18 srpna 2023

Mrkvový džus

Ingredience

1500 g očištěné nastrouhané  mrkve
1500 -1800 ml vody
3 pomeranče nebo velké mandarinky nakrájené na kolečka 
(pokud jsou chemicky ošetřené, raději oloupat)
6 čajových lžiček kyseliny citronové 
750 g cukr krystal (krupice)
cca 7 zavařovacích sklenic 0,7 l

Postup

Mrkev, vodu i pomeranče vaříme hodně do měkka, cca 30 minut. Přidáme cukr a kyselinu citronovou. Promícháme a po rozpuštění cukru vše po částech pořádně rozmixujeme. Nalijeme do sklenic, ty uzavřeme a sterilujeme 20 minut při 85'C pro možnost delšího uchování.

Před konzumací ředíme v poměru 1:1 nebo dle chuti vodou či  neslazenou minerálkou.

Poznámka:

Mixovanou směs liji nejprve do jiného hrnce a po promíchání teprve do sklenek. Při mixování člověk neodhadne stejný poměr vody a mrkve, tak až není v každé sklenici jinak hustý džus. :)
 

12 komentářů:

  1. Maruško,to mě hodně zaujalo a myslím,že vyzkouším.
    Moc děkuji a přeji ti hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, už jsem ho dělala několikrát, je dobrý
      Letos se mi urodilo hodně mrkve, tak na džus zase došlo. Tento recept mám po mamince. Tak ať se podaří a chutná.

      Vymazat
  2. Majko, když byly děti malé dělala jsem pomerančový džus a byl fakt dobrý. Mrkvový neznám, ale recept je lákavý. Minulý týden jsem pekla mrkvovou bábovku s ořechy a chutnala nám. Měj se hezky, užívej si zahrádku, ale s prací v tom vedru opatrně 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida mrkvovou bábovku. Tu jsem nedělala snad půl století. Ořechy máme. Díky za inspiraci.

      Vymazat
  3. Děvčata a já dělám i mrkvové dia kolečka slepované dia marmeládou - syn má diabetes - a dělají se i mrkvance ....jo mrkev se v domácnosti mé maminky spotřebovala do mrtě. Já jak jsem paneláková tak nemaje zahradu vše kupuji. Občas udělám mrkev nastrouhanou na jemno přidám hrst kokosu, rozinky a zakápnu citronem...také dobrota.- Opatrujte se a nezapomínejte v tom horku doplňovat tekutiny - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Mílo. Pamatuju si, že jakékoli pečivo z mrkve mělo i pěknou barvu. Já nyní čekám ještě jaký bude celer a pak zavařuji míchanou směs. Mrkve je letos hodně a pěkná, i když nevím, jaká bude uprostřed záhonu, jestli byla dobře vyjednocená. Měj se hezky a drž se. :)

      Vymazat
  4. Mrkev máme rádi na všelijaké způsoby, ale džus jsem ještě nedělala. Receptík si vytisknu- bude se hodit.
    Měj se hezky a užívej letních dní. Ono to utíká a utíká.
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My také
      Jen syn nesnáší dušenou mrkev s masem. Tak si ji občas uděláme s manželem přes týden jen pro sebe.

      Vymazat
  5. Mrkvový džus neznám. Vypadá to lákavě. Já nezavařuji, ale čas od času dělám dětské, chutné a zdravé jídlo - nastrouhaná mrkev, jablko, mletý cukr, citrón. Dám do malých skleniček a mám několik porcí jako chuťovku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrkvový salátek s jablkem a citronem si děláváme také.

      Vymazat
  6. Maruško určitě dobrota ! Mrkvový džus jsem nikdy nedělala, i když mrkev mám ráda - dělám salát, dušenou, grilovanou... Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám ráda dušenou a grilovanou mrkev, ale dušenou mohu dělat jen tehdy, když syn nejí doma. Přímo dušenou nesnáší. :⁠-⁠)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář