02 dubna 2024

Jsem závislák

 Takové zjištění není zrovna příjemné, ale je to tak. Včera krátce po obědě na sekundu vypadl proud.  Seděla jsem natěšená u počítače, když mi všechno spadlo. Všechny návštěvy jsme si odbyli o víkendu a pondělí jsme si vyhradili jako opravdu odpočinkový den, bez chystání, vyvařování a pečení a já se na počítač přímo těšila.  Za moment zjišťuji, že proud již vesele skotačí v kabelech, zkusím tedy, zda systém naběhne OK. Naběhl, ale internet ne. Zkusím restartovat router. Nic, svítí červená kontrolka.   Naštvalo mě to, protože router máme pár měsíců nový a při každém výpadku proudu mi ho musí znova konfigurovat na dálku nebo ho musím donést do firmy. Prodali mi šmejd. Kam já nyní o svátcích tak můžu volat. Ale zkusila jsem zavolat. Robot na druhém konci pomyslného drátu mi poradil, na která tlačítka mám ťuknout podle toho, co mne zajímá. Fajn, chci nahlásit poruchu. Pod patřičným čísílkem se ozvalo vyzvánění a do ucha mi hrála hudba. A hrála a hrála. Zkusila jsem 3x a nic. Njn, taky mají chlapci právo na oběd. I když prý jsou tam pro nás 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Ve 14 hodin jsem to nevydržela a poslala SMS s hlášením poruchy. Pak druhou s tím, že mají naučit toho robota, co jim zvedá telefony, aby oznámil zákazníkovi, že ve svátcích se poruchy neřeší a že mi prodali pěkného šmejda, když se při každém výpadku složí.  V 15 hodin mi zavolal technik, odpověděla jsem na několik dotazů o stavu světýlek na routeru a dověděla jsem se, že mě nevidí, že jinak všude internet jde,  že to napíše klukům do úkolů a v úterý ráno mi zavolají nebo to mám donést do firmy. Tón technika byl na rozdíl od toho mého v SMS-ce mírný, klidný, vstřícný a já měla potřebu se omluvit za příkré a unáhlené jednání. Omluvila jsem se, ale to prý nemusím, jen pro mne nemůže v tuto chvíli nic udělat. Pokud by byla závada v routeru, vyměnili by ho a v rámci záruky reklamovali. Tak tedy až zítra.  A já zjistila, že to do rána asi nevydržím. To bych určitě přišla o všechna data. Chvíli jsem komunikovala na datech, ale pak jsem zalezla k synovi do pokoje a koukala se na pohádky. A dnes ráno jsem čekala, zda někdo zavolá, rozhodně se mi nechtělo jít v tom dešti do firmy.  Dopadlo to dobře. První nahození sice selhalo, červená kontrolka svítí stále. Ale prý kolegu ještě něco napadlo, že zavolá za chvíli. A já se šla pomalu oblékat a chystat na cestu do firmy, když tu náhle červená kontrolka zhasla. Hurá, jde to. Prý měli nějaký problém i oni na nějakém zařízení.. 

Tak všechno dobře dopadlo, ale já bych se měla nad sebou zamyslet. Mladým se často vyčítá, že jsou stále na mobilu, ale my staříci jsme na tom úplně stejně. 

18 komentářů:

  1. Majko, podobné problémy s poskytovatelem internetu máme docela často. Rozsvítí se červená kontrolka .... a pak nezbývá než zavolat a čekat, až to u nich opraví. Platíme to čtvrtletně s pravidelně se to stává krátce po tom, kdy zaplatíme. Když dobíhá kvartál, šlape to jako švýcarský chronometr. Asi abychom se nenašli jiného poskytovatele.
    Držím pěsti, ať vše funguje jak má.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se to neděje naštěstí moc často, ale když už jsem si konečně udělala volno, tak tohle. Ale už to zase šlape. I když měla bych být trpělivější. :)

      Vymazat
  2. Maruško, je to sympatické zjištění s tím závisláctvím 😎, být jen ten "bezchybný" Mirek Dušín taky není to pravé. Je to myšleno jako nadsázka, samozřejmě. Představ si, za celé svátky jsme nezapli televizi. Ale internet taky potřebuju, co už, když to člověk platí. Já jsem spokojená a totéž přeji i Tobě. Jinak máš "fajneho" kocoura, ta fotka je bezva. Moc pěkně se mějte,
    sluníčka si užívejte. 🔆 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Mirek Dušín ze mne fakt nebude :-D. jen bych měla být trochu trpělivější a nehroutit se hned při nějaké nesnázi. Kocourka jsem si vygenerovala v aplikaci s umělou inteligencí. :-)

      Vymazat
  3. Jsem na tom zhruba stejně. když jsme na chatě nemohli po příjezdu půl hodiny nahodit elektriku, protože se to pořád někde zkratovalo a vypadával hlavní jistič až u silnice tak jsem si říkala no dobrý, mám svíčku, mám telefon a v něm baterku.... no jo! jenže nemám data!!! Co já budu dělat? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamkoli přijdeme, kdekoli se ubytováváme, tak první se ladí televize a zkouší hesla na wifinu. :-D

      Vymazat
  4. Majko, asi nás závisláků v tomto směru bude dost. Nedávno jsem si to také zažila při opravě notebooku, když ze slíbených
    2 dnů jich nakonec bylo 14. Měj se hezky, zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemít hodinky je jako být bez ruky, se říkalo a být bez internetu a počítače je jako nebýt vůbec. :-D

      Vymazat
  5. To je nepříjemné,když vypadne internet.Nám občas kolabuje wifina,protože na ni máme napojeno dost věcí a to stačí restartovat.
    PC ráda nemám,nejde mi pracovat s myší a na mobilu už používám hlavně hlasové zprávy.Ale často si na něm čtu,je to zvyk.Manžel nikdy do mobilu nekoukal,ale má nedávno nový a lepší a už do něho taky dost čučí.Mládež nekritizuji,začínáme je senioři dohánět.Jinak mě ten závěr a kočička pobavily.
    Měj se Maruško hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Technik se mě ptal, co na wi-fi všechno máme, Tak jsem vyjmenovala notebooky, tablet, mobily a stolní počítač. :-D. jen přitakal a jal se konat. Já zase přímo nesnáším pracovat na notebooku. oblíbila jsem si tablet. S tím mohu být i v posteli a tvořit na něm obrázky. Těch mobilních aplikací je snad více než na počítač. Ale jinak preferuji stolní počítač, mám proti notebooku obrovský monitor a při práci sleduju v rohu i internetovou televizi. Prostě závislák. :-D

      Vymazat
  6. juj ale som rada, že nie som sama v tejto "kaši" :)) ja som si raz zabudla doma mobil, a celý deň som sa v práci cítila ako bez rúk, bez hlavy...bez všetkého...vždy, keď som si chcela niečo vyhľadať alebo zapísať som načiahla ruku do prázdna...:)) Prajem aby router posluchal :) Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zjistit, že jsem někde mimo domov bez mobilu, tak asi umřu. :-D Zvláště, když už ho nemáme jen na telefonování, že? Dneska už je internet běžná věc i v ubytovacích zařízeních, ale nebylo to dříve tak samozřejmé. A já jsem při plánování dovolené dbala na to, abychom se neocitli někde bez spojení. :-D Dneska zase mají všude wi-fi, ale absentuje lednička. Ale bez ní přežiju. :-D

      Vymazat
  7. Maruš, zasmála jsem se u nás to bylo skoro stejně. Proud vypadl v neděli, ale když ho zapnuli nešel internet. Prý na tom pracují, měli vzkaz na telefonu. Trvalo to asi hodinu, tak přišla na řadu zase knížka. V pondělí, šel internet divně, něco šlo něco se pořád načítalo. Dělali jsme si srandu, že je volno a všichni jsou doma a sedí na internetu, tím pádem je přetížený. Vadilo mi, že se nemůžu dívat na své oblíbené pořady z Jojky, dívám se zpětně přes noťas zapojený do televize na online Tv Skylink . Routery máme loni nové, máme dva jeden i nahoře v patře, tak nám jde net i v pergole. Člověk si neuvědomí, že je tak závislý. Ale zase v létě, jak jsme na zahradě si na internet ani nevzpomenu ... vlastně letos nevím, když nám jde už i v pergole 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se mi do sluchátka ozve, že o poruše ví, tak jsem klidná, vím, že se na tom pracuje a většinou to zvládnou brzy. Ale tady byla závada podle jejich měření či čoho jen u nás. To máte super, že máte spojení i na zahradě. Já musím být na zahradě na datech. Vaše pergola s pohodlíčkem se mi moc líbí. V létě bych tam trávila večery pořád. Taky mám internetovou televizi, je to super. Kolikrát si hraju s obrázkama na jedné půlce monitoru a na druhé půlce mi běží film. :)

      Vymazat
  8. Majko, u nás se vybírá dovolená podle toho zda tam mají wifi či nikoliv. Na psacím stole má manžel 2 monitory!!!! po škole dělal v Ostravském tv studiu u zvukového zařízení a tak je též závislý. Byli sme na plaveckých závodech vnučky tak dělal videjka a pak doma v nečem to slepoval, dával obrázky výsledků a hudbu.Ještě, že ho mám, to já neumím ani najít tv kanál. A když je slabý signál tak se koupí cosi silnějšího a se zase něco přidá a zase je to slabé....A netrpěliví sme protože nám to všechno hodně rychle utíká....a navíc ty toho teda musíš stihnout až až....opatruj se - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, také při výběru dovolené dbáme, aby v ubytování byla wifi. Manžel je tedy šikovný. Já si občas nějaké video střihnu, ale před pár lety jsem slepovala filmy z dovolené jedněch známých ze zahraničí. oni snad vůbec nefotili, jen natáčeli. Bylo to asi 5 hodinových filmů. Už jsem to neměla kam dávat. Nejhorší bylo to trochu prostříhat, protože někde jim kamera ujela, někde nechtěli rozhovory. Takže všechny krátké sekvence shlédnout a upravit. Trochu men to pak od tvorby videí odradilo. Mílo také se opatruj. Napíšu.

      Vymazat
  9. Maruško, je to tak, zvyklý jsme si na techniku a jak je výpadek, těžce to neseme.🍀

    OdpovědětVymazat
  10. Taky jsme zvyklí na wifi. Data na mobilu nekupujeme, ale ani nepotřebujeme, máme doma. Možná mne čeká týdenní dovolená bez wifi, jen možná někde venku se chytnu, snad to dáme. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář