01 prosince 2021

Bábovka v mikrovlnce za 3 minuty

 Včera jsem měla chuť na něco sladkého ke kávě a doma nic už nebylo. Vzpomněla jsem si, že na starém blogu jsem měla recept na bábovičku v mikrovlnce a že mi tenkrát chutnala. A chutnala mi opět. :)


Ingredience:

 

  • 4 lžíce hladké mouky
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • 4 lžíce moučkového cukru
  • 2 lžíce granka
  • 1 vejce
  • 3 lžíce mléka
  • 3 lžíce oleje

a možno doladit trochou mletých ořechů nebo mandlí, kokosu.....

Postup:

Vše zamícháme a vlijeme do misky vytřené tukem a vysypané moukou. Miska by neměla být o hodně větší než půl litru. Je toho troška, neděsíme se, ono to nakyne. Vložíme do mikrovlnky, nastavíme na nejvyšší výkon a časovač na 3,5 minuty. Po vypnutí necháme chviličku ještě dojít a vyklopíme.

Poprášíme cukrem a jednotlivé dílky můžeme nazdobit i šlehačkou a ovocem. To mně napadlo až nyní. Nemám tu šlehačku, tak jsem to nemohla vyfotit. :)

Dobrou chuť.

18 komentářů:

  1. Majko, tohle si dávám do receptů. Vojta musí mít ke kafi něco na skus. Pokud nemám upečeno, tak tohle bude šup šup.Pozdrav do VM - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to kdysi vyzkoušela podle Ládi Hrušky a ono to fakt funguje. :)

      Vymazat
  2. Není nad praktické rady a když to ještě chutná, pak není o čem hovořit. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebyl to můj výmysl, ale říkala jsem si, když může někdo v mikrovlnce i zavařovat, tak to zkusím. Ale musí to být opravdu to malé množství. :) A není to ani moc sladké.

      Vymazat
  3. Recept je zajímavý. Jen už nemám mikrovnku a ani ji nechci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám mikrovlku už od roku 1997 a jsem maximálně spokojená. Manžel mi tenkrát strašně nadával, když jsem si ji na splátky koupila, ale dneska už si bez ní nedovede představit život ani on. Bylo to v době, kdy už děti měly své aktivity a i manžel jezdíval na výlety a u jídla jsme se sešli všichni jen mimořádně. A mít stále na sporáku kastrůlky s jídlem, aby se ohřálo o hodinku později a pak teprve umýt nádobí a uklidit kuchyň jsem už odmítala. A máme stále tu jednu. A je v dobrém stavu. Tenkrát se ještě nevyrábělo na spotřebu.:)

      Vymazat
  4. Maruško,ten recept je akorát pro mě i když často peču.Ale chutě jsou chutě.Něco podobného,ale do hrníčku jsem dělávala pro vnoučata,když jsem je hlídala.Měly to hodně rády a doteď si to dělá nejmladší vnučka,když je u nás.
    Mám to s mikrovlnkou jako ty,chlapi by pořád jedli a tak připravím na talíře a ať si s tím dělají co chtějí.
    Měj hezký večer a díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem ho dlouho nedělala a vzpomněla jsem si, že jsem ho na starém blogu měla a opravdu přišel vhod. :)

      Vymazat
  5. Maruš, to je paráda, když přijde nečekaná návštěva. Měj se hezky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já bych řekla, že tebe nečekaná návštěva nepřekvapí. Ty jsi hospodyňka, která je připravená vždycky. :) Měj se hezky.

      Vymazat
  6. Maruško, tak to je super nápad. Děkuju za něj, určitě použiju. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to taková blbina, ale funguje to a chutná. není to moc sladké, tak akorát. :)

      Vymazat
  7. Je to dobrý recept,dělám ho již delší dobu. Jednoduchý a rychlý.Zkoušela jsem i z dvojite dávky a zdařilou se...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ho zkoušela kdysi dávno ze zvědavosti a pak už jsem ho dělávala jen párkrát a už dlouho ne. Přišel mi vhod. :)

      Vymazat
  8. Majko, to je tak jednoduchý recept, že ho určitě vyzkouším. Díky za něj 😉

    OdpovědětVymazat
  9. Když je to v mikrovlnce, to bude něco pro přítele, ale my jsme letos omezili sladké, nemlsáme a buchta letos nebyla žádná. Má to své výsledky, to je důležité. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také hodně omezila sladké všeho druhu, ale přece jen si něco dovolím za odměnu. Loni jsem shodila 10 kg a tak se snažím držet. Bábovička není moc sladká.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář