12 srpna 2020

Bezinkový zdravotní likér

 Zatímco ořechovka v naší rodině ještě nemá tradici, bezinkový likér ano. Receptura se mi osvědčila a od roku 2003 si tento zdravotní likér vyrábím pod "obchodní značkou" Bezlik. 

Nepiji štamprličky jak praví mé veršíky na etiketě, ale je pravda, že bezinkový likér mě udržuje, když jsem nachlazená, když mě škrábe nebo bolí v krku a něco na mne leze. Babička říkávala: "Před lípou smekni, před bezem klekni". Dalším takovým zdravým zázrakem je arónie - černá jeřabina. I z těchto černých kuliček lze připravit zdravotní likér stejným způsobem.

ingredience

2 litry kuliček černého bezu
1 litry vody
1 kg cukru krystal
2 vanilkové cukry
2 lžíce mleté kávy (dávám instantní, abych nemusela filtrovat, ale mletá zrnková káva je chutnější)
1/2 litru rumu

Postup

Z bezu obereme kuličky a zalijeme vodou. Povaříme 10 minut a přecedíme. Do vychladlé šťávy přidáme cukr krystal i vanilkový cukr a uvedeme k varu a povaříme 2 minuty. Pak přidáme kávu a uvedeme k varu. Vychladlý sirup přefiltrujeme, pokud jsme nepoužili instantní kávu. Přidáme rum, zamícháme a plníme do čistých sklenic. Cukr i rum jsou dostatečným konzervantem, není třeba dále sterilovat pro uskladnění.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář