12 srpna 2020

Domácí ořechovka

 Nejedná se o tradiční recept naší rodiny. Zkoušela jsem recept z internetu a použila jsem naši slivovici.     Možná by byla lepší jiní lihovina, třeba vodka, ale to už záleží na vás. 

Základem jsou ještě nezralé ořechy v zelené slupce. Traduje se, že se sbírají o sv. Jánu. No ale však víte, letos zraje všechno jinak, asi rychleji. Ořechy se dají snadno krájet nožem na čtvrtky nebo kolečka. Uvnitř jsou ještě měkké.

Někdo použije vodku, někdo rum a jelikož se uvádí i ovocná pálenka, tak já použiji naši slivovičku. Je sice 50 %, dám tedy trochu více vody, protože v receptu je 40 %.

Ingredience

30 ks ořechy
10 ks hřebíček
kousek skořice
0,5 kg cukru svařeného v 0,5 litru vody ( já dám 0,7 l)
2 litry slivovice 40%
Pomerančová a citronová kůra (dala jsem kupovanou sušenou)

Postup

Do velké 4-5 litrové sklenice s širokým hrdlem vložíme ořechy nakrájené na čtvrtky, zalijeme pálenkou, přidáme koření a kůru, zalijeme vychladlým svařeným cukrem a necháme macerovat na světlém, teplem místě. (balkon) 4 týdny. Občas promícháme. Po 5 týdnech jsem přecedila velmi tmavý likér do sklenic.

Poznámka:

V mnoha receptech se uvádí macerace bez cukerného sirupu, ale já jsem to do sklenice dala všechno hned a žádnou újmu jsem nezaznamenala. Možná jsem zbytečně prosladila i ty ořechy, které se nakonec vyhodí. Příště to tedy zkusím až teprve po maceraci dolít svařeným cukrem. Možná jsem tuto "odchylku" od postupu udělala proto, že višně a třešně se při maceraci proslazují hned, ale ty se samozřejmě nevyhazují, protože i třešně proslazené a prosycené rumem jsou výborná pochoutka.

Příště mohu zkusit i jinou lihovinu a třeba i další koření, protože jak vidět tento likér si každý přizpůsobí své chuti.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář