30 dubna 2022

První sečení

Po týdnu se zahrada změnila v louku plnou svítících pampelišek a pár už jich začalo odkvétat.   Dlaždice chodníčku i obrubníky se ztrácely v husté a vysoké trávě. Musím sekat. Ale ještě byla hodně rosa a musela jsem počkat na později. Co znamená pro mne počkat? Dělat něco jiného. Zasela jsem tedy kopr, upravila a vyplela další záhonky a vysela kedlubny a fazolky. V deset hodin jsem se dala do sekání. Stačil kousek trávníku, aby nádoba na trávu byla hnedle plná. Že je potřeba vysypat jsem poznala i podle váhy sekačky.   Ještě, že tam byl manžel se mnou a vysypával  koš. Chodit ještě s košem  trávy, do kterého se vejdou 2 zásobníky ze sekačky do kopce ke kompostu, to už by bylo pro mne moc. A i vyčištění sekačky a strunovky se ujal manžel. Stejně mi ještě zbývá na sekání trávníček nad chatou a kus louky pod zahradou. Fotky jsou jen z mobilu. 
Už aby bylo i v noci tepleji, rajčata by chtěla jít do země. 

9 komentářů:

  1. Taky jsem včera zahájila nekonečný příběh o sekání trávy. A příští víkend mě to bude čekat na chatě. Koukám, že z toho jednoho proutku růže ode mne už máš taky pořádný deštník!;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je už opravdu obrovská. loni jsem ji ořezala na kouli a hned vyrazily další větve. Koule už se tedy nekonám, ale nevadí. Nové větve jsou dost vysoko, takže nebrání procházení. Je to úžasný solitér. :)

      Vymazat
  2. Poslala jsi mi tenkrát dvě, ale ta druhá u sloupu se nechytla. Stejně ho budou dolovat a musela by jít pryč. I tu svídu budu muset pak přesadit nebo vydolovat a zatím dát do vody a až to bude hotové, tak opět někde poblíž zasadit.

    OdpovědětVymazat
  3. Já nechávám jednu u staré švestky, která jí dělá oporu a druhou jsem původně chtěla jako krytí malé pergoly nad lavičku. Nejsou ovšem lidi kteří by byli schopní mi vztyčit čtyři trámky a přes ně položit další dva, takže jsem růži chtěla vykopat a vyhodit. Úplně jsem jí obrala a ona zas krásně obrazila. Tak jí asi budu udržovat stále tím že jí ořežu až dole. Je na místě, kde při její vzrůstnosti hodně překáží. Nepřekážela pokud se pnula po stromě a jeho větvích. Ten ovšem uhnil a spadl, a teď tam je prostě dost nechtěná. A to mám ještě v květináčku tu samou ale světle růžovou, nevím vůbec kde se tu vzala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však ty zbytky staré meruňky asi také vezmou za své a budu řešit stejnou věc. Už do kmenu klovat strakapoud. A jak ten se do něčeho dá, tak je to jasné.

      Vymazat
  4. Majko, Wendy já tomu neříkám nekonečný příběh ale perpetum mobile. No asi opravdu spíš nekonečný příběh. Sme stejně divní - my lidé. Já hnojím, aby to mělo dostatek živin, když vyroste pak poseču a do kompostu, pak zase hnojím a zase seču...no nekonečný příběh. Hlavně nikam břečťan si nedávejte, o tom bych mohla psát román, původní majitel ho zasadil před 30ti léty a je VŠUDE. Ale hlavně ať nám již svítí sluníčko - dávejte na sebe pozor Míla

    OdpovědětVymazat
  5. Tolik práce naděláno a krásná zahrádka. Tak ať se daří.

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško, jsi pilná jako včelka, i sekáš trávu... To u nás dělá syn nebo muž. Já letos nestíhám, nevím na které zahradě dělat dříve - jestli na naší nebo u táty. Tak ať Ti to všechno hezky toste ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář