09 července 2022

Zrádná Frankovka

 


Autorka Věra Fojtová nás v knize s kriminální zápletkou  zavede do vinařského prostředí.

Julie Mrázová žije ne zrovna příkladným životem. Mladá žena bydlí v rozpadajícím se domku po rodičích, nemá stálou práci a jen příležitostně pomáhá ve vinohradu nebo ve vinném sklepě Karla Jílka. Karel je uznávaným vinařem, má panovačnou manželku a tak není divu, že v Julii našel spřízněnou duši i přes svůj pokročilý věk a tajně se s ní schází ve svém sklepě. Julie však milování s Karlem bere čistě materialisticky, za tyto služby si nechává platit. 

V osudný večer si dala a Karlem schůzku, potřebovala peníze i pro své kamarády, kteří na ni marně čekali. Kamarádi, pro které občas sehnala i nějakou drogu, dostali strach, když byla Julča nalezena mrtvá nedaleko Jílková sklepa. Ohledání těla jednoznačně prokázalo násilnou smrt.

Rozjede se vyšetřování... Je nalezen i místní bezdomovec, kterého někdo udeřil do hlavy stejně jako Julii...

Kniha je sice napínavá, ale označila bych ji jako průměrnou. Od autorky jsem čekala více. Tuto knihu už naše knihovna vyřadila a nabídla čtenářům zdarma. Já ji předám dál u nás v domě na ústřední topení v chodbě. 😀

7 komentářů:

  1. Majko, podle názvu příspěvku jsem si myslela, že tě Frankovka položila 😀 Autorku neznám, ale byla jsem ve čtvrtek v knihovně a zase jsem si donesla pořádnou nálož. Zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jako nemám ráda dnešní dobu s tím násilím, bezohledností, drogami... , tak o tom i nerada čtu. Pro mne je tak akorát taková detektivka, ve které je na začátku nalezena mrtvolka, není popisováno násilí agresora a zoufalství oběti, ale postup toho detektiva. Tedy, když to shrnu - taková Agatha Christie a jí podobní a z našich mi seděl nejvíc Václav Erben s kapitánem Exnerem. Příjemné čtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lado, tady také není popisováno, jak oběť trpěla, jen že dostala ránu do hlavy. Jinak docela je tu popisována milostná scéna ve sklípku a touha staršího muže. V knize je i hodně o osobním životě detektiva a vztahy s kolegy a bývalou ženou spíše kamarádské. A o drogách je tu jen zmínka, že ji někde klukům sháněla, ale jak je užívají nebo, co to s nimi dělá tam není. Jen je tu strach těch kluků, že podezření padne na ně. Ale právě to, jak drogy sháněla je vodítko pro detektivy. Spíš mi to přišlo jako povídka o lidech na vsi.

      Vymazat
  3. A já "doufala", že to bude o suchém červeném, které si občas ráda dám... Ale i tak vinařská krimi bez vínka? ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč bez vínka. O vínku je tam psané dost, ale je to krimi, tak....

      Vymazat
  4. Hnacím si Maruško,přeji pohodový týden.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář