04 června 2022

Mohlo být hůř

 


ale i tak mám slzy na krajíčku. Dlouho avizovaná výměna elektrického sloupu je již za námi. O plánované akci jsme se dověděli už loni, ale kdy nastane den "D" jsme nevěděli.  Zatím jsme tedy zaseli, zasadili, pleli, sekali trávu a radovali se z kytiček i z toho, že se něco ujalo dobře a něco je potřeba dosít. Tak jsem také znovu zasela mrkev a některý hrášek, který možná odcizili hraboši, znova jsem zasela kopr, kterému se asi na daném místě nedařilo, začaly se ukazovat i děložní lístky okurek, které již mnoho let seju po zmrzlých rovnou do země a zatím vždy úspěšně. 


A do toho v úterý telefon, abych přijela na zahradu, že budou vyměňovat ten sloup a je potřeba se domluvit. Ve středu ráno mne již na zahradě čekal připravený sloup. Než montéři přijeli, sklidila jsem mátu, libeček, pažitku, protože bylinkový záhonek bude zničen. To je to nejmenší. Vytrhala jsem starý obrubník kolem záhonku pod boudou na nářadí, který končil právě u starého sloupu a odstěhovala všechno, co by mohlo montérům vadit a hlavně jim naznačila, kde se nachází trativod, jež slouží pro odtok přepadové vody ze sklepní studny, kam přitéká povrchová voda. Rajčatům jsem už sundala igelity, vždyť už je červen, musí si zvykat. A také už kvetou...

Na náš pozemek se nedostane bez úhony malý bagr, bude se kopat ručně, pak se usadí sloup (dřevěný, tzv déčko) a pak se přehodí elektrické vedení a s tím spojené úkony a nakonec se rozřeže betonový sloup a odtáhne. Dřevěný sloup dávají proto, že se jedná na naší zahradě o ruční práci a nelze použít těžká technika.  Ve středu jsem ještě pozalévala a nechala chlapy pracovat. Máme přijít zase v pátek odpoledne na předání. 

Je hotovo. Okurky nikde, dvě rajčata zadupané do země, opora hrášku byla zřejmě účelně vytržena a tím i hrášek, který moc nezachránilo, že oporu zpět zapíchli, záhon se zasetou mrkví a vedlejší záhon cibule vzal za své spolu s částmi zídek. Jedna zídka je opravena. Ale opravdu mohlo být hůř, kdyby se řídili návrhem projektanta, který tam plánoval vybudovat panelovou cestu. jen škoda, že jsme o dni "D" a skutečném postupu nevěděli třeba o měsíc dříve, nebylo by nám tolik líto dosavadní práce. 

Část trvalkového záhonu.
Kolem sloupu by se dala udělat pěkná skalka, ale na tu je potřeba nějaký kámen, což je pro nás problém. Cibuli sklidím jak je a budeme ji mít jako jarní cibulku. Na podzim však žádná sklizeň nebude. Musíme to letos nějak přežít. 
A také mne trápí, což již se sloupem nesouvisí, že mi zatím nevylezla ani jedna z 12 ks zakoupených jiřinek. Jen ty dvě, které jsem dostala darem od Libušky z Kožuškova pěkně raší. 
Zatím se mějte krásně a já sbírám síly k obnově zahrady. 

24 komentářů:

  1. Docela tě chápu, nám měli místo nástřešáku taky dávat někam k baráku sloup. Nakonec se ukázalo, že to je zbytečné, tak nám nástřešák natřeli, vyměnili na něm izolátory, a po 31 letech nám krásně zazdili vedení které se dělalo když jsme se nastěhovali. Takže se to naštěstí obešlo bez velkých dramat.... horší to je na chatě, tam nám vede přes pozemek vysoké napětí a tak nám tam jednou za pět let, když se nestihneme dostavit ořežou stromy v půli kmene. jednou jsem už na ČEZ volala, co to tam mají za hovada, načež mi řekli že odborný dozor měl nějaký profesor - dendrolog. To jsem se vytočila podruhé a řekla že by pan profesor měl vrátit diplom že takový prasárny dovolil.... muž teď jednu třešeň která hodně překážela úplně sejmul a ještě ho chci dokopat k tomu aby sejmul další dvě. Ty stromy za tou elektrikou táhnou jak blázen. Jestli tam je pod tím nějaké energetické pole které těm stromům prospívá, kdo ví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všude jsou jak vidět odborníci. Manžel se ptal těch chlapů, že by snad i firma mohla mít vlastního projektanta a dověděl se, že ano, mají svého, ale je ještě horší.

      Vymazat
  2. Majko, škoda té práce, to je pravda, ale jak píšeš, mohlo to dopadnout mnohem hůř. Zahrádku máš krásně rozkvetlou a třeba tě potěší, že moje jiřiny jsou letos také nějak pomalé. Až na jednu vyrazily všechny, ale mám dojem, že v minulých letech už byly podstatně větší. Měj se hezky, pěkný víkend 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Evi. Trochu jsem se uklidnila u dcery na 9slave svátku vnučky a do zahrady se zase vrhne v pondělí. Stále nad fotkami přemýšlím, jak co udělat.

      Vymazat
  3. Věřím, že je to nepříjemné, ale určitě se to dá přežít. Člověku je líto té zbytečné práce i úrody, která by byla. Ale určitě přijdeš na to, co by se ještě dalo dodatečně do záhonů dát. Květiny máš krásné. Příroda je mocná čarodějka, takže určitě Ti pomůže překonat následky této akce.
    Pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jasně, přežít se to dá, jen už si připadám na tu práci stará a unavená a tohle mi pak bere síly.

      Vymazat
  4. Bylo mi do breku.Tolik práce a nic nezůstalo.Na druhou stranu-snažili se.
    Přeji pěknou a klidnou neděli ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Maruš, neleze mi do hlavy, že vám neřekli, že to budou dělat v červnu, když už dlouho dopředu věděli, že se bude sloup měnit. Přece musí mít nějaký plán, říct termín týden dopředu ... Kdyby jste termín věděli aspoň s měsíčním předstihem, tak nebudete nic sázet, ale tohle je opravdu k pláči, tolik zbytečné práce. Vůbec ti takovou situaci nezávidím, ale už je to za vámi a budete mít konečně klid. S tou spouští na zahrádce se musíte vyrovnat, ale nedovedu si představit, kdyby se to stalo nám ... Koupené jiřiny mi vylezly až na jednu, škoda, že u tebe ani jedna, ale aspoň máš ty dvě ode mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, kdyby týden dopředu. Oni mi to řekli telefonicky den předem. V úterý telefon, ve středu už zahájili kopání. Tu mrkev jsem znova vysévala pár dní před tím. Kořenovou zeleninu si na zimu zavařuji a jelikož celer asi bude, mrkev budu muset dokoupit, ale nevím, co udělá ta dusičnany vyhoněná při domácí sterilaci. Jestli se nebude kazit a rozpadat. Ach jo. Ty jiřinky jsou 9ro mne záhadou. Reklamovat se to asi nedá. Ty jsi je kupovala v zahradnictví nebo na internetu? Já je mám z internetu ze zahradnictví Horteka.

      Vymazat
    2. To zahradnictví vůbec neznám. Nenamrzly třeba po cestě, bylo dlouho zima. Moje Jiřiny jsou z Jahodárny Brozany.

      Vymazat
    3. Myslím, že cestou nevymrzly. Když jsem je sázela vypadaly hlízy pěkně. Ale nebyly tam ty zbytky loňských rostlin. Možná jsem je proto dala hlouběji. Dneska jsem opatrně plecí motyčku plela ten jejich záhon a zdálo se mi, že jsem ještě některé malilinkaté našla. Tak uvidíme.

      Vymazat
  6. Maruš,věřím že je to šok když ti přeorají kus zahrady na které ti záleží,ale s tím se asi nedá nic dělat.Synovi také ořed 14 dny vjeli 2 bagry na pozemek u domku.Vyměnovali kanalizaci,tak rozkopali vše co se dalo,zničená zahrada s květinami,keři atd.mají tam jen hlínu,musí znovu oset trávou,s květinami nevím jak to bude,je už léto...Přeji ať se ti to brzy zvetí a máš zase radost z pěkné zahrady...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dneska jsem jela sekat trávu a jeden montér mi řekl, že mohu sepsat škody a firma určitě zaplatí kompenzace. Dneska také opět přijeli, protože vytrhávají ještě staré sloupy pod zahradou a přivezli nám překlady a opravili pěkně ty poškozené obrubníky. Část cibule jsme dovezli domů a zbytek možná přežije, trochu jsem je porovnala. Nakonec jsem ani kompenzaci nežádala, mohlo být opravdu hůř. A když se těžká práce dělá ručně, nejde to ještě se ohlížet na rostlinky. Stavbyvedoucímu jsem nakonec chlapy pochválila.

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to je jak kdyby zahrádkou proběhl hodně vzteklý nosorožec... Já nevím, proč jsou lidé takhle bezohlední, vždyť se to dalo určitě udělat s menšími škodami. Maruško, někdy si říkám, co se to na světě a se světem děje. Je mi líto té krásy, kterou ti zničili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Láďo, ono to asi jinak nešlo, když se to tam muselo dělat ručně. Ten Starý betonový sloup muselo vynést ze zahrady asi hodně silných ruskou. Už je to za námi a zídky nám opravili pěkně, tak ani nebudu za tu zeleninou žádat kompenzaci. Nakonec jsem je všechny pochválila.😀

      Vymazat
    2. Omlouvám se za toho Láďu. To mi tak nahodil mobil a já si toho nevšimla.

      Vymazat
  9. Tedy Majko když to vidím, tak mě polévá studený pot. Takové škody. Tolik práce přišlo vniveč. Je to fakt hrůza. Je vidět, že to dělají lidi, kteří vidí jen tu svoji práci a na tu okolní nehledí a neváží si jí. Je to tak i při jiných pracích hlavně firmy které na sebe navazují mnohdy zničí práci té předchozí, aniž by uvažovali co opravy budou stát,. hlavně že oni mají hotovo. Je mi z toho smutno. Tolik práce a škody. Maruško držím palce, aby se aspoň ta cibule vzpamatovala. Rajčata a okurky asi budeš muset vysadit znovu. Ale ani ty sazenice nejsou zadarmo. Je mi to líto.

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško, ono to asi jinak nešlo. Sloup byl určitě strašně těžký a museli ho dostat ze zahrady ručně. Poškozené zídky mám dneska opravili. Nebudu ani žádat kompenzaci. Chlapi byli hodně vstřícní a ochotní. Rajcata vzala za své jen dvě, okurky si koupím zítra sazeničky.

    OdpovědětVymazat
  11. tedy tak to byli experti... nám taky měnili sloup, taky bez možnosti techniky vše ručně, ale neudělali absolutně žádnou škodu, a sloup nám rozřízli na půl a mám z něj obrubu záhonu. Je pravda, že jsme je nenechali samotné a na vše si dohlíželi. To je mi tedy fakt líto. Ale je to stále a pořád všechno o lidech, o úctě k druhému člověku. Tak přeji, aby se všechno dalo trošku do pořádku a alespoň něco narostlo. z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím do Jizerek. Tak to jste měli super nápad s tím sloupem na obrubník. My jsme tam být s chlapama nemohli, ale čekala jsem to podle původního plánu horší. To bylo v plánu i bourat plot a stavět panelovku. Už je to celkem v cajku, něco jsem zachránila a příroda se dokáže vzpamatovat. :)

      Vymazat
  12. Škoda úrody,ale bude zase dobře. Horší je,že nám ubývají síly.
    Přeji Ti,Majko,ať máš dost síly na obnovu zahrádky ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, máš pravdu. Ubývají síly a proto to člověka tak deptá. Ale příroda si pomůže. Asi nás čeká ještě horší věc, ale raději se o tom nebudu ani zmiňovat. Však až to nastane, tak si určitě postěžuju.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář