07 prosince 2015

Perníková chaloupka

Tato perníková chaloupka je moje druhá v životě a i když není extra jako od cukrářek, jsem s ní spokojená. Třeba ty další budou lepší. Ale proč se o ní zmiňuji? No přece, abych zde zanechala recept a také návod a odkaz na šablonu, kterou jen vytisknete a vystřihnete jednotlivé díly.


Je úplně jedno, který ze svých oblíbených perníkových těst použijete. Je jich hromada. Já udělala chaloupku z tohoto těsta.
Rozdíl oproti perníčkům je jen v tom, že si na pečící papír vykrojíme tvary podle šablony. Tu šablonku si můžete stáhnout ve formátu PDF ZDE, vytisknout, vystřihnout tvary, položit na vyválené těsto a ostrým nožem vykrojit podle papíru. Součástí šablony není podstavec. Ten už si můžete udělat buď kulatý nebo v jakém chcete tvaru. Já jsem si vykrojila kulatý tvar formou na kulatý koláč s vlnkami.

Poznámka

Povšimněte si na některých fotografiích, že jsem v zadním dílu chaloupky vykrojila oblouk. Tamtudy dávám do chaloupky elektrickou (bateriovou) svíčku. Je podobná té čajové. Na šabloně tento otvor naznačen není.


Dokončení.

Já zdobím chaloupku jednak marcipánem (velké plochy - podstavec a střecha) a dozdobuji královskou glazurou, kterou lze koupit ve specializovaných cukrářských prodejnách.  Někdo dozdobuje chaloupku až sestavenou, to já neumím vůbec, prostě svislé plochy se mi dělají špatně. Proto si nazdobím jednotlivé díly a po zaschnutí slepím chaloupku a dokončím všelijakým "maskováním".
Pohádkové svátky všem přeji

chaloupka z roku 2015



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář