26 srpna 2020

Zahrada 2020 srpen

Přesto, že zahájení letošní zahradní sezóny moc nadějně nevypadalo a některých dříve úspěšně pěstovaných plodin jsme se museli vzdát, mi zahrada krom hromady práce dělá i radost. Loni jsme touto dobou přeměřovali velikost melounů a láskyplně je podkládali polystyrénem, aby neležely v blátě při deštích. Letos sledujeme velkou úrodu mirabelek, docela se daří kedlubnům, ledový salát už dobíráme. Rajčata jednu dobu chytala plíseň, ale snad pomohl postřik, ale zatím se jim nějak barvit do červena nechce. Tyčkové rajče od vnučky roste do nebe jako ta fazole z jedné pohádky. Ze své malé sbírky mečíků jsem se moc neradovala, protože jim dost uškodily deště,  zato jiřinkám se daří. 

Výměnu podlahy pod plastovou boudou na nářadí manžel stále odkládal a odkládal až bude stabilnější počasí až minulý týden volal zeť, že se na to vrhneme. Manžel se zdráhal, nějak se na to necítil, ale zeť v tom neviděl problém, zvláště, když dřevo je vysušené a dokonce ho manžel dvakrát naimpregnoval. 
V sobotu se dostavil s nářadím a práce jim šla od ruky. Po 14. hodině bylo vše hotovo k velké spokojenosti všech.  Tahle podlaha už nás přežije. 

 Září je na krku, čeká nás sběr mrkve a celeru, vázání cibule, odstrojení mirabelky na kvas a slivovičku, druhý sběr fazolek, jablek atd...atd.....

8 komentářů:

  1. Maruš, mečíky máš nádherné, mi se letos nevydařily ani normální ani ty habešské. Ta uprostřed, to je ta jiřinka co jsem myslela ve skutečnosti je světlejší, než na fotce.Máš to tam moc hezké a dobře se u tebe na zahradě sedí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem měla ty všelijaké panašované loni poprvé a byly strašné, letos jsou pěknější, ale musela jsem je přivázat, protože se válely málem po zemi. Ty jiřinky ti nějaké na podzim dám, ale mají se vyrývat až při prvních mrazících, aby prý další rok pěkně kvetly.

      Vymazat
  2. Nádhera! Ako v botanickej záhrade - gratulujem!!! ☺

    OdpovědětVymazat
  3. I když se možná na zahrádce nedařilo jako obvykle, vypadá to tam moc pěkně. Postřehla jsem na fotkách malé chlupaté pomocníky, to půjde všechna práce určitě od ruky. Nedávno jsem na internetu studovala nějaké chatky a jak si z nich lidé udělali trvalé bydlení, ten nápad mi přijde zajímavý :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Zahrada je nejen spousta práce, ale taky užitek a spousta nádherných květů. Krásné barvy mečíků, které už jsem přestala pěstovat, protože náš první pejsek Yorga, je milovala nejspíš víc než já. Když byly v nejlepším květu tak je u země ukousala a bylo po kráse.

    OdpovědětVymazat
  5. Ty fotky květin jsou tak nádherně barevné, poutavé a lahodí oku.
    Pamatuji si, jak jsi byla rozčarovaná a nic tě nebavilo. Jsem moc ráda, že se stav změnil a zahrada tě odměňuje.
    Přeji, aby podzimní dny naplnily všechna tvá očekávání, úroda dozrála.
    Má být krásné a teplé září. Hodně pohody, ať se daří.

    OdpovědětVymazat
  6. Majko zdravím, právě jsme se vrátili z termálů v Podhajské na Slovensku a hned hážu oko....no jedno krásnější než druhé, ale kdo má pořád hledat slova pro tu krásu...jak by řekl někdo mladý? " Dost dobrý" nebo "hustý". Já zde pokaždé pookřeju nemaje vlastní zahrady a též vyšší mičurinskou. Tak ať se daří i nadále - Míla

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško, zahrádku máš krásnou, všechno je krásně barevné a plodí. Věřím, že je v tom hodně námahy, ale ta odměna za to jistě stojí. jste šikovní, když jste jako rodina sehraní a práce se nebojíte. Tak to má být. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář