22 března 2024

Obhlídka zahrady

 Včera jsem se poprvé v letošním roce dostala na zahradu. Manžel tam jezdil pravidelně krmit ptáčky a kočičky a jen podával hlášení, co kde kvete, já zatím pravidelně docházela na příjemné procedury na rehabilitační oddělení. Nejvíc se mi líbila velká vana s horkou vodou až po krk a tryskami ze všech stran. s následným zabalením a poležením na lůžku. To bych mohla mít i vícekrát. Nicméně rehabilitace jsem ukončila a mohla jsem vidět zahradu na vlastní oči. 

Vůbec netuším, co nás letos čeká, jak se nakonec na ČEZ distribuci rozhodli, jakým způsobem budou řešit elektriku následujících zahrádkářů. Jestli se vzhledem k tomu, že máme na zahradě sloup přece jen dočkáme nového a hlubšího výkopu na našem pozemku. Prý nějak mění projekt, ale zda je to vůči nám, či nikoli, to zatím nevím. Ale co mě čeká určitě, to vidím už dneska. V záhoncích mezi kytičkami je všude jetel, tráva, bršlice, lesní jahody, pampelišky a jiná nechtěná havěť rostlinná. 

Kvetení sněženek a krokusů jsem propásla, nyní jsou všude čemeřice, snaží se koniklec a vylézají pivoňky, v jílu u sloupu  vidím libeček a první listy má i rebarbora, sklízet už se může pažitka. Žluté hlavičky ukazují narcisy, začala kvést mirabelka a dobře vypadá i česnek zasazení loni na podzim.  Na parapetu doma si předpěstovávám některé kytičky a celer. Ten ovšem nějak už 14 dní nechce vůbec vzejít. Vím, celeru to trvá déle, ale už se mi to zdá divné. Po víkendu zaseju do kelímků rajčata, okurky, cukety a ostatní plodiny půjdou později přímo do země. Manžel už ořezal stromy, já začnu příště stříháním růží, ibišku a pletím. Začala sezóna. :)

Cestou na zahradu

A už na zahradě
Hezký den přeji a děkuji za návštěvu 

25 komentářů:

  1. Majko, já jsem ještě na chatě nebyla, jen jednou na otočku, tak ani nevím, jak to tam vypadá. Manžel tam také jezdil krmit ptáčky, minulý týden tam už přespal. Zahrada je ale uklizená, postaral se syn. Mám v plánu tam zajet příští týden a pobýt pár dnů, snad to počasí nezhatí. Čemeřice máš nádherné, pá 😊😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já doufám, že to ještě všechno doženem, nebo spíš příroda si poradí.

      Vymazat
  2. Maruško máš krásně rozkvetlou zahrádku. Čemeřice jsou nádherné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čemeřicím se daří. jen jsem letos propásla sněženky a krokusy.

      Vymazat
  3. Majko, krásně ti to na zahradě kvete. 👍👍👍 Ta plnokvětá čemeřice je úžasná.
    Já začala se zahradou dnes. Vyčistila jsem asi polovinu záhonů, kde jsou hortenzie a pak zjistila, že mi něco sežralo syrský ibišek. Kůra strhaná až na lýko. Mám jich několik a pěstuju je už spoustu let, ale s tímhle jsem se nesetkala.
    Musím pomalu a postupně, při některých pohybech mě píchalo v břiše. Holt už to asi bude napořád.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si vždycky říkám, kéž bych měla zahradu u domu. To bych si vyběhla třeba na chvíli, využila bych hezkého odpoledne, když je třeba dopoledne všelijak nevlídno. Ale jezdit někam odpoledne už se mi fakt nechce. Takže si zahrada musí poradit i sama. :-D

      Vymazat
  4. Já se picnu! Vy kousek od Beskyd a máte to všechno mnohem víc nakvetlé a narostlé jak my tady v Opičích horách.... tedy nad těmi tvými čemeřicemi plesám. Mě zůstaly jen takové nazelenalé, plnokvěté i ostatní barvy zhynuly....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona ta naše zahrada je ze severu chráněná kopcem a je obrácená celá k jihu a ještě trochu svah, tak se kytičky mohou lépe vyhřívat, když svítí sluníčko. Mohla bych ti i nějakou čemeřici poslat, myslím, že se dají dělit, ale nevím ve které roční době je to nejlepší. Jestli pak v létě po odvětu?

      Vymazat
    2. Teď jsem se dozvěděla že se dělí v době kdy nekvete a netvoří semínka. Tudíž po odkvětu kdy se květy stejně stříhají pokud nechceš mít zahradu zarostlou čemeřicema....

      Vymazat
    3. Dík za info, tak jestli chceš, pošlu ti pak nějakou. I ta plnokvětá je dost velká, ale ta je zvláštní, kvete i na podzim. Asi ji zblblo proměnlivé počasí. Budu na tebe myslet.

      Vymazat
    4. To bys byla moc hodná. Uvidíš jak ti to půjde rozdělit, nějak to nemusíš hrotit.

      Vymazat
  5. Marija, krásně to na zahrádce roste. I kočičky se přišly přivítat. Já půjdu taky až teď na zahradu, dcera nechtěla, abych od ní chodila po té operaci, ale už to má zhojený, tak můžu. Ale takhle krásně nakvetlé to tam teda není.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše zahrada je natočená ke sluníčko, tak se kytičky snaží. Jen po zahradě opatrně. Tam snadno může dojít k úrazu, zvláště po operaci opatrně. Přeji hezké dny.

      Vymazat
  6. Maruško zdravím, krásně Ti to všechno kvete ! Moc jsem se u Tebe potěšila, Lenka

    OdpovědětVymazat
  7. Maruš, kočička se radovala, že jste přišli. Máš nádhernou plnou čemeřici. Všechno ti už krásně kvete. 🌺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen jsem propásla krokusy, talovíny i sněženky. jsem letos nějaká líná.

      Vymazat
  8. Maruško,zahráda ti krásně rozkvétá.Mně teprve dnes volala sestra ať se přijdu podívat,že čemeřice rozkvétá.
    Nechápu,že je u nás tak všechno pozadu,asi díky Krkonoším,kde je sníh a nejsme od nich daleko.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V blízkosti Krkonoš je určitě chladněji. U nás je poznat i rozdíl mezi kytičkami v zahradách ve městě a v zahradách více v přírodě, kde se v chatách nebydlí na stálo. Mezi domky ve městech a vsích je tepleji. Naše zahrada je chráněná od severu kopcem a otočená krásně k jihu. jen už nám hodně od západu stíní sousedovy vysoké túje, které slouží jako plot.

      Vymazat
  9. Maruško, nestarej se, přítel říká "vždy to nějak dopadne" a má pravdu, věřím, že s tou elektrikou to bude "dobré". Zaujaly mě tam hyacinty, ptáček na větvi, rašící pivoňky... zkrátka taková zahrada je k potěše a ne ke starostem. Všichni chválí čemeřici, ale narcisky nikdo nepochválí a ony se také snaží a jsou hezké! I ta kočička má z toho radost.
    Přeji klidný víkend. 🌷 🍀 🌼

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kočička nás vždy přivítá, dostane také papku a pamlsek. je na ní vidět, že je s námi ráda. A nám dělá dobře, když sotva vrzne branka, už nám běží naproti. Můj manžel zase říká, že líný sedlák má největší brambory. Příroda si vždy poradí. Ty narcisky teprve začínají, mělo by jich na záhonku být více. A ty žluté pak vystřídají bílé, které mají drobnější květy, ale více na jednom stonku a intenzivně voní. To se vždy žlutý záhonek promění v bílý. :)

      Vymazat
  10. No prostě jaro je tady. Když vidím tu čemeřici, tak mám na tu moji vztek. Sice kvete, ale je spíš neduživá, přikrčená k zemi :-). Musím si pořídit ještě nějakou jinou a dát ji na jiné místo.
    Prima víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čemeřicím se daří, to je pravda. Kdysi v roce 2008 jsme obnovovali trativod a výkop musel být kvůli odpadu ze sklepní studny hluboký a protnul skalku, kytky nekytky, všechno létalo na hromadu a při zasypávání se také nehledělo, zda jsou tam nějaké udušené kytky. A čemeřice jsme pak měli všude. Musela jsem je redukovat. A koukala jsem, jak jsou čemeřice drahé. to bych ani nevěřila.

      Vymazat
  11. Olá,
    Seu jardim e suas flores são lindas!
    Obrigada pela visita.
    (talvez a tradução para o seu idioma não seja muito boa).
    Bom final de semana.
    janicce.

    Ahoj,
    Vaše zahrada a květiny jsou krásné!
    Děkujeme Vám za Vaši návštěvu.
    (možná překlad do vašeho jazyka není příliš dobrý).
    Hezký víkend.
    janicce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Grazie anche per la visita. Mi piace molto il tuo giardino. In Italia fa più caldo e tutto fiorisce magnificamente. Buona Giornata.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář