17 června 2024

Váš balíček je na cestě

aneb dpd je v tom nevině
Objednávat zboží na internetu je běžná věc, dělám to docela často, ale musím mít přehled o tom, co jsem kde objednala.  Dost často jsem platila předem kartou, ale pokud ještě obchod neznám, nemám s ním zkušenosti, platím raději na dobírku. 

Ale jak se mi potvrdilo nedávno, i zde je třeba velké obezřetnosti. 
Při platbě předem podvodníci nic nepošlou a jsou najednou nekontaktní a při dodání na dobírku zase pošlou třeba cihlu. 

Dosud se mi nestalo ani jedno z uvedených rizik. Až nedávno, ovšem další podvodná varianta. 
Jako jsou nevyžádané e-maily nebo nevyžádané reklamy v SMS, tak vám může přijít i balíček, který jste si neobjednali. A při tom se nejedná o omyl, o chybnou adresu. Jednoduše sedí jak adresa dodání, tak i mobilní číslo, na které vám dopravce oznámí, že tehdy a tehdy můžete očekávat balíček. Tak se také stalo. Seděla adresa s číslem. Až na to, že já jsem si byla stoprocentně jistá, že tentokrát neočekávám žádnou dobírku. Avšak kurýr je na cestě.  
Co nyní? 
Zavolala jsem na dispečink dopravce, nahlásila číslo balíku s tím, že jsem si nic neobjednala a na druhém konci drátu doručení  bez problémů  zrušili. Jak je ale možné, že nějaký čínský zprostředkovatel znal adresu a k němu číslo? Prostě si celé databáze  šmejdi jedni  přeprodávají.  dpd je v tom nevině, jen doručuje, ale kdo ví? 
Mějte tedy přehled nad svými nákupy. 
Hezký den 

5 komentářů:

  1. Majko, v poslední době dostávám docela dost divných mailů. Balíček nemohl být doručen, volejte. V Kauflandu někdy v Baumaxu jste vyhráli, volejte. V Kauflandu jsem byla naposledy možná před rokem a stejně tak v Baumaxu. Naopak mám zaplacené letní šaty, objednávka odeslána, doručí přepravní firma a šaty z Číny, o čemž nebyla ani zmínka, jsou ještě zřejmě na lodi. Asi to zruším a budu požadovat vrácení peněz, na to jsem teda vážně zvědavá. Zdravím, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
  2. Být stále ve střehu, tak nějak by se dalo nazvat, co musíme dělat.To je jako telefonáty a nabízení léků, jak vědí, komu volat a co nabízet? Já jsem s nimi hned hotová, poděkuji a zavěsím. Ev. se zeptám: kde jste vzali na mne číslo? a je ticho... Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Také dostavám tyhle mejly i sms,ale hned to mažu.Minulý týden o tom mluvili ve zprávách.

    OdpovědětVymazat
  4. Já už delší čas nic neobjednávala. Pokud určitou věc potřebují, tak se dá jistě pro ni někam zajet, pokud to nemají u nás. Monitorované hovory? Číslo hned blokuji....

    OdpovědětVymazat
  5. Kupovala jsem předloni pánskou peněženku, cena lákala, termín dodání před vánocemi také. Zaplatila jsem přítelovou platební kartou, má ji pojištěnu proti zneužití. Peníze za dárek jsem přítelovi dala a čekala. Do vánoc nic nepřišlo. Měli šalamounsky napsán termín dodání. Zboží se již expeduje. Nakládali dárek na loď v Číně. Tak snad dorazí, prý to někdy může trvat i 4 měsíce, do narozenin. Nic. Po dalších 3 měsících mně dopravce přivezl malinký balíček. Radovala jsem se předčasně. Uvnitř nebyla pánská peněženka, ale dámské úzké legíny. Už jsem si je nechala.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář