13 června 2016

Nadýchaná třešňová bublanina

A opět tu máme třešňovou sezónu. V pátek jsem s manželem nastoupila na trhání třešní, protože je již atakují kosi. V horních partiích stromu visí na stopkách už jen pecky. Ať si klidně dají kosáci do zobáku, ale ať nechají i něco pro mne. Strom jsme před dvěma lety dost ořezali, abychom my staříci nemuseli tak vysoko lézt. A co nyní s těmi třešněmi? Nop přece nadýchanou bublaninu.

Hrnkové recepty miluju a tento se mi zdál být už od pohledu velmi sympatický.  

Budeme potřebovat: (1 šálek = 200 ml)
5 ks vejce
1,5 šálku krystal. cukr
1 šálek bílý jogurt (nebo zakysaná smetana)
1 šálek olej
2 šálky polohrubá mouka
1/2 bal.prášek do pečiva (nebo žádný)
500 g třešně
moučkový cukr na posypání

Postup

1. Bílky od žloutků oddělíme. Bílky si vyšleháme na tuhý sníh a postupně přidáváme cukr. Když máme hustou pěnu přidáváme jeden žloutek po druhém a za každým důkladně vymícháme.

2. Nakonec přidáme jogurt, olej, mouku smíchanou s práškem do pečiva a spojíme.

3. Takto připravené těsto si navrstvíme na plech, který jsme si vymazali tukem a vysypali hrubou moukou. Poklademe třešně.

4. Takto připravenou bublaninu si dáme péct do předem vyhřáté trouby nejdříve na 200 stupňů (cca 10 minut) a následně teplotu snížíme na 180 stupňů a pečeme dalších 15 - 20 minut.

5. Bublaninu necháme vychladnout a vrch posypeme moučkovým cukrem. Dobrou chuť!


Zelená varianta v receptu je můj výmysl, protože jsem neměla doma bílý jogurt a neměla jsem prášek do pečiva. Přesto byl koláč nadýchaný a křehký. Vanilkový cukr jsem použila citronový.
a co dále s třešněmi? třeba zavařit nebo usušit
A jak se třešně trhají? Nejlépe v pantoflích a v sedě. Néééé, prosím vás nenapodobujte manžela. :(


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář