21 července 2022

Červenec na zahradě


 Pomalu sklízíme úrodu. Přes všechny nesnáze se nakonec urodil nějaký česnek, cibule, sklidili jsme rybíz, angrešt, hrášek, postupně sbíráme okurky. Stále jsme nepřišli na to, které jsou které. Zatím to na mne dělá dojem, že místo salátovek jsou nakladačky, takže se možná spletla i paní prodavačka a máme 8 sazenic nakládaček. Zasela jsem červenou řepu a špenát, sklidili jsme salát a zaseli nový, ochutnali jsme první cuketu.....Kytičky se na záhonech vystřídaly a k velké radosti jsem zjistila, že všechny jiřinky vyrostly a první se dala do kvetení. Tedy až na jednu, kterou zřejmě zlikvidovali slimáci dříve, než se mohla přihlásit o slovo.  Na více místech mám cínie. Radost mi dělají rajčata, která se mi opět podařila vypěstovat ze semínka.  Dneska jsem obrala druhou várku fazolek a zbytek již nechám dozrát na fazole či nové setí. A jak loni nebyla jablka, letos si to jabloň vynahradí. Větve jsou obsypané. Škoda, že mrkev vzala za své při výměně elektrického sloupu. Ještě jsme si zažádali o samostatnou elektrickou přípojku a to bude další kopání, ale to snad až na jaře, prý to trvá rok. A naučili jsme   se i odpočívat, ale nyní utíkáme před vedry raději domů. Zalít a pryč. 



Přeji hezký den.

27 komentářů:

  1. Maruško,máš krásnou úrodu a vůbec celou zahradu.Je na ni vidět spousty práce.Docela závidím.Zahradu jsem prodala před pěti lety,abychom pomohli synovi v nelehké situaci.V okolí sídliště je tolik zahrádek,pořád pátrám,zda není některá zanedbaná.Sousedka mi slíbila,že se zahrádkářů optá.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jituško. Jen nevím, jak jak dlouho budeme mít síly na zahrádku dojíždět a docházet. Já na kolo už nemohu, mám dvojité vidění a tedy se na silnici bojím. Jakmile se soustředím na krajnici, tak se mi obraz rozjede na dva a krajnice jsou dvě a každá v jiném směru a může být zle.

      Vymazat
  2. Majko, ty jsi skvělá pěstitelka. Úrodu máš pořádnou a spousta krásných kytiček ti dělá určitě radost. Je to práce, ale když to není nutnost ale koníček, tak je to radost. Zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Evi. Letos nám dost půdy leží ladem, když se něco nezdařilo, ale opravdu se nehroutím a kytičky mi dělají radost. Hlavně, že se nakonec chytly a objevily moje milované jiřinky.

      Vymazat
  3. Maruško,máš krásnou úrodu i hezký ti to na zahradě kvete. Koukám, že už jsi sklízela cibuli. Já jsem ji vždy sklízela až tehdy, když se zlámala v krčku. Ona se pak snadněji usuší. V této době totiž nejvíc roste. Většinou mi pak vydržela uskladněná až do nové sklizně. Letos první rok zahradu nemáme. Sama už bych všechny ty práce nezvládala. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, máš to všechno moc hezké. Ať Ti zahrádka dělà dál samou radost ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Zahrádka jedna báseň. Kytky Ti krásně kvetou, úrodu máš taky dá se říci hojnou. Já vím že je to všechno kus práce, ale taky je to radost, viď !
    Měj pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, radost mám i z toho, že něco vypěstuji ze semínka. Moji rodiče měli užitečné rostliny na celém pozemku. To bych nedokázala. To už byla každodenní dřina. A já jsem odmítla být na stará kolena otrokem zahrady. A už jsme se naučili jet na zahradu jen tak zalít a odpočívat. Právě jsem se vrátila po víkendu na zahradě, těšila jsem se, že zažijeme odpolední bouřku a nebudeme zalévat, ale u nás ani nekáplo.

      Vymazat
  6. Ty mečíky jsou luxusní, a dokonce ti kvete i acidantera, ta mi nevykvetla nikdy. Mám letos nové mečíky, takové kudrnaté (tedy dle obrázku) ale moc jich nevyrostlo, a jsou malé, tak nevím jestli z nich vůbec něco bude. Pravdou je, že jsem je sázela dost pozdě, a navíc mi hodně vyschly hlízy. No uvidíme jak se vyvrbí....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, vůbec netuším, kde se mezi mečíky ta acidantera vzala. Jestli byla cibulka omylem mezi mečíky zakoupenými před několika lety a vykvetla až letos nebo jestli se zatoulala od jinud. Proto také nevím, zda ji mám na podzim také vyrýt a chovat se k ní jako k mečíkům. Také si matně vzpomínám, že při sázení byla cibulka odlišná, ale i miminka mečíků mají jiný tvar než starších rostlin. Musím si najít nějaké informace. Ten květ mne hodně překvapil.

      Vymazat
  7. Maruško máš nádhernou zahradu a krásně Ti kvete. Je vidět, že jste tam odvedli obrovský kus práce a odměnou je teď bohatá sklizeň. Přeji ti hodně krásných dní v tomto místě klidu i když mnohdy je tam plno práce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, už by ale mohlo skončit to vedro. U nás neprší, voda je nám jen slibovaná. Ale na tu hrůzu ještě nějakou vodu máme, ale nevím na jak dlouho. Z jedné studny už nic nevytáhnu. Na suchou zahradu byl žalostný pohled. Měj se hezky.

      Vymazat
  8. Krásná zahrada,jen aby se neobjevily nějaké velké deště.
    Přeji krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, včera jsem čekala na zahradě na bouřku, ale ani nekáplo. Všechno to šlo mimo nás. Ale jinde zase déšť a vítr páchal škody. Prostě si nevybereme.

      Vymazat
  9. Tedy, to je nádhera, ty kytičky... a úroda je úžasná, já opravdu moc obdivuji každého, kdo umí něco vypěstovat. Maruško, smekám pomyslný klobouk, jsi neskutečně šikovná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lado, moc děkuji. Tu snahu něco na zahradě pěstovat mi vštípili rodiče, ale ti tam neměli ani kousek trávy, všude něco pěstovali. A to už byla dřina, kterou já odmítám. Zahrada má být pro radost. I když starosti si člověk dělá s každou rostlinnou. 🙂

      Vymazat
  10. Pane jo, to je fotek a jedna hezčí, než druhá! A ta úroda, neskutečné, takovou neměla ani moje babička ...

    OdpovědětVymazat
  11. Maruško,děkuji za nádherné fotky ze zahrádky.Úroda je opravdu bohatá a ještě i bude.Kytičky jsou také krásné a věřím,že ti vše dělá velkou radost!Přeji pevné zdraví a hodně radosti nejen ze zahrádky.Měj se krásně a dávej na sebe pozor :-) Pa,Drahuš ze Zlína.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Drahuško, i ty se měj krásně. Zdravím do Zlína.

      Vymazat
  12. Maruš, nádherně ti zahrada kvete a rodí. Vidím, že si tam i užíváš odpočinku, zasloužíš si ho. Po výměně sloupu není ani památka🥰

    OdpovědětVymazat
  13. Krásná úroda. Dovol, abych tě jako zahradnici, fotografku a cestovatelku pozvala na jednu soutěž přímo pro tebe: https://visutazahrada.blogspot.com/2022/07/srpnova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  14. Miluji tvoje fotky
    https://klubumelcu.blogspot.com/?m=0

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář