30 listopadu 2015

Ořechy z formiček

Každý rok peču i cukroví ve formičkách, i když velmi nerada umývám na závěr formičky. Ovšem tyhle ořechy mám tak ráda, že je vždycky udělám, i když to mytí..... :) Tento recept jsem našla ve staré kuchařce, kde byl uveden jako medvědí pracny 1, tedy varianta bez kakaa a z hladké mouky. Použila jsem formičky ve tvaru ořechové skořápky a slepila jsem vždy dvě k sobě krémem a částečně namočila v čokoládě.


Budeme potřebovat

140 g cukr moučky
200 g másla
140 g mletých ořechů nebo mandlí
vanilka
skořice
280 g hladké mouky

Postup

Ingredience na vále zpracujeme a těsto necháme odpočinout, třeba i do druhého dne. Já si vždy udělám několik druhů těst a teprve druhý den peču. Výhoda je, že si udělám několik plechů s lineckým vykrajovaným a ty vždy strčím do trouby než naplním novou várku formiček. Vždy kousek těsto vložím do formičky a vtlačím jako skořápku ořechu. Při pečení ve střední troubě sice těsto trochu vyskočí, ale to nevadí. Pečeme dorůžova. Já vyklepávám ještě horké a krémem slepuji až těsně před svátky.

Krém použijeme dle chuti, proto jej neuvádím. Ale většinou máslový nastavovaný pudinkem nebo kašičkou z mouky a mléka.

Hotových slepených kousků je cca 70

poznámka

Na těsto pečené ve formičkách UŽ NIKDY NEPOUŽIJI VÁNOČNÍ HERU NEBO JAKÝKOLI TUK, KTERÝ SE PRODÁVÁ JAKO VÁNOČNÍ SE SLEVOU A VE VÁNOČNÍM PŘEBALU. Je plný vody a formičky nejdou vyklepnout. No ale zase když už se to stane, vyškrábeme ulámané kousky a z nich pak budou i s dalšími zbytky ty nejlepší kuličky do košíčků. :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář