04 září 2017

Nakládaná sušená rajčata

Rajčat se letos urodilo opravdu hodně. Kečup mám uvařený, nestíháme je jíst, tak co takhle sušená rajčata, která všichni mají za pochoutku? Už jsem je jednou jedla a chutnaly mi také. Receptů jsem našla dost a četla i komentáře a zkušenosti druhých.

Líbilo se mi sušení v troubě s popisem, jak ubírat stupně a vkládat přestávky. V komentářích jsem se ale dočetla, že se rajčata spíše vaří, zatím co slupky praskají. Je prý lepší pomalejší sušení při teplotě nižší než 100 °C. A čím prý pomalejší sušení, tím více chuti si zelenina zachová. Volím tedy sušičku.

Rajčata keříčková jsem nakrájela třemi řezy na 4 kolečka, jak radil Ital ve videu. Ital radil dokonce rajčata posolit mořskou solí a sušit 3 dny na sluníčku. No jo, když mi sluníčko zalezlo a spíše 3 dny prší.

Netroufala jsem si rajčata v sušičce solit a řekla jsem si, že ty rajčatové chipsy nasolím a okořením až po usušení. V některých receptech radí proložit sušená rajčata do skleniček s čerstvými bylinkami (bazalka, timián, drcený česnek) , já dala sušené, jak připouštěl jiný recept.

Rajčata jsem měla na 4 patrech naskládaná vedle sebe a sušila jeden den 8 hodin pri 70°C, přes noc jsem nechtěla mít sušičku bez dozoru, tak jsem pokračovala ještě 5 hodin druhý den. Asi 2 hodiny před dosušením jsem již sbírala hotové. Měly by prý chrastit, ale při tom být trochu vláčné a nelepit.

V misce jsem usušená rajčata prosolila, prosypala sušeným oreganem z vlastní zahrádky a tymiánem). Neměla jsem doma už bazalku a myslím, že oregano se k rajčatové chuti také hodí.

Pak jsem dala rajčata do skleniček a zalila olejem. Prý má být olivový, ale ten nemám ráda, tak jsem dala slunečnicový. Nesterilovat. Do měsíce rajčata nasají spolu s olejem bylinky a bude možno konzumovat.

Skleničky jsem použila maličké, jak vidíte od jogurtu, ale myslím, že tohle je záležitost spíše dekorace talíře a je lepší načatou skleničku spořádat.

Rajčata jsem dělala takto poprvé. jestli se osvědčí, dám sem vědět.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář