12 srpna 2020

Kečup od maminky

 Kečup podle maminčina receptu jsem si oblíbila a vařím ho vždy při nadúrodě rajčat. Dokonce si pěstuji rajčata masitá, která jsou na kečup přímo určená. 


Ingredience

1,5 kg zralých rajčat
2 velké cibule
5 velkých jablek
10 zrnek tlučeného nového koření
5 hřebíčků
5 kuliček celého pepře
1/2 lžičky sladké papriky
2 lžíce soli
0,25 kg cukru
1 dl octa
1 lžíce maizeny (solamylu)

Postup

Do hrnce nakrájíme cibuli, rajčata a jablka, přidáme sůl, cukr, sladkou mletou papriku, ocet. Promícháme, sůl a cukr se postarají o puštění šťávy. Vše vaříme za občasného zamíchání až do rozvaření jablek. Pak necháme směs zchladnout tak, aby se dala mixovat. Maminka sice propasírovávala přes cedník, ale to je hodně zdlouhavá a pracná práce. Dnešní mixery s dvěma noži směs krásně rozmixují. Já tedy mixuji. Nejprve do mísy a až mám opět volný hrnec vliji směs zpět do hrnce a vložím v husté gáze nebo řidším plátýnku zabalené zbylé koření. Hřebíček i nové koření jsem před tím dala do igelitového sáčku a paličkou na maso rozdrtila a ze sáčku vysypala. (nemám hmoždíř).

Uvedeme do varu a vaříme s kořením asi půl až 3/4 hodiny, prostě až směs trochu více zhoustne. Asi záleží na šťavnatosti rajčat i jablek. Pak vyndáme balíček s kořením, přidáme maizenu a ještě vaříme a mícháme 10 minut.Pak lijeme do vyhřátých sklenic. zavíčkujeme a v zavařovacím hrnci sterilujeme 20 minut při 90°C.

Kečup chutná jako kupovaný jemný a máme jistotu, že v našem kečupu nejsou žádné umělé konzervanty, umělá zahušťovadla a barviva.

V mém kečupu vidíme i nějaká ta zrníčka z rajčat, protože jsem ho nepasírovala, ale to není na závadu. Rajčata přece jíme běžně i se semínky. Pokud nejsem úplně v časové tísni, tak jej propasíruji. 

Já jsem vařila ze dvou dávek, tedy ze 3 kg rajčat a měla jsem přesně 13 třetinkových skleniček, které se akorát vejdou do zavařovacího hrnce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář