27 prosince 2017

Živáňská v pekáči

Živáňská je původem slovenské jídlo a většinou se připravuje na rožni ve volné přírodě a původní receptury obsahovaly hlavně skopové maso. Skvělé jídlo lákalo mnohé i k variantě zhotovéné doma v kuchyni. Pro mne má ten půvab, že se jedná o tzv. "jednohrncovku" .
Tato moje živáňská vlastně s původním receptem nemá mnoho společného, je to něco jako špíz bez jehly. Ingredience se skládají střídavě za sebou a také záleží na každém, čím si maso obohatí. Oproti špízu na jehle jsou zde i brambory.


Takto vypadal pekáč v syrovém stavu, než šel do trouby. Jak vypadal hotový zatím neuvidíte, protože se hned servíroval hostům a před nimi bych si připadala trapně s foťákem. :)

Ingredience neuvádím přesné, záleží na počtu osob. Maso jsem upravila na medailonky. tento pekáč byl dostačující pro 7 osob.

hovězí zadní
vepřová kotleta (krkovice)
anglická slanina
pikantní klobáska (ne čabajka)
cibule na kolečka
paprika nakrájená na větší čísti
brambory na kolečka asi 0,75 cm široké.
sůl, kmín, oblíbené koření dle vaší chuti.
oblíbená marináda
sušená rajčata

na talíři je možno dozdobit listem salátu, čerstvou zeleninou....

Jelikož jsem toto dělala poprvé nebyla jsem si jistá, zda hovězí maso dostatečně změkne a tak jsem obě masa naložila do hotových zakoupených marinád večer předem. Hovězí do pivní marinády a vepřové do medové s rozmarýnem.

Brambory v míse prosolíme a promícháme s kmínem. Pekáček mírně potřeme olejem a klademe střídavě suroviny. Nakonec mi zbyly brambory a tak jsem je ještě napíchala do pekáče a posypala zbylou cibulí. Mírně postříkala vodou.

Pečeme přikryté na 200 - 220 °C 1-1,5 hodiny a pak ještě cca 30 minut odkryté dopékáme.

Na tomto jídle mě opravdu nadchlo, že jsem si vše naskládala do pekáče a měla hotovo. Než se upeklo, uklidila jsem kuchyň, připravila stůl i odpočinula.

Všem chutnalo.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář