terčem útoku stejného vraha, ale útok přežila. Záchranáři ani nevolali policii, jelikož se domnívali, že šlo o nešťastnou náhodu, při které žena spadla do vody a topila se. Stará žena už to měla v hlavě chvílemi pomotané, ale tvrdí, že vraha zná, že ho dokonce potkává, že je mezi labutěmi na řece. O život přichází další žena. Není to bezdomovkyně.  Martin úzce spolupracuje s bezdomovcem, kterému říkají Knihovník a bydlí na ubytovně. ten mu opravdu hodně pomohl.  Na kraji řeky je jen náhodou nalezena další oběť.  Mladá dívka, která ráda a hodně prezentuje svůj život na sociálních sítích. I když bylo její tělo tentokrát, na rozdíl od ostatních, ukryto, aby nebylo hned nalezeno, přesto zde byl opět nejeden vrahův podpis. Kromě stop bot, hlava něčím přikrytá a na krytí ležela sedmikráska. Jako u všech ostatních.  Vyšetřování nabírá na obrátkách. V nebezpečí je znova  i ona stará žena, zvaná inženýrka.

Smyčka kolem vraha se stahuje. Konečně ho mají na vyšetřovně. Skutečnost, o koho se jedná je velmi překvapivá a zarážející. Psycholog Martin je u každého výslechu u každé porady a bedlivě zkoumá chování všech. A Martinovi také dojde, kde je pravda. Následují opravdu dramatické chvíle. 

Detektivku Marie Horové doporučuji milovníkům detektivek. Líbilo se mi, že tu není tak veliké množství postav, snadno jsem se orientovala, kdo je kdo. 

10 komentářů:

  1. Detektivky čtu ráda, takže si píšu. Díky za tip a měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Majko, moc děkuji za tip na dobrou četbu.👍👍 Mám tento žánr moc ráda.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Majko, za tip díky moc. Detektivky našich autorů čtu také ráda, měj se hezky, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  4. No a já si myslela, že to je téma z poslední doby, něco z politiky. 😄 Já sice už detektivky nečtu, přečetla jsem jich dost, ale původní českou detektivku beru víc, než tu světovou.
    Platí stále "Řekni mi co čteš a já ti povím, kdo jsi" ?

    OdpovědětVymazat
  5. Knížky z této edice miluji, děj vypadá na pěknou klasickou detektivku, píšu si na seznam, třeba ji budou mít i u nás v knihovně :)

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško zdravím, dřív jsem četla detektivky moc ráda. Teď se vůbec nemůžu na čtení soustředit, v hlavě mi to lítá jako ve včelíně... Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
  7. Pro mého přítele by to bylo počteníčko. Detektivky miluje. Více než mne. 🙁🤣

    OdpovědětVymazat
  8. Seguro que es interesante, gracias por compartir. Un abrazo desde el norte de España.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář