03 dubna 2023

Knedlík bez vajec a dobrý

 Je to možná ostuda, ale já  jsem knedlík k masu kupovala, bylo to jednodušší. Asi před měsícem jsem si chtěla dát křenovou omáčku s uzeným a to se bez knedlíku prostě nedá. Jenže místní obchod zavřený, kvasnice , vajíčka, mouku mám, tak jen najít recept. První knedlík jsem dělala z 1 kg mouky, protože v receptu bylo jedno vajíčko a rozpůlit vajíčko neumím. Knedlík se povedl, jen jsem měla 4 velké knedlíky i do mrazáku a vařila ve dvou hrncích. Prostě sranda. 

Recept jsem si nezapsala a tak jsem nyní v sobotu opět hledala. A našla jsem recept na You Tube bez vajec. Jen hrubá mouka, kostka droždí, voda, lžička cukru, lžička soli. Žádné vejce a tak se dá udělat i jeden normální knedlík z 1/2 kg mouky.  Kuchař na videu perfektně vše vysvětlí a ukáže a já jsem se vrhla do práce s ním.  Skvělé vychytávky při kynutí kvásku i samotného knedlíku, aby měl pěkný tvar.  A jelikož měl na knedlíky speciální hrnec, mne napadlo použít velký pekáč a vařila jako on  po jednom knedlíku. Jsem nadšená a opět mám do mrazáku jeden velký knedlík. Příště ale už budu dělat z 1/2 kg mouky

  • 1 kg hrubá mouka
  • 1 kostka droždí 42 g
  • 400 ml vody (ale vodu dát na kvásek 200 ml a 200 ml vypláchnout nádobu od kvásku a přidat do těsta. 
  • lžička cukru
  • lžička soli
Mrkněte na video


Ono je těch receptů hodně, já byla spokojená s tímto a navíc i proto, že jsem neměla hrubou mouku a použila jsem polohrubou, které jsem měla dost a povedlo se. 
Křenová omáčka s uzeným neměla chybu, tedy určitě i díky domácímu knedlíku. :-D :-D

16 komentářů:

  1. Maruško,zdravím. U nás na knedlíky moc nejsme, jednou za čas dělám spíše bramborové. Ty se ale ke všemu nehodí, to je jasné. Děkuju za recepty, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My si občas knedlík dáme, ale já jsem bramborová a manžel zase by pořád jedl těstoviny a ty já zase nemusím tak často. Proto jsem knedlík vždy koupila. A nyní jsem ochotná vyzkoušet více receptů. Mám ráda i opečené kostky knedlíků s vajíčkem, cibulkou a slaninou. 😄Měj se hezky, Lenko.

      Vymazat
  2. Majko, já dělám knedlíky karlovarské.Kam potřebuji 1/2 vajíčka, tak normálně vajíčko rozkvedlám a pak celé podle váhy rozpůlím. No co mám říct, je to dělší, ale je spousta receptů - hlavně po mamince - kde je jedno vajíčko a recept velký pro dva starce, nebo já si vezmu kousek a pak manžel by to musel jíst měsíc. Do té druhé zbylé půlky obyčejně přidám kromě mouky všechno co najdu doma z bylinek a dělám celestýnské nudle. Opatruj se a dávej na sebe pozor - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě to napadlo s tím rozkvedláním vajíčka, ale až později. Však já těch knedlíků určitě vyzkouším více. Dva pokusy dopadly dobře a ono to zase tolik práce nedá. Fakt jsem doposud knedlík kupovala. Dávám na sebe pozor, zatím ani na 6ahradu nejezdím. 9dpoledne už mi to nestojí za to a dopoledne je vždycky hnusné počasí a mrzne. Dneska opět trochu zasněžilo. Vrhla jsem se na úklid a to i skříní. Co člověk nahromadí za pár let, to je děs. Měj se hezky a užij si Velikonoce.

      Vymazat
  3. Vzhledem i tomu, že já kynuté houskové nebo ovocné neumím tak když potřebuju tak si knedlík koupím. Ale tohle mi přijde jako dobrý recept. když si na něj vzpomenu až bude potřeba, tak zkusím.

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý recept,stojí za vyzkoušení...

    OdpovědětVymazat
  5. Majko, ukládám si, určitě se bude hodit. 👍👍

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavé.My moc kynuté nemusíme.Mám ráda hodně hutné knedlíky,kde je hodně housky
    a dávám prášek do pečiva.
    Maruško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  7. Majko, já s kynutým těstem nekamarádím, tak dělám knedlíky s práškem do pečiva. Dělala je moje babička, mamka a vlastně i tchýně. Všechno od oka, jen 1 vejce a 2 rohlíky jsou jisté. Bramborové knedlíky dělám jenom z prášku, poctivé jsou dost pracné a z pytlíku jsou raz dva. Měj se hezky, zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
  8. Od určité doby knedlík kupuji, ale když je nejhůř, nemám problém ho udělat. Manžel je knedlíkový, takže u nás je v kurzu :-).
    Na video se podívám.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Knedlík umím udělat, ale bydlím ve městě, kde je nabídka taková, že mi to "nestojí za to". Dělávali jsme i hrnkové knedlíky, jednoduché a rychlé, ale teď při nákupu v Globusu koupím houskový, zdá se nám lepší než kynutý, který mají také v nabídce. Jinak u nás převažují brambory, občas máme i rýži. Myslím si ale, že běžná žena - hospodyně by knedlík měla umět udělat, pokud je potřeba. Díky na dobrý recept. 😉

    OdpovědětVymazat
  10. Maruš, knedlíky k omáčce jsem jako mladá vařila doma, teď už jenom kupuju. V obchodě jsou výborné, třeba od Skalky nebo od Martínka z Hrádek. Vždycky si knedlík nakrájím do mrazáku a pak beru podle potřeby. Většinou je jí Pepan, já málo, mám raději k omáčce těstoviny.

    OdpovědětVymazat
  11. Marija, já knedlíky taky nevařím :-) Já prostě nikdy nevyčíhla ten správný čas, kdy je vyndat... Ale třeba se k tomu receptu tady vrátím a vyzkouším .-)

    OdpovědětVymazat
  12. Přesně tak knedlík dělám a vařím v páře zabalený do utěrky a vždy je super.

    OdpovědětVymazat
  13. Maruško,dříve jsem je vařila.Ale když si může člověk(žena)usnadnit práci....A navíc pro nás dva se vyplatí koupit☺
    Eva H.

    OdpovědětVymazat
  14. Maruško, Díky za receptík. Knedlíky jsem se naučila taky až později (asi před 5 lety) a vždy jsem ráda, že jsou tak levné, je jich hodně a nic na tom není. Nedělám je tak často, vždy se ještě předem podívám na recept a vždy se povedou. Bez vajec jsem nedělala a ukládám. A díky za videjko, je to přehlednější, a taky za inspiraci na křenovou omáčku, tu jsem dlouho nedělala a taky všechny suroviny včetně masa mám doma. Teď mám doma nakřáplé marody, co moc nejí, ale až budou při chuti, ráda vyzkouším. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář