23 srpna 2023

Pokračujeme v terénních úpravách.

Naposledy jsem o zahradě referovala v květnu, kdy jsme dokončili elektrickou přípojku a čekali na zvýšení ampérů a schválení akce ČEZem. Podařilo se a od 1. června jsme začali odebírat vlastní energii, tedy nezávisle na ostatních zahrádkářích.  Jsme ve fázi, kdy jsme nevěděli, co dříve. Starat se o užitkovou a květinovou zahradu a zároveň zlikvidovat ty výkopy, vybudovat znova chodník, opravit obrubníky, zlikvidovat hromady hlíny a zasít trávu na nehezké mapy po hromadách výkopové hlíny. Terénní úpravy jsem si vzala na starosti já. Takové věci raději dělám sama a bez komentářů partnera a proto jsem vždy pracovala, když on byl doma s jiným úkolem. Střídali jsme se, on jezdil zalévat a podobně. Jde to všechno pomalu, ale myslím, že příští rok, až všechno zaroste travičkou bude vše vypadat nadějněji. 
Koupila jsem i nějaké maskovací keře a skalničky. 
Unavený pomocník. Kočička Mazlinka zůstala sama. Nevím, co se stalo s Šedou, s její maminkou. Asi něco zlého....Mazlinka se nyní mazlí ještě více a lehává na místě své maminky. To bylo její místečko ve stínu pod keřem. 
Manžel měl starost, kdo vrátí na místo ten velký balvan, pod kterým je v zemi elektrika zavedená do chaty. Musíme zase zavolat synovi. Koukám na fotky a přemýšlela jsem, že to nemusí být zas tak obtížné. Byla jsem u toho, když syn balvan odklopil. Je jen převrácený. Napadlo mne trochu ho tahem posunout směrem od jámy o délku kratší strany a překlopit. Zkusila jsem to, když tam manžel nebyl, protože by mne zase brzdil.  Nemusela jsem ho přece nikam nosit, jen zvednout a překlopit přes hrany. Povedlo se. Sedl si do písku naprosto přesně na první pokus. Měla jsem ze sebe radost. Můžeme začít stěhovat dřevo, které bylo vždy  na kamenech trochu kryté střechou chaty. 

Musíme ještě počkat, až si hlína ve výkopu sedne a pak se rozmístí dlaždice a zapracují do země. 
Koupila jsem dvě hosty, když mě napadlo, že ta hosta od Libušky je už nějak utiskovaná v trvalkovém záhoně a že ji tedy přesadím. Dala se rozdělit na několik sazenic. Pěkně se ujaly a později i kvetly.  
Dlaždice jsem si rozmístila a postupně usazovala do země. Spotřebovala jsem i říční písek, který byl ve sklepě na ukládání mrkve. To už nedělám, tak jsem ho zužitkovala takto. 
Těším se až se nové rostliny rozrostou. 
Nezvaný host. Sršeň se snažila vybudovat si u nás v boudě na nářadí bydlení. 
Hurá, chodníček je hotov, travička zasetá. jen jestli to prudké deště neodplaví. 
Dřevo je přebrané a přemístěné na své místo a poničený trávník opět nově oset. 
Tento záhonek je třeba ještě upravit. Hlavně  nový obrubník a nové rostlinky, které by také trochu překryly rozpadající se zídku.  
 
Příště trochu veselejší článek, trochu více barev, jak kytičky kvetly během těch posledních třech měsíců a posléze mé pěstitelské úspěchy či neúspěchy v zeleninové zahradě. 
Pro dnešek hezký den. 

P.S. Ani nevíte, jak ráda jsem dneska zasedla k počítači. Od čtvrtku do středy kromě víkendu, nám v paneláku nešla elektrika od 8. do 15. hodin. Když to ve čtvrtek zapnuli, nešel nám router i přes opětovný restart, nic. Přijel montér od poskytovatele a ani jeho náš router neposlouchal, vůbec s ním nechtěl komunikovat. Prý nešel internet celé druhé ulici, protože v našem domě je centrála i pro další ulici a poskytovatel neměl opravu elektriky vůbec nahlášenou. Měli toho lítání hoši dost.  My jsme dostali nový router a zatím jede, tedy když jde proud.  Našim rybičkám za odměnu, že to vydrželi bez filtru a bez vzduchu zítra vyměním vodu, vyčistím akvárko i filtr. I když jsem se snažila jim občas vzduch vhánět hadičkou přes dírkovanou trubičku za pomocí balónku na čištění optiky. No prostě všichni jsme dělali, co jsme mohli. Konečně je to snad za námi a elektrika v baráku  má již vedení dle posledních norem.  

15 komentářů:

  1. Maruško, tedy klobouk dolů - Ty jsi udělala tolik práce !!! To jsi se musela nadřít... Posílám pozdrav, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, je pravda, že jsem domů jela vždycky unavená, ale chtěla jsem to mít už hotové. :)

      Vymazat
  2. Kočičky je mi líto.A Vás Maruško obdivuji,takové práce v tomhle horku.
    Ale zahrada nádherná.A máte i krásný výhled.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, my jsme dělali vždy jen dopoledne a pak jsme jeli domů do sprchy. Jezdila jsem brzy ráno. někdy jsem byla na zahradě už chvilinku po šesté hodině. To je tam ještě stín a tak to bylo docela příjemné. Nevím, co se kočičce stalo. prostě najednou přestala chodit. myslela jsem, že má někde koťata, to už se takto na chvíli někam ukryla, ale letos už je to přes měsíc. Znali jsme ji od koťátka. Výhled máme pěkný, ale cesta nahoru už mne kolikrát zmáhá a tak občas vezmu i taxi. Zpět pak už jdu pěšky a autobusem.

      Vymazat
  3. Maruš, kus práce máte za sebou a je to vidět. Určitě jste si oddechli, že práci na zahradě máte hotovou, vím jak tě to trápilo, ta nejistota, kdy bude elektrika hotová. Krásně si zahradu dala do pořádku, zvládla si i chlapské práce, si moc šikovná. Mazlinka zůstala sama, kdo ví, co se stalo s ostatními kočičkami, bude vám to vrtat hlavou. I doma už vám elektrika jde, to je dobře, člověk je bez elektriky jak bez ruky, uvědomí si to, až ji vypnou. Rybičky to daly i v tom vedru. Dnes nám horko pokračuje, ale konečně byla noc, že se dalo spát, ty předešlé byly hodně horké. Ať ti kytičky krásně rostou v upravené zahradě a chodíš si zase na chatu i trošku odpočinout. Měj se hezky🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Divila jsem se i ušima, když mi manžel řekl, že je dobře, že jsme tu elektriku neodložili. Když se mi tenkrát ozval ten mladý elektrikář s krkolomným termínem, tak manžel brblal, ať to odložíme na léto. A nyní sbíráme postupně úrodu a doma zavařuje vždy druhý den hned ráno, protože v odpoledních vedrech se to u nás nedá. Slunce pere a je vedro i přes stažené žaluzie.

      Vymazat
  4. Vypadá to moc dobře a je vidět za tím kus práce. Ono to všechno nejde hned, ale člověk se nemusí ztrhat. Někdy je lepší si některé práce udělat sám. Důležité je, jaké má člověk v takové kolonii sousedy. Líbí se mi ta šedá boudička, asi na nářadí? Je fajn tam naskládat ty dlaždice, určitě se osvědčí. Ty sršně jsi zachytila v začátku. Loni si sršni udělali hnízdo ve vitríně na hřbitově a vůbec jsme to nevěděli, protože to bylo zezadu na mamčině keramické fotce - dobře to maskovali, přitom daleko větší než tenisák. Chtěla jsem vyčistit vitrínu, vytáhla jsem fotku - tam tohle! Štěstí, že jsem úlekem tu fotku nerozbila, mám totiž alergii na bodnutí hmyzem. Vyhledávají si místo, kde mají klid.
    V horku to s tou prací ale raději "nepřehánějte" a pitnou vodu tam snad máte. Ať se daří. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta šedá boudička je plastová a koupili jsme ji v demontáži. Už ji máme pár roků, je prakticky bezúdržbová. Jen jsme ji jednou rozebrali a vyměnili dřevo v základech za pořádný masív. To už vydrží. Pak jsme ji zase smontovali. Ta stará dřevěná zuž se poroučí k zemi, ale stejně jí to trvá a manžel ji stále chrání krytím střechy. Používám ji jako sušárnu na cibuli a česnek a ještě na jiné nářadí. Sršni si dělali hnízdečko hned na očích, jakmile jsem otevřela boudičku, tak jsem je viděla. Vlétli tam nějakou škvírkou.

      Vymazat
  5. Majko, letos jste udělali pořádný kus práce, klobouk dolů. Také bych vždycky po zahradních úpravách chtěla, aby už to zase bylo zarostlé nebo obrostlé, ale nezbývá než počkat. Tráva se většinou uchytí rychle, pokud jsme na chatě a můžeme zalévat. Budete to mít zase moc pěkné. Jsi šikulka, zdravím 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No rozpadají se nám už zídky držící kaskády, ale to už necháme pak na nových majitelích až my nebudeme nebo to předáme. Včera jsem sekala trávu a usekla jsem malinkou hortenzii,, kterou jsem si koupila za pár šupů v Albertu. Odstřihla jsem uschlý květ, aby se nevysilovala a mohla pěkně a pořádně zakořenit, protože malé nové lístečky už se objevovaly. No a šup, je ucvaklá. Nechala jsem ji tak a dala k ní klacíček. Třeba se zvetí.

      Vymazat
  6. Maruško, podle slov mého tatínka "všechno jde když se chce, i hora Říp přestěhovat do Krkonoš....." i já dělám všechny tyto práce, když manžel není doma. Protože když on tvrdí, že to nejde, to je pro mne hnací motor. Takže když byl v lázních po výměně kyčlí, přeměnila jsem zahradu, že jen pak koukal (i se svými šrouby v bederní páteři jsem to dokázala)......jo, když si ženská něco vymyslí, dotáhne to do konce. Letos ale nemůžu nic, protože i mě čeká stejná generálka skeletu. Přeji krásné dny a hodně radosti ze zahrádky. Z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olinko, přesně jsi to vystihla. Já jsem hodně začala upravovat i domácnost, když jsem byla s dětmi na mateřské. Třeba jsem vrtala panely pro hmoždinky a šroubovala skobičky na obrazy a poličky v novém bytě, když se manžel k tomu neměl. Pak jen řekl, že jsem měla počkat, že by to udělal stokrát lépe. No a tak jsem se začala zdokonalovat v malování, tapetování a podobně. Nejlépe, když manžel odjel s některým z dětí za maminkou na víkend. Ona byla starší ob jednu generaci a pomoc potřebovala. Tak on pracoval u ní a já doma. :-D Olinko, přeji Ti, aby ti vše dobře dopadlo a byla jsi zase fit. Já asi budu také muset doktorovi na preventivce přiznat bolesti zad. Je to prudká pálivá bolest a nemusí jít o bolest po práci, ale i když třeba delší dobu chodím, stojím nebo i sedím u počítače. Prášky nepomůžou, jen si odpočinout, lehnout na půl hodiny na znak a je zase lépe. Ráno vždy vstanu jako rybička a po obědě naříkám dokud nelehnu. No něco tam asi bude v nepořádku.

      Vymazat
    2. Maruško, přeji vše nejlepší k dnešnímu svátku. Hodně zdraví a elánu. Dnes to je týden, co mám nový kyčelní kloub, od včera jsem už doma pilně běhám. včera 3tis.kroků s berlemi. Hned druhý den postavit a chodit chodit chodit.....má to něco do sebe, člověk je soběstačnější dřív. ALe nesmím to přepálit. Přeji krásný sváteční den. Olina z Jizerek
      o.panochova@seznam.cz

      Vymazat
  7. Mákla sis. Mě se pořád do zahrady nechce.... jestli poleví konečně ta tepla a nebude na válení v bazénu musím začít už něco dělat. Dneska uvidím jak se večer vyvrbí počasí a alespoň posekám. Taky raději dělám všechno sama než s mužem. Nejen že ho to za pět minut nebaví, ale poslouchat moudra co a jak mě vážně nebaví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já už jsem to tam pomalu začínala nenávidět. Chodit tam pěšky a ještě tam mít takový bordel......Už jsem se nemohla dočkat, až se budu kochat. Představ si, že jsme letos neměli ani vyndaný slunečník nebo tu fontánku. Prostě žádný veget. Jela jsem vždy brzy ráno a po poledni raději na autobus a domů. Jinak můj muž, když jsem se do něčeho pustila, tak jen, prosím tě, vykašli se na to, však to nikam neuteče....Takhle bylo hotovo a občas mne i pochválil a uznal, že už ho to také štvalo. . On se nyní zase dal do natírání betonových schodů do sklepa. Po letech se beton začínal mírně drolit a tak snad to natření trochu pomůže. Obkládat to dlažbou už pro nás nestojí za to a ať už si s tím pak udělá po nás kdo chce co chce. O údržbu chaty se stará dobře. A myje po mně nářadí, protože nesnáší, když se uklidí špinavý rýč nebo zaneřáděná sekačka. Na to já už většinou nemám sil. A v kolonii se musí vždy všechno uklidit. :)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář