31 března 2022

Koncem března

V pondělí byl poslední den ze série krásných, docela teplých dní a já jsem se vydala na zahradu. Většinou fotím z domu protější kopečky směr zahrada a nyní jsem obrátila foťák zase opačným směrem. Jsem na cestě k zahradě a viditelnost je skvělá. 

Jsem na zahradě. Opět nejprve   naplním misky kočičkám, Mazlinka už je netrpělivá a plete se mi pod nohama. Musím dávat velký pozor. Vrhla jsem se na zpracování porytého záhonu, ale musím říct, že to byla dřina. Zem je tak suchá, že na hroudy se muselo ostrou motykou útočit velkou silou. I rozmělňování bylo náročné skvělým nástrojem, kterému jsem musela pomáhat větší hrudky lámat rukama.  Mazlinka zatím kontrolovala zahradu. 

Jsem hotová a konečně jsem se šla rozhlédnout po ostatních záhoncích, co kde kvete. Zjistila jsem, že pivoňky už vystrkují první puky a tak jsem jim odstranila suché krytí a hned jsem ho i spálila. Radost mi udělaly koniklece. Přece jen jsou dva. Jeden růžový a jeden tmavší fialový.  

Hyacinty, které si vždy koupím na okno domů, dávám po odkvětu a zatažení na konci léta do země na zahradě. Už jich tu je dost a začínají pěkně kvést. Zatím ty, co jsou na sluníčku, ty ve stínku si dávají na čas. 

Na trvalkový záhon  mi úplně dozadu za růže a pivoňky odněkud přivandrovaly nízké skalkové narcisy. Jakoby se chtěly tajně schovat za vysoké rostliny, ale mají smůlu, kvetou brzy a tak jsem je snadno našla. Vždy mě překvapí, co mi jaro na zahradu přinese. 


I mák se mi objevil docela daleko od mateřské rostliny a jelikož jsem si z něho loni vzala semínka zkusím si ho vysít i na jiném místě ve větší skupině. Jenže jsem zjistila, že se má sít na podzim, v zimě semeno nabobtná a jaro mu dá sílu růst. Tak to jsem zaspala. Ale v časopise Zahrádkář jsem četla, že i mák se může nyní vysít přímo na záhon a trochu vpracovat do země a přitisknout. Tak to ještě vyzkouším. 
Modřenců mívám plnou skalku,  už lezou, ale je asi pro ně dost sucho.  Protože nemám zahradu u domu a dojíždět stále zalévat zasetou zeleninu je pro mne dost těžké, rozhodla jsem se zasít nyní, i když má být ještě chladno. Mrkev, hrášek a cibule jsou tedy v zemi. Semínka jsem zalila vodou nedávno načerpanou za studny a dneska jsem ráda, že alespoň mží a půda se nevysušuje. Zda jsem se neunáhlila ukáže teprve čas. 
Cestou domů jsem zaregistrovala, že bohatě kvetou v přírodě již sasanky. 
Domů jsem šla opět celá rozlámaná a bolavá. Uvažovala jsem, že bych nemusela jezdit hned domů. že bych tam mohla hltat sluníčko klidně do večera, ale jak se znám, já bych nedokázala sedět a třeba si u kafíčka číst. Stále bych viděla, co se musí udělat a nedalo by mi to, šla bych makat a to je pak snadná cesta k nějakému úrazu, když je člověk unavený. Tak raději domů. 
Přeji vám hezký den a děkuji za návštěvu. 

17 komentářů:

  1. Maruško to je nádhera. Je znát, že je u vás tepleji. Koniklece jsem měla na záhonku také a také plněné narcisky. neobjevilo se ani jedno z nich. Vylezly a odkvetly jen bledule, sněženky a některé druhy prvosenek nebo primulek. mám obavy, že cibulka španělští sežrali slimáci, kterých tu bylo loni opravdu hodně a jedovatost jim nevadí. Sežrali na podzim i kvetoucí jedovaté ocúny a nic to s nimi neudělalo. Maruško tak Ti přeji, ať Ti zahrádka dělá hodně radostí i když je to hodně práce a s přibývajícím věkem stále více vyčerpávající, tak ať to zvládáš a užíváš si tam pohody a radostí z toho, jak to všechno hezky roste. Krásné jarní dny Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejku, omlouvám se za ta přeházená slova a překlepy.... Na mobilu se mi to špatně upravuje.

      Vymazat
  2. Majko, myslím, že jsi té práce udělala i tak dost, než si přivolat nějaký úraz, to je lepší raději ujet. Mně by to problém nedělalo, klidně si na sluníčku lehnu do lehátka, vezmu knížku a jsem v pohodě. Je pravda, pokud je třeba něco udělat, raději to neodkládám ale práci si nehledám 😜😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, práci si také nehledám, jen se spokojeně rozhlédnu, co jsem všechno zvládla a ono to další potřebné na mne vyskočí. 😄

      Vymazat
  3. Maruš, krásný komiks s kočičkami s nimi je na zahradě hned veseleji. Tobě už všechno krásně kvete u nás Hyacinty teprve lezou, teď už jsou zalité, tak snad se pohnou. Viděla jsem z okna, že už rozkvetl jeden narcis, tak mu déšť pomohl. Ale podle všeho ta krása bude zítra pod sněhem, ale budeme doufat, že předpověď nevyjde. Měj hezký vikend i když bude bez sluníčka🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že už máme sníh definitivně za sebou. Voda určitě zahradě prospěla a za chvíli budeme sekat trávu. 😄

      Vymazat
  4. Zahrada ti krásně rozkvetla a kočičky jsou skvělá společnost.U nás zahrádkáři ještě vidět nejsou,zahrádky jsou pořád pusté.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, s kočičkami se vždy potěšíme. V posledních dnech nám trochu zalilo, tak se vše začne zelenat a kvést více.

      Vymazat
  5. Maruško,moc hezké fotografie ze zahrádky. Nějak mě nejde usnout,tak se kocham zde. Venku nám nasněžilo,snad to roztaje a konečně bude jaro jak má být.

    OdpovědětVymazat
  6. Obdivuji zahrádkáře, v tomto oboru jsem totální laik. Ale společnost kočiček závidím, tiše závidím... Budu muset navštívit s nějakými granulkami místní útulek a potěšit se aspoň pohledem na ně. Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherná jarní zahrádka Maruš..Je vidět,že komu se nelení,tomu se zelení jak se říká..Jen se to nesmí s prací přehánět.Kočičky ti dělají příjemnou společnost,tak přeji hezký víkend-i když bude asi studený...

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem se Majko, zase u Tebe potěšila a uklidnila z nepodařeného pečení bábovky. Také jsem si stáhla koniklece a hodlám je použít na přání. Zde sněží, no zvykla jsem si na předčasné teplíčko. Ty s tou prací se šetři a také uplatni svou dovednost užívat si, ale to ty asi neznáš vid? Dávej na sebe pozor - Míla

    OdpovědětVymazat
  9. Maruško, jsi pilná jako včelka a máš to moc hezké. Ať Ti zahrádka dělá radost ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Škoda, Majko, že neumím vložit sem obrázek, protože u nás mrzne a leží pod okny stále sníh.

    OdpovědětVymazat
  11. Maruško, krásně ti to kvete. U nás se už taky barví zahrada.

    OdpovědětVymazat
  12. Maruško, práci na zahrádce nezávidím. Měla jsem a už jsem si odvykla. Ale kočičky bych brala, jsou rozkošné. Slovní dokumentace úsměvná, i můj muž se při citacích textu musel jít podívat. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář