03 října 2024

Další starosti i radosti v září

V pondělí 16. září jsme měli jet se synem na pravidelnou kontrolu na revmatologii do Olomouce a včas jsme splnili odběry krve u nás ve Valmezu s tím, že je pošlou do Olomouce.  S předstihem cca 14 dní chodíme i proto, aby se výsledky stihly poslat  poštou. Někdy bývala adresa na razítku revmatologie trochu nečitelná, tak jsem vždy připnula lísteček s přesnou adresou.  Vždy to poslali jinam a honili to pak po světě. Tentokrát byla adresa tak čitelná, že by ji přečetl i slabozraký.  Ve čtvrtek 12. 9.  mi volala sestřička z revmatologie, že nemají výsledky krve. Zapátrala jsem v místní laboratoři a prý tam jsou, protože se jim to vrátilo zpět z Prostějova, že tam u nich žádná taková doktorka nepracuje. Nechápu. Jsou u nás analfabeti? Jak se tedy mám spolehnout, že výsledky jsou právě mého syna?  No nic domluvila jsem se, že tam zajdu a obálku s výsledky jsem si vyzvedla a sestřičce zavolala, že je vezmu v pondělí s sebou.  Domluveno.

Pak přišly povodně, děsivé zprávy a v aplikaci Můj vlak nebo na nádražních tabulích jsem sledovala výluky a zpoždění rychlíků.  I několikahodinové. Začala jsem se té cesty velmi obávat. Nakonec jsem v neděli napsala lékařce e-mail, zda by bylo možné se omluvit a sjednat si náhradní termín a výsledky krve jsem naskenovala vložila do Wordu a poslala v příloze. Paní doktorka mi v pondělí ochotně změnila termín, sdělila, jak si na tom synova krev stojí a ještě jsme si trochu lidsky poklábosily o synově stavu, jak se nyní cítí a vlastně návštěvu uskutečnily po telefonu. . Dokonce  prý, pokud by mi to nevyšlo v náhradním termínu v říjnu, klidně to pak můžeme nechat až na příští rok.  takže prozatím jeden problém vyřešen. 

Ve čtvrtek 26. září. jsem byla objednána na sundávání můstku a vytržení dvou stoliček. Strašně jsem se bála, i když jsem zatím s trháním zubních stoliček u svého nového mladého lékaře byla spokojená. Zašitá rána se vždy dobře a docela rychle zahojila.  Ve čtvrtek jsem tedy po skoro třičtvrtě hodinovém zákroku, s pusou plnou tamponů, otupělou půlkou obličeje opustila ordinaci a těšila se domů. Abych mohla tampony udržet v  puse stisknuté, když nemám proti vytrženým stoličkám nahoře také nic, vycpal mě pan doktor jako zvířátko k věčnému uchování. A jděte s tím na veřejnost. Oblékala jsem se na záchodě a vyšla s pánským kapesníkem na hubě. Zrovna v tu dobu měla doprava pauzu a já musela přes celé město pěšky.  Ale opět jsem to zvládla. Doma jsem si vzala brufen, večer druhý a pak už to bylo v pohodě. 8. 10. mám jít na další pokračování úprav v mé ústní dutině. Tak jsem zvědavá, zda to zdravotně zvládnu, protože kýchám jak o závod. 
A nyní jedna kuriozitka.  Pátek 13. září Pro mnohé nešťastný den. A pro mne? Odpoledne přišel syn z práce a prý viděl ráno v autobuse MHD mou ztracenou kšiltovku, lépe řečeno kšilt. Nevěřila jsem. Ukázala jsem mu fotku a prý ano, je to on. Co nyní, jak ho dostat ke mně. V aplikaci IDOSu jsem si našla naši MHD a u každého spoje jsem našla stejné číslo vypadající jako mobilní telefon. Zkusila jsem zavolat. Poprosila jsem o číslo na řidiče autobusu č. 7. To mi dát nemohou, prý o co jde. Vysvětlila jsem. "Paní, řidiči si linky mění podle potřeby. Takže je mi líto, ale kšiltovka klidně může jezdit i v jiné části města. Zkusím se kolegů zeptat." Poděkovala jsem a  dodala, že nejblíž mám ke spoji číslo 6.   K mému velkému překvapení se telefon ozval znovu  a bylo mi sděleno, že čepička bude jezdit v pondělí na lince č. 6. 
Trochu jsem se pak styděla, že řeším čepičku, když mnohde se s vodou bojuje o holý život. Ale když už jsem tu akci rozjela?......Pro svůj oblíbený kšilt, který nikde neseženu a stále je po 15. letech jako nový, jsem si v pondělí šla.  Byla jsem šťastná. chrání mi zrak, když nemohu mít sluneční brýle a cestoval po městě více než měsíc a půl. Já jsem si zatím s jiným kšiltem zajela na Slovensko a do Polska a on na mne trpělivě čekal. Nikdo ho nechtěl, nebo si nikdo netroufal ho vzít, stejně jako můj syn. 
Tak další dovolená nebo zájezd opět s mou oblíbenou čepičkou. 
A to mi připomnělo, že vám dlužím články ze zájezdu na cestovatelském blogu. Ještě jsem ani neprobrala fotky. Ale nyní budu pár dní doma, tak to snad zvládnu. 
Zatím se mějte krásně.

8 komentářů:

  1. Maruško, někdy se ty "blbec" sejdou, až se člověk diví. Kšilt máš zpět, což je po takové době zázrak, že ho nikdo neukradl a synovi přeji, aby vše dobře dopadlo. Vím, že zdravotní problémy člověka hodně srazí do kolen a se zuby v našem věku je také dost trápení a s těmi náhradami to není jednoduché a ani laciné ...tak držím palce Tobě i synovi, aby vše dobře dopadlo. Mějte se hezky a hlavně ZDRAVĚ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jaru. Hlavně zdraví. Už je mi lépe, i když,že zo není ještě úplně OK.

      Vymazat
  2. Maruš, je neuvěřitelné, jak synova zpráva cestovala a nakonec si jí musela vyzvednout Ty. Ale hlavně, že jste nemuseli nikam jezdit a měla si konzultaci po telefonu. Zuby to je trápení, už to máš za sebou a bude to jenom lepší. Kšilt si procestoval město, čekal na Tebe, nedivím se, že si ráda, že je opět s Tebou, takový by si opravdu nesehnala. Měj se hezky🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se zubama to je jen začátek, ani pořádně nevím, co má zubař v plánu a kolik to bude stát. To se prý dovím příště. 😀

      Vymazat
  3. Se zájmem jsem si přečetla o průběhu září, protože ani naše září nebylo jednoduché. V synově případě je vidět, že i s lékaři se dá domluvit a jsou to "taky" lidé. Věřím, že i se zubama to bude Ok a vše se vyřeší tak, jako s kšiltovkou. Je to zajímavý příběh, ze kterého by byla pěkná povídka (do bakalářů ☺) a napadlo mě, že syn, když ji poznal, měl ji vzít a říct o tom řidiči. Já jsem nikdy nechtěla nic nosit na hlavě, i v zimě jsem se kvůli účesu čepicím vyhýbala. Na výlety je to určitě praktické i slušivé.
    Ať se daří! 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nesnáším čepici, vždycky pak mám zpocené vlasy přilepené k čelu. Jen na delší pobyt na horách to ano, nebo když jdu ven jen s tím, že se nikde nebudu vysvlékat a vrátím se domů. Michal je dost nesmělý, když má někoho oslovit a vysvětlovat o co mu jde. Ani do pultového obchodu ho nedostanu. A ten kšilt neležel na palubce u řidiče, ale byl zavěšený na první tyči hned za prvním vyvýšeném sedadlem. A jestli tam někdo seděl, tak tím pro syna hůř.

      Vymazat
  4. Maruško, to je pěkná nálož příběhů. Hlavní je,že mají dobré konce,no já vím,zuby nejsou ještě OK,ale budou🍀

    OdpovědětVymazat
  5. Tak hlavně, že se vše ohledně vyšetření syna v dobré obrátilo. A určitě to dopadne dobře s další návštěvou u zubaře. I když teď u těchto lékařů platí - bez peněz do ordinace nelez :-). Tak hurá čepička kšiltovka je na světě a jsi na další výletování vybavena tak, jak to máš ráda.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář