17 ledna 2020

Chladnokrevně

Už titulek asi děsí a děsit bude, i když se dovíme, že se jedná o název knihy. Mnozí byste po takové knize možná nesáhli a já na ni dokonce stojím frontu. Tedy ne v obchodě, ale zamluvila jsem si ji na webu naší knihovny už v září. Dočkala jsem se před pár dny. Je o ni velký zájem.
Ono to bude určitě v autorovi, tedy ten, nejen můj, zájem. Robert Brydza prostě píše skvěle. O co v knize půjde je naznačeno již na přebalu knihy. Opět se setkáme s šéfinspektorem Erikou Fosterovou, která je pověřena vyšetřováním závažného případu. Erika a její kolegové ale mají i svůj osobní život, své problémy a radosti.... Mne v detektivce opět zaujalo to, že se děj odehrává ve dvou rovinách. Čtenář sleduje jak vyšetřovatele a jejich postup a problémy, tak i samotné pachatele. Případ, ve kterém hrají roli drogy, peníze, touha po lepším životě se rozvíjí tak, že čtenář knihu nemůže odložit.
Dokonce se přiznám, že jsem chvílemi fandila dívce z vraždícího páru a přála jí, aby se jí podařilo vymanit se ze závislosti na slepé lásce k partnerovi. Připomínala mi život týraných žen, které své dominantní partnery spíše omlouvají. Tento partner ji však zneužívá až příliš......

A jak už to bývá u originálních titulů přeložených do češtiny, velký podíl na úspěšnosti knih má i překladatel. Kniha v originále Cold Blood by se přeložila jako Studená krev. Překladatelka Kateřina Elisová odvedla skvělou práci.

A já jsem dostala pochvalu v knihovně, že jsem knihu doma nedržela dlouho a další zájemce se dočká....




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář