20 září 2023

Babí léto na zahradě

Naší podzimní zahradě vévodí jiřiny, ještě znovu vykvétají floxy, druhý dech chytily růže. Ještě bych potřebovala druhý dech chytit i já. Rajčata chytla plíseň, a proto jsem již všechny rostliny zlikvidovala.  Pouze okurky a cukety, jakoby nevěděly, kdy přestat. Už si děláme salátek i z nakládaček. Červená řepa, kterou jsem sila po česneku je již docela pěkná a tak přemýšlím, jestli kolem ní z pletiva postavit plot, aby se do ní nepustily srnky jako loni.  
V posledních dnech mě ohromně baví pletí zeleninových záhonů, na kterých už roste jen plevel. Mám takový šikovný nástroj, kterým to jde pěkně a je za mnou vidět provedená práce. Místečko vedle místečka a nemusím se bát, že poškodím nějakou rostlinu. Na vypleté záhony jsem hned zasela vojtěšku jako zelené hnojení. Kochám se i fotkami, kde je vidět ten rozdíl a krásně čistá půda. 
Kořenová zelenina je už ve sklenkách a v mrazáku všechna.  Zavařovala jsem na dvakrát, tak by to mělo stačit až do další sezóny.  Z rajčat je i trochu kečupu. Mám radost, když se semínko pod mou péčí změní v tohle:
Hezký podzim. 

26 komentářů:

  1. Maruško,máš nádhernou kvetoucí zahradu,ale i užitek ze zeleninových záhonků.Vím,že to dá spoustu práce ,ale radost z úrody stojí za to,vím to podle sebe když jsem zahradu ještě měla.Ať se ti daří vše sklidit a zužitkovat do zimy,opatruj se...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evičko. Když jsem v důchodu, tak se všechny práce snáze organizují a prokládají odpočinkem. A letošní babi léto je přímo ukázkové a zahradám přeje. Právě vařím poslední várku kečupu. :)

      Vymazat
  2. Pěkně to máš uklizený...taky to mám ráda když je záhon čistý. Teď právě jsem se konečně vrhla na ten velký záhon a vyrývám kytku po kytce tahám z ní plevel a zase budu sázet zpátky. Musím i některé rozsázet na víc míst protože už už zabírají hodně místa a dusí jiné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobrý nápad. Dáš zákonům zase řád. 😀

      Vymazat
  3. Majko, je vidět, že zahrádka je tvůj opravdu velký koníček. Máš určitě radost nejen z květinové zahrádky, ale i z té užitkové části. Na zimu jsi připravená, zelenina je potřeba celý rok a navíc vlastnoručně vypěstovaná bude chutnat ještě víc. Měj se hezky, přeji pěkné dny na zahrádce i mimo ni, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško,babí léto u tebe na zahradě je kouzelné.Ty nádherné květy jiřin a růží.
    A užitková zahrádka,žasnu,jak to všechno stiháš.Ta zelenina to je paráda.Můj manžel
    miluje polévky a do toho drobounkou zeleninu a ta už mi tak krájet nejde.Jak se mi třesou ruce,
    tak je to na uříznutí prstu a tak mi dělá zásoby zeleniny do mrazáku.Má ji tak nadrobno nakrájenou,
    hrozně ho to baví.Ale,když neodtéká pračka,tak neví co s tím.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitusko, v důchodu je více času. A manžel pomáhá zase někde jinde. Už i pomalu připravujeme zahradu na zimu. A v zimě si odpočinete. Měj se hezky.

      Vymazat
  5. Jak vám všem závidím, moje zahrada letos podzimní péči nedostane, jsem 14 dnů po výměně kyčle a jsem ráda, že chodím, na nějakou práci musím zapomenout. Ale svrbí mě prsty velmi, to mi věřte. Slibuji milá zahrado, že na jaře se ti budu věnovat o to víc. Ale jsem ráda, že mám operaci zdárně za sebou, že ukrutné bolesti odvál narkozový spánek a já teď každý den ujdu 1,5-2 km. Sice mne bolí ruce od berlí, ale ještě měsíc a kap se budu vznášet. Přeji vám všem krásné podzimní dny plané sluníčka a radosti. Olina z Jizerek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, moc ti přeji zlepšení stavu a dny bez bolestí. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Olinko, nezoufej. Já jsem si v září 2020 zlomila kotník právě na zahradě a bylo to na operací, protože kvůli otoku došlo k posunu kostí, ale operovat se nakonec nedalo kvůli trombóze v lýtku. Sádru jsem měla 8 týdnů, pak rehabilitace ještě po Novém roce. Na zahradě to odnesly jiřinky, ryla jsem až na jaře. Všechno se dožene.
      Jen nikam nepospichej a dej všemu čas. Chválím, že trénuješ. Drž se.

      Vymazat
  6. Maruš, znám ten krásný pocit, jak je všechno zavařené ve sklenkách a odnáším to do regálu do sklepa. Obdivuju, jak máš nádherně nakrájenou mrkev ve sklenicích. Na zahradu je radost pohledět, krásně ti kvete, jenom škoda, že se nemůžeš kochat denně. Měj hezké dny, počasí zatím přeje, jenom na víkend se pokazí, ale pak má být zase hezky.🥰

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherná podzimní zahrada a překrásné snímky. 👍👏🙌

    OdpovědětVymazat
  8. Babí léto u vás na zahradě je opravdu hezké. Kytičky kvetou jedna radost a až se zima zeptá ................? Tak se ani nemusí ptát. Vše řádně zpracované a uložené.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, kolikrát ještě budeme sekat trávu. Doplela jsem druhou část záhonu a udivilo mne, kolik tam letos rostlo trávy. Možná to tam odnesl vítr, když jsme dosévalu trávník poškozený výkopem.

      Vymazat
  9. Maruško máš úžasnou zahradu a hlavně jsi šikovná, že vše stačíš zpracovat. My už jsme se předloni zahrady vzdali, protože moje ruce už už moc bolí, hlavně lokty a ramena a už ani prsty nechtějí moc poslouchat, tak že mi zbyl pro radost jen záhon před bytovým domem. Květinky Ti dělají radost, a už kvetou právě ty podzimní a zasazujeme cibuloviny na jaro...Přeji Ti příjemný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, jsem sama zvědavá, jak dlouho to budu zvládat. Mě zase bolí záda a tak hodně při práci klečím a kolena také trpí, ale zatím to jde. Drž se .

      Vymazat
  10. Maruško, skvělá práce a ten pes? kouše? nebo žere jen libový?
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náš pejsek nekouše. Nehrabe v záhonech, je moc hodný. A představ si, ani nežere. 😀 Dostali jsme ho od vnučky. Manžel chtěl na zahradě trpaslíka a já jsem tvrdě prohlásila, že s trpaslíkem poletí ze zahrady i on. Ještě nesnáším muchomůrky. Může být kočička nebo pejsek. Kočička k nám chodí živá.

      Vymazat
  11. Fukčarinka - Maruško, máš zahrádku kouzelnou a ty jsi také kouzelnice, že to vše stíháš. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, když už nechodím do práce, tak to jde. Dříve bylo hůř.

      Vymazat
  12. Maruško Tvoje babí léto se mi moc líbí ! Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné obrázky.
    Děkujeme Vám za Vaši návštěvu.
    Krásný začátek měsíce října.
    janicce.

    OdpovědětVymazat
  14. Feliz ano novo. Boas festas eu te desejo. ESTOU SEGUINDO O SEU BLOG, VIU! SEGUE O MEU TAMBÉM, TÁ?
    Beijos.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář