25 března 2022

Pokračujeme

..v jarních pracích na zahradě. Teplé, a ve středu velmi teplé, počasí mi našeptávalo, že už by se pomalu něco mohlo zasít. Ale nejprve je potřeba upravit porytý záhon.  To se mi podařilo u velkého záhonu, dále jsem postříhala růže, ibišek, odstranila všechno krytí ze záhonů a hned jsem tu sušinu i spálila. Trochu jsem pokopala kolem už  rašících kytiček a objevila jsem jeden trs koniklece. Mám za to, že jsem měla ještě další, ale ten jsem zatím nenašla. Zato jsem našla fialové krokusy úplně jinde, než kde jsem je kdysi zasadila. Sněženky stále kvetou, primulky a čemeřice též....Už to na zahradě vypadá trochu nadějněji. 

 Jen se nám přes zimu zbortila část zídky, oddělující náš a sousední pozemek a to je nemilé. Trochu jsme zídku smontovali a zajistili dvěma zatlučenými železnými oporami. Nemilé je, že sousedův pozemek je úrovně níže a ten nás by se k němu sesouval. No uvidíme, do jaká míry a na jak dlouho provizorní oprava vydrží. 
Jelikož je strašné sucho, spustil manžel do studny čerpadlo a do nádrže na vodu už nějakou tu vodu načerpal. Druhý den, tedy ve čtvrtek má být v Krhové, kde máme zahrádku, přistaven kontejner na odpad. Manžel tedy chystal, co bychom mohli odvézt. Všelijakého harampádí tam z minulosti ještě zbylo. 
Na čtvrtek jsme si tedy naplánovali, že já půjdu sít mrkev a hrášek, sázet cibuli a manžel si za kolo připevní vozík, aby mohl to harampádí  odvézt. Dopadlo to tak, že manžel splnil svůj plán, ale já nikoli. Usoudila jsem, že je ještě na setí čas, vždyť si svatý Petr usmyslel, že u nás v úterý ještě zasněží.  
A podle rčení, že líný sedlák má vždy největší brambory, jsem si lebedila doma.  
Už se moc těším, až si zasadím nové letničky. Koupila jsem si další jiřinky, tentokrát velkokvěté nízké.
 
Mějte hezký den a ať nám trochu  naprší. 

18 komentářů:

  1. Maruško,máš krásnou zahrádku a jsi velmi pracovitá.Taková zahrada dá práce.Je fajn,když se na práci podílí i manžel.Ten můj zahradu nesnášel,jednou za 14 dní jsem jenom chtěla,aby ji posekal,měli jsme k ní ještě dlouhou cestu a to bylo takových řečí.
    Ať ti dělá zahrádka radost.Myslím,že je to to nejlepší nad odreagování od všech negativ.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, když na zahradě hospodařili moji rodiče, tak manžel pomáhat nejezdil. Prý chodí do práce a musí si mít o čas na své koníčky, tedy výlety a kolo. Tak to bylo i když mi tatínek zahradu přepsal. Když pak umřel, jezdila jsem tam sama a to bylo moc těžké. Chodit do práce, starat se o maminku a na zahradu zbývaly jen víkendy a to jen když bylo slušné počasí. Chtěla jsem to vzdát a zahradu prodat. Ale abych ji slušné zpenezila, stejně ji nemohu nechat zarůst nalezovkami. Tak jsem dělala, co jsem zvládala. Jednou přijel manžel za mnou na kole a tu jeho pochvalu slyším do dnes:"Teda, tady se udělal kus práce". A od té doby mi pomáhá. Oba jsme šli i o dva roky dříve do důchodu. V zimě jezdí sypat ptákům a kočičkám více než já. A co je hlavní, že úrodu odváží na kole a já se s s tím nemusím tahat, když nemáme auto. Jen jak dlouho to vydržíme. Zatím to jde pomalu, ale jde. 🙂

      Vymazat
  2. Maruš, taky se mi cibuloviny stěhují po zahradě, asi mají nožičky. Koupila jsem si též jiřiny, ty si mě s nimi tehdy tak navnadila. Původně jsem si chtěla koupit tu, co si měla ty, červenou s bílými konečky. Nakonec jsem si jich koupila asi šest a to pořád říkám, že už kytky kupovat nebudu. Taky ještě nic neseju, příští týden má být zima, tak by to stejně neklíčilo. Denně okukuju zahrádku, co tam zase vyrostlo, ale jde to pomalu i když je teď přes den docela teplo, chybí tomu voda. Kéž by zapršelo, hned by bylo všechno hezčí a příroda by se zaradovala. Měj hezké jarní dny🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uz mám koupený 12 středně vysokých jiřin a 6 nízkých a 2 od tebe. Už se těším. Ano, ještě ne se setím počkám,ono to bylo by stejně. Teplo svádělo a pak jsem sela podruhé. Zaseto mám doma na parapetu. 🙂Také se měj Prima.

      Vymazat
  3. Libuško, to jste ještě nebyli zde u nás - na Vysočině. Tam máte aspoň stromy v lese. Zde holiny, suchota. Houby jsem měla 500m za chatou, teď budu muset jezdit 50 km, teda pokud manžel usoudí, že je co čepovat za přijatelnou cenu a houby rostou a kůrovec ustál. Deštíka by bylo potřeba všude. Opatrujste se - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Mílo. Voda chybí a i houby ji také potřebují a kácení lesů je gigantické i i nás. Krajina se mění. Měj se hezky.

      Vymazat
  4. Mamko, dneska jsem poprvé zase přijela na chatu. Byl to pracovní den, uklidila jsem chatu, abychom už mohli normálně vegetovat, manžel uklízel zahradu. Na tu se zítra také vrhnu, ale sázet ještě nebudu. Sucho je pořádné i tady. Pěkný víkend, pá 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jarní uklízení dá také pořádně zabrat. Já chatu většinou uklízím až máme zaseto a je více vody. Nemáme tu městskou vodu, jsme odkázání na to, naprší a co nateče do ne moc hluboké studny.

      Vymazat
  5. Nádherné, přeji pohodové jarní dny mezi kytičkami :)

    Můj život ve slovech

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Šárko. Kytičky už se ukazují čím dál více. hezké dny.

      Vymazat
  6. Maruško, máš to všechno moc hezké. Zahrada dá plno práce, my máme malou okrasnou a stále tam je co dělat. A druhá velká je u táty, tak nevím, kam dřív. Přeju hezký víkend. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, ta naše zahrada už je stará a chtěla by celá nějak zmodernizovat, hlavně obrubníky, ale nějak už na to nemáme síly. Jedni mladí mají svou krásnou zahradu a bydlí v sousedním kraji a druzí mladí nemají moc zájem. Tak to tak nějak flikujeme co síly stačí. Ale jsem ráda, že to mám. Tobě pěkný týden.

      Vymazat
  7. Maruško,jaro a zahrada volá....máš to tam moc hezké,ale práce je vždy na jaře hodně.Ať se ti vše daří,ale nezapomínej také na odpočinek,měj hezké jarní dny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já právě odpočívat neumím. Když už na zahradu přijedu, tak se snažím udělat toho co nejvíce. Jiné by to asi bylo, kdybych tam mohla pobývat a každý den udělala něco.

      Vymazat
  8. To je paráda, když na zahrádce začne všechno rašit a kvést. Ale chce to také ohnout záda a dát se do práce.Přinese ti to spoustu radosti!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě, kdyby i všichni sousedi byli také pracovití. Máme souseda, který se o zahradu nestará, seče bodláky až je má metrové a pampelišky vždycky odkvetou na jeho zahradě a lítá to k nám. O slimáky se nestará a tak kolikrát zapláču nad tím, že všechna práce je zbytečná. Slimáci sežerou snad i to, co je má odpuzovat. Ale i tak nějaká úroda a radost je. Zvláště kytičky mě překvapují, jak se stěhují. :)

      Vymazat
  9. Taky se už trochu zahrádku obhospodařuji, ale zatím nic neseju. Má se teď ochladit, tak počkám. Hlavně, aby zapršelo, protože je sucho.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, sucho je strašné. Naštěstí jsme něco načerpali do nádrže a déšť se očekává, tak uvidíme. Já už jsem včera zasela mrkev a hrášek a říkám si, že než semena vylezou, tak už bude tepleji a máme zahradu obrácenou proti jižnímu slunci. Uvidíme. Mám za to, že loňský rok byl stejný. Brzy teplo a pak přišla znova zima. I ty se měj hezky.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář