17 ledna 2022

Duch znojemských katakomb

Myslela jsem si, že oblíbený autor historických detektivek Vlastimil Vondruška už mne ničím nepřekvapí. Všechny jeho knihy jsou poutavé, čtenáře zatáhnou do uliček královských měst a hradů mezi šlechtice, rytíře i prostý lid. Opět jsem  držela v ruce knihu, která mne jen tak nepustila. a i díky tomu, že jsem Znojmo před pár lety navštívila jsem se snadněji nechala vtáhnout do města druhé poloviny 13. století za vlády Přemysla Otakara II. 

Král jmenoval svého prokurátora Oldřicha z Chlumu dočasným purkrabím města Znojma, aby vyšetřil nejen smrt nynějšího purkrabího, ale i záhadné zmizení rytíře Vojslava z Taubensteinu, bratra Adama z Taubensteinu zmizeleho záhadně před 5 lety.  Tenkrát se Oldřichovi záhadné zmizení nepodařilo vyšetřit. 

Samozřejmě, že Oldřich musí záhadu objasnit, ale řeší i další záhadná úmrtí lidí z města. V příběhu je zmínka i o rytířích z Hardeggu, kteří se měli na smírném jednání s bratry vyrovnat za někdy zničené majetky. (Hrad Hardegg  jsem před lety navštívila  a velmi krásný pohled na hrad je z vyhlídky na našem území).

Svou roli sehrává rozsáhlá síť podzemních chodeb, o kterých věděl jen málokdo. Oldřichovy z Chlumu je při vyšetřování nápomocen i panoš Ota a velkou roli sehrává i církev se svými vlastními zákony. A jak je to u Oty zvykem, nechybí ani láska a trocha té romantiky. Před pěti lety královský prokurátor úspěšný nebyl, ale tentokrát se mu podaří logicky seskládat celou skládačku záhad a odhalit i "potrestat" zločince.

Knihu milovníkům historie a napětí doporučuji. 

9 komentářů:

  1. Maruško knížka je určitě zajímavá. Já jsem dostala pod stromeček knížky dvě, ale ještě jsem je nečetla. Nějak na ně nemám náladu. Nejsem zrovna knihomol. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já jsem takový nárazový čtenář. někdy nečtu vůbec a pak zase najednou jednu knihu za druou. Více ale čtu od podzimu do jara. jak začne sezóna, tak je to se čtením horší. Knihami mne zásobuje manžel a máme celkem stejný vkus. Pana vondrušku mám ráda i jako člověka a s jeho názory i v současném životě se stotožňuji.

      Vymazat
  2. Určitě si knížku pořídím, mám ráda naši historii a pan Vondruška ji velmi poutavě přibližuje. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pan vondručka se opravdu dobře čte. A hodně toho napsal, takže máme stále co číst. :-D

      Vymazat
  3. Několik historických knížek jsem už od Vondrušky četla, také se mi líbila satirická a absurdní Strana štěstí. Zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  4. Knížka mě zaujala,mám podobné ráda a tak si píšu na listeček,který mám připravený na další návštěvu knihovny.
    Měj hezký večer Maruško

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny knihy od pana vondrušky jsou napínavé a čtivé. :) Takže jakoukoli jeho knihu získáš, určitě zě zaujme.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář