05 dubna 2024

Dubnová zahrada poprvé pracovně

Ve čtvrtek měl být konečně den, kdy by stálo za to, vypravit se na zahradu. Sluníčko svítilo od ráno až nepříjemně. Cestou autobusem a pak i pěšky do kopce mi slunce pálilo přímo do očí. Sluneční brýle s takovými dioptriemi nemám a nevzala jsem si ani kšilt. Docela jsem pospíchala ať už jsem v lese a na zahradě. 

Nejprve tedy obhlídka a zjištění, že v loňské čerstvě zaseté trávě se ztrácí nejen posezení, ale i obrubníky a chodník kolem chaty. Byla však na sečení ještě hodně mokrá. 
Než jsem se převlékla do pracovního, přijel manžel na kole a s ním i zamračená obloha. Je duben a některé plodiny již měly jít do země a to je ještě prý všechno o měsíc uspíšené. Upravila jsem tedy záhony nad a pod špenátem z loňska a zasela mrkev a fazolky. Začalo drobně stříkat z nebe. Zatím však nic zásadního, pracovali jsme dál. Poryla jsem ještě jeden záhon, který mi zůstal jako rest z podzimu. Zatímco manžel si naříkal na bolesti zad, já jsem se zatím kupodivu cítila dobře.  I když tedy ta těžká napitá zemina byla pro obracení při rytí hodně těžká. 
Rozhodla jsem se , že tu trávu v horní části zahrady tedy ještě alespoň  nahrubo posekám a v sobotu se to dočistí a dokončí celé. Manžel naštěstí nebrblal, i když jeho práce je pak řádně očistit sekačku. Ne, že bych mu to já nakazovala, ale on nesklidí nikdy neočištěný žádný nástroj. To mně už se stalo, že jsem schovala jen částečně očištěnou, aby z ní nepadal sajrajt a to on nesnáší. Tak si to vzal na starost. 
Trávník ještě vypadá legračně, protože tráva po hromadách hlíny při výkopech ještě dostatečně nezhoustla. Musím ji trochu pohnojit cereritem. A tak se postupně chytám, i když ten start pro mne nebyl letos vůbec jednoduchý.  Protože se trochu ochladilo, vydala jsem se na cestu zpět už ve dvanáct na autobus jedoucí v půl jedné. Došla jsem na zastávku a sluníčko mi kynulo a smálo se, že jsem tam mohla ještě zůstat. Vyplázla jsem na něho jazyk a šla ještě před druhým spojem nakoupit. I když jsem toho moc neudělala, byla jsem  a jsem stále spokojená.  Tak zase příště. Setí je ještě dost a dost. 
Ale přece jen jsem jednu chybu udělala. Proč já nemrkla v mobilu na některý článek z loňska? Hned bych věděla, kam nemám sít fazole. Po hrášku se jim tam asi moc dařit nebude.  I manžel si to pamatoval špatně a já si to vůbec nedokázala vybavit. A mobil s daty byl v chatě. Nu, co už. 
Chybami se člověk učí, řekl by můj táta, ale stejně by mi vynadal. :-)
A dneska jsem se dočetla, že má být letos žhavé léto. To by se mohlo i u nás dařit melounům. Povedlo se párkrát, tak letos opět vyzkouším. 

 Hezký den všem. 

12 komentářů:

  1. Majko, pěkně jste si na zahradě mákli a krásně vám to tam kvete.👍👍 Chybami se opravdu člověk učí, ale na druhou stranu jsme coby lidé občas chybující. Kdyby mělo být vše dokonalé, byl by náš život nudný. Melouny se už opravdu dají pěstovat v našich zeměpisných šířkách. Příbuzná mojí kamarádky z Rumburku, který je opravdu až na samém severu, pěstuje melouny už několik let. Podotýkám, že na kompostu. Mají tam živiny a díky rozkladu i teplejší půdu. Ale daří se.
    Já včera také pracovala na zahradě a měla jsem toho plné kecky. Zítra se chystám rozsadit své muškátové výpěstky.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  2. Marija, když sama na sobě cítím, jaká je to zahradničení dřina, tím víc obdivuji upravené zahrádky. A vy to máte moc hezké. Hlavně aby byl trošku déšť, abychom mohli za pár měsíců sklízet. Krásný víkend

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško, až na nepamatovaka úspěšný pobyt na zahradě. Kus práce odvedeno a my můžeme potěšit fotografiemi 👍

    OdpovědětVymazat
  4. Mě nejdříve nadchla ta nádherně modrá obloha,protože ve čtvrtek u nás opět pršelo a dočetla jsem se,že dlouho nevydržela.
    Zahrádka ti krásně kvete,je to radost pohledět.Protože jsem měla také velkou zahradu a tak vím,co to dá práce.Mladí makali na zahradě o velikonočním víkendu.Chystám se,že si u nich něco nafotím.Maruško ať ti dělá zahrada jenom radost.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  5. Tak teď nevím zda jsem byla na chatě ve středu nebo čtvrtek? Ale nejspíš ve středu, práce ...no však to znáš, chystám se dnes a to bude od vytírání Savem všeho co je vidět i nevidět, pohrabání lupení co ještě popadalo po podzimním hrabání, pustit vodu a zmordovaní domů a zítra zas. Zmordovaná jsem již ted, přespával zde syn s vnučkou - má závody v plavání v Prostějově a tak jsem pomalu celou noc nespala, od nás je to ještě kusisko cesty, tak aby dojeli včas. No jsem trhlá.
    Majko, jak jsem říkala, rehabilitace Tě dala dohromady, tak opatrně. Zahradu máte krásnou a dovedu si představit Tvoje uspokojení při pohledu na ni. A dokola, sít- zalévat - plít - spracovat - zazimovat. Věčný koloběh života. Dávej na sebe, chlapi pozor. - Míla

    OdpovědětVymazat
  6. Už je na zahrádce co fotit a Tvoje fotky jsou toho dokladem. Jenže ona ta zahrádka není jen o focení, ale i o práci. S tím pamatováním to mám taky tak. Ale co! Když to není nic horšího, že !
    Měj pohodový víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Majko, jsme opět na chatě a počasí u nás zatím vychází, je nádherně. Něco málo jsem zasadila, zeleninu nepěstujeme. Ještě musím koupit muškáty a surfinie, ještě týden počkám. Práce jsi měla požehnaně, tělíčku se to sice moc nelíbí, ale radost to vynahradí. Užij si víkend, zdravím 😊😉

    OdpovědětVymazat
  8. Krásně kvetoucí zahrádka jako odměna za spoustou práce,ale to tak bývá.Říká se,že bez práce nejsou koláče.Ale radost z toho je pak velká.Opatruj se..🌞🌷

    OdpovědětVymazat
  9. Maruško, jeden meloun si u tebe zamlouvám. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Maruš, dělat na zahrádce není žádná sranda proto, se má začínat pomalu, tak jak si to udělala Ty. Člověk je po zimě zlenivělý. Taky dělám nejdříve sem tam něco a jak do toho tempa vjedu, tak pak makám jak fretka. Nemůžu se kolikrát ze zahrádky urvat, ale mám fajn, že to mám u domu, to je veliká výhoda. Včera jsem ještě umývala všechno v pergole, prala deky, osušky k bazénu a tak. Po obědě přijela kamarádka a už jsem nedělala nic. Dnes i když je neděle se taky do něčeho pustím. Pomalu odkvétají narcisy, letos je to teplé počasí uspíšilo a dlouho některé druhy nekvetly. Měj se krásně a užívej si na zahrádce nejen práci, ale i pohodičku🌸

    OdpovědětVymazat
  11. Taky teprve začínám se zahradními oracemi. Pořád bylo hnusně a nic a najednou to bují takže honem doháním....

    OdpovědětVymazat
  12. Moc hezké fotografie. My už zahradu nemáme, ale užívám si záhonku před domem a teď mi to také hezky kvete. Mám to nafocené, jen nemám čas na blog...Přeji Ti krásné sny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář