04 dubna 2016

Oldřich z Chlumu

Právě jsem se začetla do knihy, kterou jsem si koupila v sobotu ve Vsetíně. Jeli jsme tam sice za úplně jiným účelem, ale jakmile jsem uviděla prodejnu knih, musela jsem vejít a tuhle knihu koupit. Knihy si většinou půjčuji v knihovně, ale tuhle knihu jsem chtěla mít připravenou na besedu s autorem, která u nás proběhne v říjnu. Moc ráda bych si ji nechala podepsat.


Když jsem se dověděla o besedě s panem Vlastimilem Vondruškou, hned mne napadlo, nechat si podepsat některou knihu, ale kterou? Vždyť jich napsal tolik. A autor mi pomohl sám. Pomohl mi vydáním knihy, ve které vysvětluje, jak se dostal ke psaní historických detektivek, popisuje fakta ze života Oldřicha z chlumu a také vysvětluje některé námitky čtenářů třeba v oblasti středověkých mravů, církve a vůbec života tehdejšího. V knize je i několik nových příběhů. Na křídovém papíře jsou i některé soukromé fotografie autora i jeho manželky. Našla jsem zde i všechny tituly souboru Hříšní lidé Království českého, jehož ústřední postavou je Oldřich z chlumu. Jedna kniha se však designem vymyká a to je kniha, která byla předlohou filmu Jménem krále.

A byla jsem doma. Vzpomněla jsem si, že tento film jsem viděla a moc se mi líbil. Byla to první historická detektivka, ne jen historický film. Jenže já jsem takový divák na baterky. Kolikrát se mi film líbí, ale už si nezapamatuji jeho tvůrce a všechny ty titulky na konci filmu už nevnímám. A přiznám se, že když jsem do ruky dostala první detektivku pana Vondrušky, na film jsem si vzpomněla. A dneska jsem si ho stáhla a pustila. Film s výborným hereckým obsazením. Ten film doporučuji také. I když patří k těm kratším příběhům. A já si nyní už při čtení kterékoli knihy z cyklu Hříšní lide Království českého budu promítat nejen místa, ale i postavy. Hodně se podobají těm z mých představ. Film představím v dalším článku.

Ať žijí písmenka :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář