03 března 2015

Pečená krkovice v marinádě

Tento recept mne zaujal na blogu gurmánky Ivy. Na receptu se mi líbí hlavně to, že je příprava celkem jednoduchá, jídlo se při přípravě nemusí moc hlídat i že se dá připravit předem. Masa naložená v marinádě jsou křehká a velmi chutná.



Ingredience:
  • plátky libovější krkovice (4-6 podle velikosti)
  • 2 cibule
Marináda
  • 8 lžic kečupu
  • 2 lžíce sojové omáčky
  • 2 lžíce oleje
  • 1 lžíce medu
  • 1 lžíce citronové šťávy
  • 1 lžička sladké papriky
  • cca 1/4 lžičky mletého pepře
  • 1 lžička soli
  • 6 - 8 stroužků česneku (protlačených lisem)
Postup:
Všechny ingredience na marinádu rozšleháme metličkou nebo vidličkou. Do směsi pak namáčíme naklepané řízky krkovice, kterým jsme ještě nařízli okraje, aby se nezkroutily a skládáme do misky, zalijeme zbytkem marinády, přikryjeme a marinujeme v lednici do druhého dne.

Na dno pekáče rozvrstvíme cibuli nakrájenou na tenké plátky (na to jsem já zapomněla a nakrájela jsem cibuli na kostičky, ale není to na závadu.) Na cibuli poklademe vedle sebe plátky marinovaného masa a potřeme zbytkem marinády. Přiklopíme horním dílem pekáče nebo alobalem a pečeme v troubě vyhřáté na 190°C. Po 40 minutích maso obrátíme, podle potřeby mírně podlijeme troškou horké vody a dopékáme již nepřikryté při 170 °C cca 30 minut.
Krkovici můžeme podávat s bramborem, ale můžeme i trochu více podlít, abychom dostali více šťávy a pak můžeme podávat s rýží, ale i s těstovinami.

Přeji dobrou chuť a děkuji Ivě za skvělý recept.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář