10 dubna 2024

Co asi pokvete v létě?

 

Na tohle léto jsem tedy hodně zvědavá. Všechno je o měsíc dopředu. Včera jsem vyfotila cestou na zahradu a na zahradě keře a květiny, které by měly ještě chvíli odpočívat. Já jsem sotva něco zasela, ale už kvete šeřík, jabloně, pozdní třešně, lesní jahody, začíná černý bez, azalka, poupata má stará velkokvětá pivoňka..., plody už mají mirabelky, rybíz, angrešt.  Loňské včelky jsou už unavené a nestíhají, letošní dorost ještě nedospěl k tvrdé práci.  Takové rozkvetlé stromy dříve hučely včelami a dneska mám problém zahlédnout na rozkvetlé jabloni včelku.  Že by absenci včeliček nahradil vítr, který v poslední době často duje nad naší krajinou? Přece jen ale toho tolik nezastane. Jsem opravdu zvědavá na úrodu, ale i na to, co vlastně v létě pokvete. 

Opravdu je těžko uvěřit, že fotky pocházejí z 9. dubna. 
Dneska se trochu ochladilo, ale chtělo by to zapršet, což se u nás nestalo. 
Hezké dny všem přeji. 

13 komentářů:

  1. Je to Maruš opravdu divné jaro.Nevíme,co to s přírodou a úrodou letos udělá,ale není to v naší moci.Opatruj se..🌞🌼

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško,je to propletené počasí,vše předčasně kvete,nedivím se, že jsi z toho PAF. Jinak krásné fotografie. U nás dnes pouze mrholení chvilku dopoledne. Jinak zima😱

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško,krásně ti zahrada kvete.Všechno je nějak jinak.Mám také hodně fotografií ze zahrad od sester a mých dětí.Je to radost tam pobývat.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Majko, máš to tam krásné. U naší chaty tam je studeněji a pivoňky jsou ze země tak 15 cm a rybíz i angrešt teprv odkvétá. Ale honí se tam větřisko, tak je tam sucho i pod stromama kde sluníčko nesvítí je suchý mech. U nás bez deště zima. Je to podivné počasí a říkají, že bude ještě podivnější. Já bych tak na Tvé zahradě si pohověla a vyhřívala svoje staré kosti....krása kam se podíváš, ale bez práce to není....ty také trochu nebo i víc odpočívej - Míla (a jak je to u Vás s alergii, držíte to v normě?)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné ti to kvete Maruško. Já mám také před domem záhonek rozkvetlý dříve, než jiné roky. Pamatuji tu sníh s mráz ještě na 1. Máje a letos už kvete skoro všechno a najednou. Přeji ti krásné jarní dny.b

    OdpovědětVymazat
  6. Máte to tam jak na dovolené... když odmyslím tu "robotu", samozřejmě. 🙀 Včelky to nemají lehké, musejí donést krmivo, vylíhly se mladušky, které potřebují dobré tři týdny k tomu, aby dospěly a teď všechno kvete hodně rychle, tak mají omezenou dobu. Ale příroda to tak chce. Ať se vám v té rekreační oblasti dobře daří. 🍀

    OdpovědětVymazat
  7. Majko, ani u nás už dlouho nepršelo a vítr půdu dost vysušil. Uvidíme, jak všechno bude pokračovat, zatím se jen nestačím divit. Zahradu máš moc hezkou, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
  8. Maruš, kvete ti toho o hodně víc jak u nás. Máš zahradu ve břehu otočeném k jihu a to je hned poznat. Krásně Ti kvete Levisie, měla jsem ji taky, ale chtěla jsem ji přesadit, ale nedopatřením jsem ji vyhodila s plevelem a přišla jsem na pozdě. Včera byl fajn den na zahrádku, nebylo horko ani zima, tak jsem tam strávila hodně času, dnes budu pokračovat🌺Víš, že nám po 32 letech zavřeli Fontánu, kam budeme chodit na Muso?🍷

    OdpovědětVymazat
  9. Abych Ti pravdu řekla, tak jsem taky zvědavá, jak to bude pokračovat. Já snad ani nepamatuji, že by nám jabloně kvetly v polovině dubna.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Marie, vše kvete letos dříve. Někde jsem četla, že jaro přišlo letos o 40 dní dříve. U nás v ulici kverou okrasné třešně - růžové - několikrát do roka.

    OdpovědětVymazat
  11. Majko, já mám spíš obavu, že to všechno pomrzne. Také u nás v horách to kvete, ale mrazík už popálil rododendron a azalku, jabloni se to také moc nelíbí. Magnolie naštěstí už odkvetla...je to opravdu zvláštní způsob jara. Přeji krásné dny a snad pak ten májový deštík přijde. Z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
  12. Maruško zdravím, když to všechno kvete je to krása veliká ! Jen je ta příroda ze všeho už popletená... Ahoj Lenka

    OdpovědětVymazat
  13. Maruško, ani, šeřík býval na 1. máje. Někdy to ani nestihl. Jo letos je ta příroda nějak splašená. Měj se hezky. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář