16 listopadu 2021

Martinské rohlíčky z kynutého těsta

... s ořechovou náplní.

Do rohlíčků jsem se pustila jen tak na zkoušku, měla jsem všechny ingredience, i když nerada dělám kynuté těsto, protože nemám robot na hnětení těsta.  Musela jsem ručně a byla to i fuška. 

V receptu stálo, že z dávky se udělá 16 rohlíčků. No to není moc, pomyslela jsem si. Slovo rohlíčky ve mně vyvolávalo naprosto mylné představy o velikosti hotového pečiva, vrhla jsem se tedy rovnou na dvojitou dávku. 

Rohlíků jsem měla tedy 32 . Jsme na to jen 3 a tak šla polovina do mrazáku.  :-D  Nádivku jsem měla hustou, protože jsem ji dělala podle jiného receptu  i se strouhaným perníkem.  Také vám "rohlíčky" připomínají morčata? :-D Ale co, žádný učený z nebe nespadl, hlavně že byly chuťově výborné. 


 

Těsto:

    • 350 g hladká mouka
    • 30 g cukr moučka
    • 90 g másla
    • 200 ml. mléka
    • 1 celé vejce
    • vanilkový cukr
    • 2 lžičky citronové kůry
    • 20 g droždí
    • 1/2 lžičky soli

Náplň:

    • 150 g mletých ořechů
    • 100 g cukr moučka
    • 50 ml mléka
    • 20 g másla 
    • 1 lžíce rumu
    • podle hustoty strouhaný perník

Postup:

Promícháme sypké ingredience, ve vlažném mléce se špetkou cukru necháme vzejít kvasnice a vlijeme do mísy. Přidáme rozpuštěné máslo, zbytek mléka a vejce. Hněteme v robotu nebo ručně dohladka, dokud se těsto nelepí na mísu a vařečku. Pak pod utěrkou necháme kynout  2 hodiny (podle teploty v místnosti.

 Zatím co těsto kyne, připravíme si náplň. Rozpustíme máslo, vmícháme ořechy, cukr a mléko a na mírném ohni provaříme. Přidáme strouhaný perník, pokud je nádivka hodně řídká. Já ji mám raději hustější. 

Vykynuté těsto rozdělíme na 2 části.  Vyválíme kulatý plát, který rozdělíme na 8 dílků. Na každý  díl dáme nádivku a srolujeme a vytvarujeme rohlíček.  Přeneseme na plech a necháme ještě asi 15-20 minut kynout. Pak potřeme rozšlehaným vejcem a pečeme ve vyhřáté troubě cca 15-18 minut při 18°C.

Stejně postupujeme i s druhým dílem těsta. Hotové rohlíčky pocukrujeme, což já už nedělám.  Z tohoto množství je 16 rohlíčků pěkně nakynutých. 

Dobrou huť a nemusí být zrovna na Martina

28 komentářů:

  1. Maruško, paráda. Taky dělám rohlíčky, hlavně kvůli nejmladšímu synovi, je Martin... Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, právě ty jsi mne inspirovala, já jsem je dříve nepekla. jen jsem zapomněla na kterých stránkách jsem recept viděla, tak jsem si našla asi jiný. Ale určitě se dají rohlíčky péct i jindy a třeba je udělám, už vím, jak na to.

      Vymazat
  2. Chtěla jsem dělat také rohlíčky s ořechovou náplní,ale udělala jsem takové vrtulky.Náplň dělám trochu jinak,nedávám perník,to je zajímavé,vyzkouším.Jinak rohlíčky všelijaké dělám často a někdy se mi trochu rozevřou.Ty je máš moc pěkné.
    Maruško,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvolila jsem ořechovou nádivku, protože máme hodně ořechů a mám ji ráda a vím, že nevytéká. To těsto se mi docela zamlouvalo. receptů je určitě více. Vlastně je internet kulinářskými nápady doslova zahlcen. :-)A rohlíčky se dají dělat kdykoli. Zkusím na Mikuláše kynutého čerta. Sice už je syn dospělý, ale i manžel si rád smlsne. :)

      Vymazat
  3. Na tvaru Maruško nesejde, hlavně že byly dobré.🥐

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. byly ořechové, tak byly dobré. Už jsou snědené i ty z mrazáku. :-)

      Vymazat
  4. Hezky jsi to, Maruško, popsala a názorně vyfotila. Kynuté těsto dělám jen ručně a není to často, tak to jde. Dočetla jsem se, že na Martina má být náplň povidlová nebo maková (nevím proč), ale výhodou rohlíčků je to, že se dají dělat v každém období roku s různými náplněmi, podle chuti. U nás doma také necukrujeme. Ale jak koukám, hezky Ti to nakynulo ☺.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem volila náplň ořechovou, protože máme ořechu hodně a vím, že nevytéká. Dělala jsem je poprvé a tak jsem nevěděla, co to udělá. Už jsou snědené všechny. :)

      Vymazat
  5. Maruš s těma morčatama si mě pobavila :-) Na tvaru nezáleží, hlavně, že chutnalo. Já je měla zase každý jinou velikost, ale co, hlavně že byly dobré a snědly se. Kdysi jsem dělala i polovinu ořechovou. Na mrazáku budou jakoby našel, až se ti nebude chtít péct. Když jsem dělala těsto ručně, dělávala jsem jenom vánočku, protože je to opravdu dřina.

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško, z hlodavců mám fóbii, ale tvoje rohlíčky bych si dala s chutí. Také vynechávám pečení z kynutého těsta, ale i tak žádná velká pekařka nejsem. Na tvaru fakt nezáleží, hlavně, že chutnaly. Měj se fajn, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  7. Vloni jsem rohlíčky dělala, letos se ten Martin nějak přiřítil větší rychlosti než v předchozích letech a tak jsem to prostě prošvihla. Navíc jsem byla v práci jak dopoledne tak i odpoledne, takže nebyla nálada se ještě plácat s těstem. Nějak teď zas mám náladu péct ty nejjednodušší moučníky, čili všechno sesypat dohromady, zalejt mlíkem a vylejt na plech ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, také jsem je dělala později. Ani netuším, že taková tradice existuje a narazila jsem na rohlíčky u Lenky a tak jsem si říkala, že bych je mohla zkusit. Už jsou snědené i ty z mrazáku. Také raději dělám těsto zamíchat a vylít na plech. Pak nu´d ozdobit nějakým tvarohovým krémem nebo jen pocukrovat, nebo do toho těsta zamíchat nějaké ovoce....Nyní zkouším už třetí chleba. Tentokrát ze sušeného droždí. Právě je v troubě. když jsem si koupila ošastku, tak ji musím využívat.

      Vymazat
  8. Tak se mi sbíhají sliny na tu dobrotu a nezáleží na tvaru,ale chuti...

    OdpovědětVymazat
  9. Majko, to musela být dobrota. Mám podobný recept a dělám z neho kynuté záviny, musím spotřebovat staré marmelády, tak těsto potřu marmeládou, posypu mletým mákem, trošku pocukruju a posypu perníkem.Také upečené již necukruju. Ty tvoje - ořechové - obzvlášť bych si dala. Dávej na sebe pozor - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mílo, to je dobrý nápad. Já mám totiž také hromadu starých marmelád a ještě mám v mrazáku rybízový protlak na novou marmeládu. Vzpomínám, že maminka dělala i kynutou bábovku plněnou mákem a to vlastně je roláda stočená do bábovkové formy. Také musím někdy vyzkoušet. Měj se moc hezky. M.

      Vymazat
  10. Tedy, morčata jsem ještě nikdy nejedla, takže je asi také zkusím (i k když už Martina nestihnu... ). Jen aby se na nás nevrhli nějací žvížátkomilci - vegetariáni. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vegetariánům to nějak vysvětlíme. :-D myslím, že se nemusí dělat jen na Martina. Vlastně ani nevím odkud se ta tradice vzala, ani jsem o ní nevěděla. Na recept jsem narazila v této době na internetu.

      Vymazat
  11. Maruško rohlíčky máš krásné. Kynuté těsto také zadělávám ručně na buchty i na knedlíky. Ořechy letos vůbec nemám. Ani nevím, jestli se letos pustím do cukroví. Manžel má zvýšený cukr a tak se sladkému vyhýbá a já to také nemusím. Možná jen upeču něco málo na stůl pro mladé, pokud přijedou, ale jinak to letos moc přehánět nebudu. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si říkám každý rok, že nebudu bláznit s pečením, ale jakmile se do toho dostanu, tak si já říkám ještě to jsme dělávali a pak přijde syn, že jsem zapomněla na plněné trubičky a už to jede. Ten má rád to a ten zas ono a tak mám pak na balkoně v krabicích i 9 kg cukroví. Ale děti si už zvykly, že každému krabici nabalím. A doku mohu, tak peču. Cukroví raději než cokoli jiného. :)

      Vymazat
  12. Každý rok si slibuji, že je upeču a každý rok to neudělám :-( Ale slibuji, že příští rok.....:-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně se mohou péct kdykoli v roce. Já jsem je také nepekla na Martina. :-D

      Vymazat
  13. Tak ty znám a někdy i děláváme, s čokoládovou náplní jsou hrozně oblíbené

    OdpovědětVymazat
  14. Tak ty jsou! Hned bych si upekla, kdybych na pečení nebyla lenoch..

    blog Style of Ejmi | Instagram

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář