20 září 2024

Léto s květinami

 

V letních měsících jsem se mohla těšit i některými letničkami a trvalkami. Mečíků jsem si moc neužila, protože v době jejich největšího kvetení jsem dovolenkovala a pak zase po několika dnech zájezdovala. Ale i tak na mne některé kytičky počkaly. 

Mečíky jsem sklidila ve středu těsně před dlouhými dešti a včera jsem zjistila, že jich ještě na jednom místě dost zůstalo. Mám jich hodně. Jsem tedy zvědavá, v jakém stavu budou po silných deštích. letní zahrada celkem trpěla dlouhodobým suchem, i když jsme se snažili to všem rostlinám ulehčit a vydatně jsme zalévali. O vodu jsme nouzi nikdy neměli, sbíráme dešťovku a také dvě studny na povrchovou vodu jsou horou nad námi dostatečně zásobeny. když neprší přečerpáváme vodu ze studní do nádrže před chatou u schodů do sklepa. Voda se tak ohřeje na teplotu vzduchu a je pro zalévání vždy připravena,  Někdy je jí až moc, což jsme zažili v posledních dnech, ale o tom až příště. Nyní se raději ještě pokochám barevnou zahradou. 

Kočička Mazlinka si někde hodně nepěkně poranila nohu. Srst i s kůží měla úplně staženou až na holý sval. Docela mne udivilo, že si klidně lehla na tvrdou dlaždici nebo jílovitou hlínu přímo tím postiženým místem. Jsem moc ráda, že rán opět zarůstá. Vypadalo to, jakoby se někde chytila do želez. Nevím, zda s ní majitelé byli u veterináře, ale už se docela pěkně hojí. 
Těsně před velkými dešti jsem sklidila i všechnu mrkev. 10 kg mrkve jsem si naložila do tašky na kolečkách po mamince a úspěšně jsem vše dopravila domů. Manželovi totiž blbla baterie na kole a vždy když při návratu šlapal do kopce k domovu, baterka klekla. El. kolo je pro staršího člověku už tak dost těžké a ještě mu do bočních brašen narvat mrkev by bylo dost drastické.  Dokoupila jsem ještě celer a další dny se bavila krájením na malé kostičky a zavařováním do slaného nálevu. V zimě bude na polévky a do bramborového salátu vše po ruce.  Mrkve zbylo i na mrkvovo-pomerančový džus, kterého mám 8 litrů. :-D
Raději jsem se vrhla na tuto práci i na zavařování jablek, protože jsem stále musela myslet, na to, co se děje na zahradě. Odtokový kanálek takový nápor vody určitě nebude stíhat.  A také nestíhal, avšak o tom až příště. Zítra zase jedu na zahradu, s manželem se nyní střídáme, abychom mohli nechat otevřený sklep pro lepší vysychání.  Nejsme na tom tak špatně, aby nám hasiči dávali nějaký vysoušeč, snad to vyschne přirozenou cestou. Mákli jsme si, ale relativně jsme na tom skvěle, mohlo být hůř. 
  Zatím přeji všem hezký den 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář