13 dubna 2023

Duben na zahradě

Asi nejsem sama, koho štve počasí, když má před sebou nějakou práci venku. Ráno býval dokonce mráz nebo nyní mlhy a déšť. Ve středu to vypadalo na pěkný den a tak jsem se mlhou probojovala až na vysluněnou zahradu a rozhodla se, že se konečně vrhnu na zahradní práce. 

 Manžel přijel také a tak nám to šlo pěkně od ruky. Však jsme měli také hodně restů. Zatím, co manžel vyhrabával trávník, já jsem čistila a stříhala růže, čistila  pivoňky deroucí se ze země od starého krytí, četinu jsem nastříhala do kapradinového záhonku. Připravila jsem větší záhon pro cibuli a také jsem ji stihla zasadit a přikrýt záclonou proti škůdcům. Doma na parapetu se snaží hromada rajčat a celeru, tak snad se některá dožijí také zasazení, ale to až v květnu. Dnes jsem zasela na předpěstování ledový salát. Pomalu se dostávám do nálady.  A tu náladu mi zvedla i sousedka zprávou, která mne hodně uklidnila. Protože nám počasí bránilo i v prohlubování výkopu, byla tahle záležitost mou noční můrou. Zaráželo mne však, že elektrika na zahradě stále jde. Vždyť ji měl pán, který měl vyúčtování na starosti odhlásit už v únoru, když to nikdo nechtěl po něm vzít. K novým přípojkám se rozhodlo více zahrádkářů, nic se však u sousedů nedělo. Když sousedka přijela, hned jsem ji vyzpovídala. Společnou elektriku si nakonec na starosti vzali noví zahrádkáři, kteří si chatu upravili k případnému stálému bydlení a bez elektriky by byli docela nahraní. A jelikož si o samostatné přípojky zažádalo více zahrádkářů, bude se muset udělat pro ně nový projekt, protože stará síť by takovou zátěž nevydržela, kdyby se měla udělat jen smyčka na starém vedení.  Jelikož elektrika půjde nejméně do konce roku, máme i my možnost počkat si v klidu na příznivější a stálejší počasí a tu svou přípojku v klidu dodělat i v létě. 
A tak se mohu opět radovat z toho, že půjde sekačka, čerpadla, mohu si uvařit kafčo, nabít si mobil, posvítit si ve sklepě.......A že naši horní část zahrady hyzdí hromady hlíny, to už mne tak netrápí. Všechno nějak dopadne a já se mohu těšit z kytiček a úrody. 
Všem přeji hezký den a hlavně následující víkend.

11 komentářů:

  1. Maruško,čeká tě hodně práce,ale o tobě už vím,že jsi hodně pracovitá.Zahrádka ti krásně rozkvétá i přes to,že je duben nezvykle chladný.Hyacinty jsou krásné,mám je v bytě a celý ho provoní..Snacha mě pořád zvala,že ji kvetou na zahradě a jeden žlutý,že to ješte neměla,abych si přijela vyfotit.Tak jsem sedla na kolo a vyfotila.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  2. Zjara je na zahradě vždy hodně práce,ale ty jsi pilná jako včelička,vše zvládneš.Máš krásnou kvetoucí zahradu.Já jen vzpomínám na svou zahradu na chatě,kterou jsem bohužel musela opustit po smrti manžela.Ale život musí jít dál,našla jsem si jiné aktivity v klubu seniorů.Přeji ti Maruš,ať zahrada vzkvétá a ať už to oprtavdové jaro brzy přijde,hezké dny....

    OdpovědětVymazat
  3. O restech a vzteku že se nedá nic dělat mi povídej. navíc se mi to nahromadilo už od podzimu kdy jsem nestihla před operací udělat dost věcí. A až se trochu udělá líp a zahrada vyschne tak se z toho dohánění zblázním. A to mne čeká druhá směna na chatě. Ale koukám jak vám už krásně kvetou myrobalány. Tady ještě nic, možná že příští týden by už mohli. Jeden tedy kvete ve městě u polikliniky kam chodím na rehabky, ale ten je v závětří a má teplo od zdí domů kam svítí sluníčko, ale ve volné krajině ještě nic.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, jste pilné včeličky. Na jaře na zahrádce je nejvíce práce, to znám. Ale ta radost pak, když se daří a sluníčko je pořád na obloze. U nás dnes taky leje, už od včera. Měj se hezky. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško to jsou krásné fotografie a moc hezky už Ti to kvete. My už druhým rokem zahradu nemáme a jsem teď ráda, protože bych letos na ní nemohla, zatím tak do poloviny června, nic dělat. Mám jen záhonek pro radost před bytovým domem a stejně by se tam nedalo teď nic dělat, protože je tam pořád mokro. Navíc teď mám čerstvě po operaci a tak musím dva měsíce dodržet léčebný režim a být opatrná...V našem věku jak člověka rozřežou tak už se to hůř a pomaleji hojí...Co naděláme. Měj krásný a pohodový víkend a snad se těch slunečných dní brzy dočkáme.

    OdpovědětVymazat
  6. Majko, také mně štve, že na zahradě toho moc dělat nejde. Předpověď počasí nás vždycky naláká a když přijde den, kdybychom chtěli vyrazit, tak prší a je zima. V neděli pojedeme jen na otočku, ale příští víkend bych tam už nějaký den chtěla zůstat. Máš krásné hyacinty i čemeřice, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
  7. Majko, zase fotky samá krása. Čemeřici i modřenec jsem si s troufalostí stáhla už vím jak je použiji na přání k narozeninám nebo tak něco. No vidíš časem se všechno tak nějak srovná samo od sebe i s tou Tvoji elektřinou. Můj táta s oblibou říkával :" Čo sťahuješ gate, však brod je daleko" a tak já si říkávám je čas na gate dole, alebo ešte nie? To mám radost, že jseš v tomto ohledu klidnější a nestraší ti to v hlavě pořád :-). Dávej na sebe pozor - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško děkuju za reportáž z Tvojí zahrady. Krásně Ti to kvete a pořád je co dělat, viď... Zdraví Lenka
      www.babilenka.cz

      Vymazat
  8. Kvete Ti to na zahrádce hezky. Já mám výhodu,že mám zahradu u domu. Jenže svým způsobem je to ,zrovna v tento čas, jedno. Počasí je jaké je, takže abych pravdu řekla, mnoho času jsem zatím zahradničení nevěnovala. Buď byla dost zima nebo prší. Snad se to zlepší.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. počasí trápí asi nás všechny. Jeden druh rajčat jsem už prostě musela zasadit do skleníku, tak tam sedí zahrabané až po poslední lístky, ale poporůstají. Pelargonie co přezimovávám na zimní zahradě už mají poupata...sluníčko chybí nám všem, jen sudy s vodou přetékají a nádrž na 1000 lt je už vrchovatá. Přeji nám všem, aby se to tam nahoře už vyblblo a začalo to klasické teplejší jaro. Vnučka má básničku, že poslední vykvétá petrklíč, a má od jara klíč...už pomalu na zahradě odkvétá, tak snad nezapomene odemknout. Prima den z Jizerek přeje Olina

    OdpovědětVymazat
  10. Majko, krásně ti to na zahradě kvete. 👍👍👍
    Počasí je na draka. My se v pátek vraceli z dovolené na jihu Čech, sněžilo, silnice špatně sjízdné, potkali jsme i pluh. Dálnice katastrofa, tam už sice nesněžilo, ale lilo tak, že to nestíhaly stěrače a spousta bouraček a kolon. Včera opět lijavec. Dnes jsem se konečně dostala na chvilku na zahradu, kde jsem v těžkém skluzu. Navíc muž jde ve čtvrtek na operaci šedého zákalu a bude měsíc "mimo provoz".
    Měj hezké jarní dny,

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář