04 září 2017

Cuketová hořčice

Hořčici z cukety dělám již několik let. Doma jí říkáme špak a používám ji místo plnotučné hořčice, k uzeninám, pod maso, do dresinků na zeleninové saláty a pod.

Postup ve fotografiích a následně recept s přesnými dávkami ingrediencí.

Ingredience

2 kg cukety
10 větších cibulí
10 větších paprik
2 dcl 8% octa
1/4 l oleje
15 dkg cukru
4 dkg soli
2 lžičky mletého pepře
1 lžíce plnotučné hořčice
2 feferonky

Postupujeme dle obrázků výše. Barvu hořčice můžeme ovlivnit když místo 2 zelených paprik dáme červené. Na vaření tohoto množství je vhodný 8 l hrnec, který bude zpočátku docela plný, ale směs pustí šťávu a obsah klesne. Před vařením směs promíchám nejlépe rukou. Uvedeme k varu a vaříme hodinu za občasného promíchámí. Necháme trochu vychladnout a pak mixujeme do jemna a plníme přímo do sklenic. Já sklenice mírně nahřívám v troubě, lépe pak chytnou víčka, která jsem předem vyvařila. Vyvařením gumička na víčku trochu změkne a lépe se přisaje. Sterilujeme 20 minut na 90°C.


Já jsem letos dělala hořčici z 3 kg cuket a promíchat jsem vše musela v 10 l plastovém kýblu, který používám jen na zeleninu nebo ovoce. Promíchání takového množství se opravdu lépe daří rukou. Pak jsem vařila směs ve dvou hrncích.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář