05 ledna 2021

Příjemně šokována

sem byla včera v podvečer. Avšak nepředbíhejme. Ráno jsem se vydala k rehabilitační lékařce na kontrolu a vlastně  pro ukončení rehabilitací zahojené zlomeniny kotníku. Paní doktorka mne dokonce přijala o 15 minut dříve, než jsem byla objednaná. Ani jsem se nestačila vysoukat z bundy. Ta dobrá žena vyzkoušela, jak chodím, cvičím, prubla hmatem kotníky obou končetin a ukončila rehabilitace. A když už jsem tady v nemocnici, zaskočím si o patro níže na chirurgii také pro kontrolní snímkování a ukončení léčby. Zde se nemusí objednávat, tak ať sem nemusím chodit jindy. Obdržela jsem krom papírů i pochvalu, jak jsem to hezky zvládla i bez operace, že ta malá odchylka od normálu by neměla dělat žádné problémy, ale kdyby přece, mám se dostavit. Poučena jsem šla domů a jala se vyplňovat on-line formulář pro nahlášení úrazu své pojišťovně. Tuto možnost jsem zvolila jako první, než bych posílala papíry v obálce někam poštou a riskovala, že se všechno ztratí. Všechny zprávy mám naskenované, také jsem je poskládala do Wordu dle data a uložila jako Lékařské zprávy.pdf.  Vyplnila jsem u své pojišťovny formulář, nahrála soubory jako přílohu, odeslala a šla obědvat. Je to skoro podobné, jako když na internetu nakupujete. 

Manžel mě zrazoval, že to nemůže fungovat a že je na to teda zvědavej, že přece si mám vzpomenout, jak jsme potřebovali nahlásil úraz syna a lékaři z chirurgie a dětský lékař si nás přehazovali, jak horký brambor, ať to vypíše ten druhý. Tak jsem se tenkrát naštvala a šla jsem se zeptat ředitele nemocnice, kdo je v tomto ústavu kompetentní mi napsat pár vět do hlášení o úrazu pro pojišťovnu. A najednou to šlo.... 

Pravím, že je jiná doba, a když pojišťovna nabízí hlášení on-line, tak za zkoušku nic nedám, v nejhorším to pošlu pak poštou.

Okamžitě jsem dostala do e-mailu potvrzení s rekapitulací nejen jako text e-mailu, ale dokument s hlavičkou pojišťovny se všemi náležitostmi i popsanými přílohami. 

Před 17 hodinou telefon, neznámé číslo. Ty já neberu a když jo, tak se obrním a posléze položím. Volala paní z pojišťovny, že přijali mé hlášení a ověřila si, zda jsem to já, kdo utrpěl ten úraz a chce plnění. Také jsem si myslela, že bude chtít ještě něco doplnit, ale ona mi jen vysvětlila, jak byla pojistka vyřízena, kolik mi do 5 dnů přijde na uvedený účet a toto vyjádření o likvidaci pojistky mi posílá i  do e-mailu.  Poděkovala jsem a vyjádřila údiv nad bleskovým jednáním a ona řekla, že on-line hlášení vyřizují přednostně a rychleji a že jsem měla všechny náležitosti v pořádku. Po dotazu, jestli pro mne ještě může něco udělat jsme se rozloučili. S manželem jsme to skoro nemohli vydejchat. Nemohl to pochopit. Ale když se nad tím člověk zamyslí, v dnešní době, kdy je všechno o pacientovi v počítačích, tak nemusí lékař nic vypisovat, zvláště, když pacientovi veškeré zprávy dává do ruky. 

Tak to jen tak, třeba se vám taková informace bude někdy také hodit.

U nás právě sněží. Hezký den všem přeji. 

18 komentářů:

  1. Tak to byla vážně rychlovka a překvapení o to větší, že šlo o pojišťovnu. Díky za informaci, může se někdy hodit (ale raději ne). Sněžení docela závidím, u nás už třetí den jen prší ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Penízky už mám na účtě. Kdyby takto fungovalo vše, to by bylo super.

      Vymazat
  2. Maruš príma zpráva, věřím, že tě moc potěšila. Jsem ráda, že jsi už v pořádku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už přemýšlím o návštěvě zahrady, ale zase mi nějak nepřeje počasí.:-D Na taxíka už mi pojišťovna přispěla. :-D

      Vymazat
  3. Jupí....Maruško ostražitosti nikdy neni dost, však víš - dávej na sebe pozor. Já říkám, že všechno je v lidech.Ochota, rychlost i vstřícnost jednání a vyřizování. Beztak jsem ráda, že jseš ráda a hlavně, že jseš v pořádku. Hned je veseleji viď? - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jsem už klidnější a veselejší, ano máš pravdu. Těším se na kočičky na zahradě. Ale už budu chodit opatrněji. :-)

      Vymazat
  4. Ak by to takto perfektne išlo u lekárov vždy, bolo by to super! U nás je to teraz tak, že sa treba najprv telefonicky objednať. Problém ale je že ten telefón nik nedvíha... Na druhej strane je zase skvelé, že veľa vecí sa dá vybaviť v pohodlí domova cez internet.
    Som moc rada že si už FIT a verím, že to tak aj ostane! Prajem všetko dobré. 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I u nás je lepší se objednat, však k rehabilitační lékařce jsem objednaná byla a měla jsem i zprávu z chirurgie, že po ukončení rehabilitací se mám dostavit na kontrolu, takže jsem to měla vlastně také jakoby objednané. Občas jsem při návštěvě podepsala lístek, že jsem bez příznaků, že jsem nebyla s nikým nemocným ve styku a změřili mi teplotu. Ale asi to záleží i na nemocnici. Dcera bydlí v jiném kraji a u nich ve městě je to s lélaři a péčí prý katastrofa.

      Vymazat
  5. Já zatím vyřizovala plnění za úraz jednou, před osmi roky, ale šlo to jak po másle, do čtrnácti dnů jsem měla peníze na účtu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem se mrkla na účet a už je tam mám. Takže do 48 hodin od odeslání hlášení úrazu. To je super. My jsme dlouho nic nehlásili a tak jsme měli jen zkušenosti z nedigitální doby.

      Vymazat
  6. Maruško,velmi pozitivní zkušenost ��

    OdpovědětVymazat
  7. Majko,tak to je vynikají zpráva.Když jsem začala číst,tak jsem si myslela to,co Tvůj manžel...Je moc dobře,že jsme neměli pravdu ☺
    Přeji nádherný den ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to byl vážně fofr :-O Je super, že s tím nebyly žádné průtahy a zdržování. Dneska jde hodně věcí vyřídit online, což je na jednu stranu fajn, ale občas mám s těmito vymoženostmi nějaký technický problém :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Ty jo, tak to je dobře. Máš to z krku, všechno v pořádku a ještě dostaneš penízky jako odškodné za ten úraz. Tak hlavně hodně zdraví.

    OdpovědětVymazat
  10. Jsi šikovná, žes elektronickou zprávu zvládla. Já ještě něco takového nemusela použít.
    Výsledek byl bleskurychlý. To jsou ty zprávy, které v této době potřebuji slyšet, díky! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotty, člověk má radost, když alespoň něco funguje. Jinak to on-line hlášení mi poradila sestřička na rehabilitaci. Našla jsem si svoji pojišťovnu a tam byly různé formuláře podle události. Stačilo jen vyplňovat údaje a pak nahrát přílohu. Vlastně, když se zpětně na to koukám, tak to bylo stejně jednoduché, jako vyplnění sčítacího formuláře nyní. :)

      Vymazat
  11. Tak, teď tu sedím a mám spadlou čelist.
    Před lety jsem si přervala vazy v kotníku. Šest týdnů nechodící sádra, téměř 3 měsíce rehabilitace. Měla jsem úrazovou pojistku, takže první potvrzení a razítko, tehdy za 200,- Kč jsem zaplatila na chirurgii. Druhé následovalo na rehabilitaci se stejnou cenou, kdy jsem navíc z radosti, že mně naučili znovu chodit, věnovala panu doktorovi lahev. Po měsíci přišlo pojistné plnění a když jsem si od něj odečetla dva poplatky a lahev, byla jsem na nule.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali až nyní jsem natrefila na tyto komentáře, já upozornění někdy smažu, když je toho plný e-mail. Možná i záleží na pojistce. Já jsem tam měla denní plnění 208 Kč, ale doby léčení byla stanovená podle tabulek bez rehabilitace. i tak toho bylo dost, protože mi započítali navíc i ten jeden den v nemocnici, za který mi dali také 208,- Kč. Chi chi a to jsem se ještě v nemocnici kupodivu dobře najedla. Ale my jsme s manželem také byli v šoku.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář