08 prosince 2023

Klívie

 
Klívii jsem dostala od maminky jako odnož z její rostliny, když jsme se s rodinou nastěhovali do nového bytu. Jako malá rostlinka s námi začínala sdílet dobré i zlé. Prvním stanovištěm byla skříňka v dětském pokoji. Několikrát  jsem ji sbírala ze země i s rozbitým květináčem. Našla jsem jí nové místo v jídelně a tam se jí dařilo velmi dobře.  Po několika letech se opravdu rozbujela a dokonce párkrát i vykvetla. Pak utrpěla těžký úraz. V jídelně jsem měla i malou přenosnou televizi na šicí skříňce a stalo se, že televize vypadla synovi z ruky a vedle stojící klívii rozsekla napůl. Přesadila jsem ji, ale pár let doslova živořila. Dostala nové stanoviště v mém pokoji, ale už nikdy nekvetla. Ani růstově se moc nesnažila. To by mi ani tak nevadilo, protože pokoj není velký, ale proč nekvete? Blogerka Libby mi poradila, ať ji dám přes léto ven. Její klívii letnění svědčí.  Sice převezení rostliny na zahradu nebylo až tak bez problému, ale povedlo se. Před dvěma lety jsem tedy hledala pro kytičku  místo bez přímého slunce. To prý  nemá moc ráda. Tak tedy stinné místo, klidně i na dešti. A pak jsem jen pozorovala, jak listy schnou, žloutnou, jsou poškozené. Ale vydržela jsem. S koncem prázdnin jsme zase klívii převezli domů. Odstranila jsem suché listy a ostříhala poškozené. Rostlina se vzpamatovala, zesílila docela rychle, ale nekvetla. Loni jsem ji už ven nedávala. Převážet ji taxíkem nebo autobusem a pak nést ještě 2 km se mi nechtělo.  A překvapení. Letos v červnu jsem objevila klubající se květ. První kalichy však byly takové neduživé, světlé a brzy upadly, ale ostatní už byly zdravé. Tak tedy, Libuško, děkuji. Třeba jsme naučili moji 43 letou klívii  opět kvést. :)
A když už jsme u těch kytiček, příště vám ukážu, co mi ztěžuje mytí okna v synově pokoji. Jeho miláčci, které manžel nenávidí, protože ho několikrát "zranily", když stahoval žaluzie. :). 
Hezký den. 

10 komentářů:

  1. Maruško,máš ji nádhernou.Mě hodně mrzí,že si dcera vzala po tchýni nádhernou klívii a
    umořila ji.Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Hezká klívie a povídání o ní,ať se jí daří.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, to je paráda, jak ti rozkvétá. Také ji mám spoustu let, ale ještě mi nevykvetla. Tak že otírám listy, ošetruji, hnojím, přesazuji a...nic. Má jen krásné, silné a lesklé listy. I ty zdobí...Tak ať ti dělá klívie dál radost. Krásný den

    OdpovědětVymazat
  5. Květina s příběhem. Tak ať Ti dělá už jen a jen radost.
    Měj klidný den a taktéž i víkend s druhou adventní nedělí !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Jo, klívie... taky mám květinu s příběhem na dlouhé psaní. Klívie je zrádná v tom, že kolikrát můžeš hledat dobré stanoviště, hnojit, pečovat o listy a stejně nekvete. Jako u mě v bytě, měla jsem více klívií po tátovi a zabíraly jen místo. Tak jsem je vzala do práce, umístila na chodbu. Péči tam nemají, zálivku jak kdy, někdy v průvanu, kolikrát o ně lidé s taškou zavadí a ony tam bohatě kvetou. Ta Tvoje vypadá na první pohled zdravě, má pěkné silné listy a ten stvol bohatý. Určitým květinám se v bytě daří, jiným ne. To není o umoření.

    OdpovědětVymazat
  7. Maruš, mě klívie letos ještě nekvete, jiné mívá i pět květů. V létě jsem je rozesadila, byl jich už plný květináč a hlína žádná, ale asi ji to vyhovovalo. Michalové kytky jsou určitě kaktusy, ty taky moc nemusím, tak jako tvůj manžel😆

    OdpovědětVymazat
  8. Majko, obdivuji tvoji trpělivost, která byla nakonec odměněna krásnými květy. Synovi miláčci jsou určitě kaktusy, které moc nemusím a pěstovat neumím. Měj se hezky, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  9. Maruško, kvete za odměnu a je krásná 🍀

    OdpovědětVymazat
  10. Tomu říkám soužití - v dobrém i ve zlém. Jsi, Maru, hvězda. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář