30 srpna 2024

Nevěřím, že se mi to stalo

 Stále tomu nemohu uvěřit, ale ano, udělala jsem něco, co už jistě někdo přede mnou (třeba můj kolega v práci), ale mně se to stát nemůže!!! Varnou konvici používám už čtvrt století. Nejsem přeci blbá. Ano, jsem blbá!!! Zatím, co můj kolega tenkrát před 18. lety postavil varnou konvici na elektrický jedno-plotýnkový vařič, já jsem dneska postavila varnou konvici přímo na plyn. 

Zasloužím si kávičku, řekla jsem si, když jsem vyčistila akvárko, vyměnila vodu, pak vyčistila všechny odpady v bytě, naleštila vodovodní baterie a dokončila poctivý a řádný úklid kuchyně, koupelny a ostatního sociálního příslušenství. On totiž v létě byt trochu trpí nepravidelnou péčí, protože přednost má zahrada, zpracování úrody a výlety.  Byla jsem se svou prací spokojená, byla jsem spokojená i se včerejším úklidem zahrady a posekáním trávníku....., ale asi jsem byla i trochu unavená, což jsem si nechtěla připustit. A takhle to dopadlo. A mohla jsem uklízet nanovo.  Teda, řeknu vám, že jsem se hodně lekla. Manžel naštěstí nebyl doma, to by byl řev na celé sídliště. Když jsem zapálila hořák, nachystala jsem si hrnek a šla čučet na chvíli z okna. Otočím se a kolem konvice plameny. Vypla jsem plyn a konvici postavila na odkládací kovovou plochu vedle dřezu. Roztavený plast tekl i po sporáku. Naštěstí, ale jakmile ztuhl, dal se pěkně odstranit. Mám opět uklizeno a na manžela jsem šla taktikou. Koneckonců mi to poradila tchýně. Prý mám byl taktik. Jakmile se vrátil z projížďky na kole, oznámila jsem mu, že se stalo něco strašného a tvářila se zděšeně, jakoby šlo o život. Když zjistil příčinu mého zděšení a zjistil, že o život nejde, jen zvýšeným hlasem pronesl:" Jsi blbá?" Ano jsem, už to vím. :-D A stejně jsme chtěli už novou konvici. :)

Dny bez nehod a újmě na zdraví všem přeji. 

21 komentářů:

  1. Jaj! Tak jednou se to musí stát každému! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Moje mamka, blahé paměti, by řekla, že ses tomu chtěla "podívat na střeva". 👍 Ale jinak docela věřím, že jsou momenty, kdy je člověk tak zamyšlen, že udělá i tohle. Hlavně, že "to" nemělo další následky. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ještě, že to nedopadlo hůř. Že jsem si třeba nesedla k počítači v domnění, že ta konvice když tak sama vypne. To mi při počítačových školeních v roce 2004 kladl syn na srdce. Jenom si nesedej k počítači, když máš cokoli na plotně. když si ale sednout chci třeba při zavařování nebo pečení, tak si natahuju kuchyňský budík a mám ho u sebe. :)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Byla jsem u vás, také komentovala, ale na můj vkus je tam příliš mnoho reklam. :)

      Vymazat
  4. To mám taky za sebou,když jsem si koupila poprvé varnou konvici.Mám sporák na elektriku,takže dno nebylo tak hrozné,ale stejně na vyhození.Maruško,hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, myslím, že bude dost lidí, komu se to povedlo. Hlavně jsem vyzkoušela, že ta hmota sama o sobě nehoří, ale taví se a plameny plynu zvětšuje a krmí. Ještě, že jsem to objevila dřív. než se stalo něco horšího.

      Vymazat
  5. Maruško, člověk občas mívá tzv. "Den blbec". Uděláš spoustu užitečné práce a pak v myšlenkách, co udělat dalšího se stane taková nehoda. Hlavně, že to odnesla jen ta konvice. Také se mi občas podaří udělat nějakou blbost, nad kterou mi pak zůstane "rozum stát"... Přeji Ti krásné a pohodové dny a hlavně bez nehod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi to bylo varování z nebes, že mám zvolnit. Tak tedy dnes odpočinkový den, kdu hned ráno na akci s pejsky. Zafotím si pohyb.

      Vymazat
  6. Štěstí v neštěstí Maruško 🍀Další dny už bez nehod,uf.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, mohlo to dopadnout i hůř. Tak dneska slastné nicnedělání, jak říkával kolega při pátečním odchodu z práce na víkend. Měl dům se zahradou a věděli jsme, že jeho víkendy jsou čistě pracovní. V domě a kolem domu je práce pořád a on byl náruživý kitil. Já budu opravdu odpočívat.

      Vymazat
  7. Maruš, člověk se kolikrát diví, co provede. Upekla jsem tak dvě termomisky a několik kočičích misek. Mam na sporáku jinak seřazené vypínače, než jsem mívala dříve, takže často zapnu jinou plotýnku. S tou nepravidelnou péči o byt přes léto máš pravdu. Čekám až bude deštivý den a dám se do uklízení v tom vedru se nedá nic dělat. Jak je sluníčko níže je vidět nedostatky v uklízení. Tento týden jsem se přemohla, umyla okna a dala jiné záclony, bylo to už hodně potřeba. Jak vidím podle předpovědí deštivého dne se brzy nedočkám, tak nevím, jak to bude s tím mým pořádným úklidem😺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také čekáme na ochlazení a déšť. Dneska byl zalévat manžel a já byla téměř celý den na akci s policejními psy. Jen jsem doběhla dodělat oběd a zase se tam po obědě vrátila. Bylo to v bývalých kasárnách, takže kousek od nás. Přece nebudu uklízet. 😀



      Vymazat
  8. Majko, den blbec si občas zažije každý. Připomněla jsi mi úplně stejnou situaci z filmu Vratné lahve, kde si pan Svěrák vařil kávu stejně jako ty. Nakonec to dopadlo dobře a budeš mít novou konvici o něco dřív. Zdravím 😂😄😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida i Svěrák. Novou konvici už mám zamluvenou, zatím nám slouží půl litrová cestovní.

      Vymazat
  9. Zaplať Pán Bůh... ještě že tak. S tím letním úklidem to znám...chata i byt a nikde pořádek. My vyměňovali sporák a nevšimla jsem si, že na tom novém je nejmenší plotýnka úplně vzadu. Jak já kleju, když se spálím o větší hořák vpředu. Takže vyber dobře novou konvici - na maličkostech záleží. Pro oba letí pozdrav - Míla ( jo a celý týden mám moribundus a dnes poprvé jsem vstala z postele, čistila jsem střechu na chatě od mechu a nechtělo se mi dokola převlékat od upocení....tak mi třeba)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Mílo. Nechápu, jak to mohl někdo tak vymyslet, že dal nejmenší plotýnku dozadu? To je když vymýšlejí něco lidi naprosto odtrženi od reality. Ještě, že vím, že takový výrobek na trhu existuje. Dám si pozor. I my budeme brzy asi o výměně sporáku vážněji uvažovat. Konvici už mám doma a jsem spokojená. Je mi líto, že jsi nemocná. Jsou horka a jednomu nedojde, že foukne i vítr a je zle. Tak jen to pěkně vylež ať jsi brzy fit. Také na sebe dávej pozor.

      Vymazat
  10. Stane se. Zrovna nedávno psala jedna paní, že postavila horkovzdušnou fritézu na vařič a plastový spodek udělal něco podobného. Poslala na výrobce požadavek a druhý den po objednávce vyměnila plast dole, asi za 200-300 Kč, což jde. Tyto fritézy stojí od 2000 Kč výše. Asi jsi nezkoušela konvici, zda by nešla očistit a zda funguje i bez plastu, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak bez plastu jsem to nezkoušela a asi bych neměla důvěru mít na dně konvice odhalené elektrické kabely. Konvice se staví do další plastové části. Netroufala bych si, aby konvice někde pak probíjela, když je kovová. Konvice nejsou tak drahé, teda pokud si nekoupím zrovna Tefal a pod. A někam to posílat a dát cosi za poštovné, to u konvice nestojí za to. Už máme novou. :)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář