16 září 2020

Jsem někde...

 Asi by se sem hodilo jadrnější slůvko pro ukončení zad. Ale co..... řeknu to rovnou. Jsem v prdeli. Citlivější jedinci ať mi prominou.

Včera už jsem měla za sebou výšlap na zahradu, kde mě už vítala Mazlinka. Než nasypu kočičkám granule,  jdu ještě do sklepa nahodit jistič elektriky.  No už se dočkáte, odpovídám na nedočkavé mňoukání. Vyjdu ze sklepa po několika schůdcích, obcházím nádrž na vodu s přepadovou hadicí a.......

Asi už tušíte jakou roli ta hadice sehrála. Podrazila mi nohy.....a já se s naříkavým ku..., ku...nemohla zvednout. Hladové kočičí mňoukání ustalo....Mazlinka na mne udiveně hleděla a tlapičkou prohmatávala  můj kotník. Nakonec jsem usedla na vyvýšený poklop jímky a skoumala situaci.  Odřeninka na koleně jen minimální, kotník trochu bolí, ale postavila jsem se na něj, i když s obtížemi a naříkáním. Kulhala jsem pro granule a Mazlinka poslušně čekala u misky, ani nehlesla. Když jsem k ní silně kulhala,  v sedě zvedla levou packu. Jako by věděla..... Počkala jsem až přijede manžel a zavolala snaše. Naštěstí nebyla zrovna po noční a naštěstí neměla denní směnu. Své volno ochotně využila mým odvozem do nemocnice. Posílala jsem ji domů, že mi dají ortézu nebo doporučí ledování a octan a já už se ten kousek od nemocnice domů dobelhám s trekovými holemi, které si na stoupání k zahradě beru..  Nedala na má slova a počkala. Vyjela jsem na vozíku ze sádrovny s nechodící sádrou, s berlemi a receptem na injekce proti trombóze, s diagnózou zlomenina vnějšího kotníku.. Levá část prý zatím drží pohromadě,  proto než prý operace zkusíme mechanickou nápravu. Eva mě dovezla domů, ulehla jsem a přemýšlela, co bude se zahrádkou, když na podzim je tolik práce. 

Zatím mě nebaví ani sednout k počítači. Tohle smolín z mobilu. I fotky jsou mobilní. 

Za týden mám první kontrolu a představa, že se houpu na berlích o jedné noze s kopce a pak zase do kopce je hrozná. Hledala jsem půjčovnu vozíků, ale zachránil mě bratr. Dneska mi přivezl vozík, který jsem před časem koupila pro maminku a pak se hodil bratrovi, když si při vysokohorském lyžování v Roháčích škaredě zlomil nohu. Stihl vozík dovézt z Liptovského Mikuláše na otočku, ještě než budou v pátek hranice průjezdné jen s  negativním testem na covid. 

Ani nevíte, jak jsem šťastná. Manžel už se těší, jak bude machrovat, že vzorně pečuje o manželku.  Naučil se vařit i kávičku, i když tento nápoj nepije. V pokoji mám binec, ale vůbec mě to nezajímá. Priority jsou najednou jinde. 

Přeji všem hezký den a dávejte na sebe pozor. ... P.S. Mílo, neposlechla jsem tě a teď to mám. 

32 komentářů:

  1. No,nazdar!Připomíná mi to "Postřižiny".Majko,přeji ti brzké obnovení mobility.
    Tak nás to vždy donutí odpočívat.
    Přeji pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Evi. Rozhodovali se mezi operací a mechanickou fixací, protože je tam 2 mm posun, e prý vzhledem k mému věku asi budete ta fixace stačit. Tak nevím, jak tomu rozumět. Jen jsem se zeptala, jestli budu chodit a prý jo. Nevím, nevím, v úterý jdu na kontrolu, netuším, zde se po týdnu dá něco poznat.

      Vymazat
    2. Maruško,přeji ti v úterý ten nejlepší výsledek ☺

      Vymazat
  2. Tak to byla opravdu nešťastná shoda okolností :( Přeji ať se dá noha brzy do pořádku, já měla sádru jen jednou, ale naštěstí chodící. Tak hodně odpočinku, ať brzy nabereš sílu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hrozné tu nohu stále vláčet zvednutou. Už musím masírovat svaly na rukách. Děkuji právě noze, že má tu výdrž. Dříve mě dost bolívala, myslela jsem, že odchází kyčel, ale nyní mě nebolí, tak nevim. Snad to dobře dopadne.

      Vymazat
  3. To je nadělení, ale snad se brzo nožka zahojí a zase budeš fit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám trochu strach, protože je tam 2mm posun. Možná se v úterý rozhodne o operaci. :(

      Vymazat
  4. Nuž stalo sa, ale hlavné je že sa nestalo horšie! Teraz si aspoň nejaký čas oddýchneš, nôžku vyliečiš a potom už bude zas všetko tak ako má byť. Prajem bezproblémové uzdravenie! ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, snad nebudete operace nutná, ale je tam 2mm posun. Prý ale vzhledem k věku by mohla stačit ta sádra. Tak nevím, co si o tom myslet.

      Vymazat
  5. Odpočívej a drž se! Hlavně, aby se to zahojilo v pořádku.

    OdpovědětVymazat
  6. Maruš, často na tebe myslím, jak tě to musí štvát, hlavně kvůli zahradě. Ať to rychle a dobře sroste a jsi zase v pořádku. Kdyby se to stalo mně, tak myslím, že by jsme tu za chvíli byli jak Křemílek a Vochomůrka v mechu a kapradí a to doslova. Až budu mít čas napíšu ti mejla ... Drž se, neboj tvůj si se zahradou poradí ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vím, že manžel udělá hodně, ale určitě se nebudu zlobit, když nebude vsechno. Hlavně se pak na podzim musí vylít, vymýt a uklidnit plastové nádoby na vodu, vypustit nádrž, zazimovat ruze a hortenzie. No však víš. S jiřinami je hodně práce a já jich mám hodně. Tobě určitě ty fialové vyryje. Asi pak poprosím i Evu,aby mu pomohla.

      Vymazat
  7. Maruško prosím tě,fotky mobilní-nemobilní,hlavně ať se ti dá nožka dohromady a zda máš doma neuklizeno,hlavně ty buď uklizená na lůžku a přeji brzské uzdravení. Vím,že to nebude hned,ale vydrž,jako každá ženská se ze všeho,jak se říká ,,vylíže,,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mílo, snažím se, ale také se trochu bojím úterní kontroly. Ono je to tam nějak posunuté o 2 mm a tak se uvidí. Prý v mém věku už mi to nemusí tak vadit. No hlavně, abych mohla chodit. Dneska budu vařit se synem. Alespoň se naučí.

      Vymazat
  8. Tomu se odborně říká poser, je to terminologie, vystihující současnou situaci.
    Přesně takto si rozbila hubu moje sousedka minulý rok, navíc měla dotlučený obličej šíleným způsobem.
    A co myslíš, minulý týden měla zase tu hadici debilně na hladkém betonu.
    Držím palce, taky bych byla na šrot z podzimních prací, ovšem smekám, já bych z mobilu nic nevytvořila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, na smoleni příspěvku jsem měla času dost. Trvalo to dýl, ale není kam spěchat.

      Vymazat
  9. Tak Ti Majko, po přečtení toho všeho tady, si myslím, že se ani nemůžeš uzdravit. K uzdravení totiž patří i klid!!!!! co Ti budou platné vyryté jiřinky když nožička bude v sedeli? Máš šikovného chotě a co nezvládne, tak to tak asi má být. Vzpomeň si na to, že vše neuřidíme a vše má svůj čas...i ten Tvůj trysk.No v úterý budu dřít na chatě a myslet na Tebe a držet palce. Bude to dobré, hlavně nechvátej - objímám Míla P.S: dávej na sebe pozor!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mílo, odpočívám, manžel se opravdu snaží, doufám, že se nepoloží. Já jsem nenáročný pacient, nevolám kvůli každé maličkosti. Ten vozík už jsme vyzkoušeli cestou na kontrolu. Je super. Ale konstatovala jsem, že v nemocnici se snad s vozíčkáři moc nepočítá. Mají sice nájezdy a plošiny, ale do jednotlivých ordinací třeba odběrové místnosti nebo předoperační mají ve dveřích prahy. Ale ochotný personál mi pomohl, když si manžel odskočil domů, protože se při předoperačním vyšetření čekalo 1,5 hodinky na lékařku po vizitě. Když pro mne manžel přišel, akorát mně sestra vyvážela z ordinace. Takže tím vlastně naznačuji, že operace je nezbytná.

      Vymazat
  10. Tak to je smůla, ale ona zahrádka neuteče, zdraví je přednější. Před několika lety jsem si zlomila kotník na zahradě a také jsem měla nechodící sádru. Byl docela horor dostat se s berlema třeba na záchod. Taková samozřejmá věc a najednou problém jako hrom. Držím palce, ať se nožka dobře hojí, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Evi, zdraví je přednější. Zahradu jsem pustila z hlavy. Nějak bylo, nějak bude. Nyní se obávám operace, ale říkám si, přežili to jiní, přežiji také.Ale červíček obavníček hlodá.

      Vymazat
  11. Tak to dobře znám. Něco podobného se mi stalo před rokem. Naštěstí jen výron,/to si myslím já/ noha jak papuč, modrá, nedalo se na ni stoupnout, ale k lékaři jsem nešla. Půjčila jsem si berličky a skákala s nimi po jedné noze i po obchodech. Naštěstí se vše za čas v dobré obrátilo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem raději k lékaři jela, protože jsem chtěla mít jistotu. Ono to ze začátku ani modré moc nebylo. Ale nyní je tam prý hematom, který způsobil posun kostí a zlomenina je asimetrická, takže v pondělí nastupuju na operaci. Ach jo. Mám z toho strach, ale vzpomínám na tátu i bratra, kteří se vylízali z horších zlomenin.

      Vymazat
  12. Držím palce, aby kontrola potvrdila hojení a šetři se, ještě nám toho musíš hodně krásného ukázat na svém blogu. Už teď se těším a do té doby klid, pohoda, uzdravování se...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lado, také tobě děkuji za podporu. Kontrola prokázala, že došlo k posunu oběma tlaku hematomu a operace je nutná. V pondělí nastupuji do nemocnice v úterý jdu na sál.

      Vymazat
  13. Marijko,
    tak už mi nemusíš odpovídat pod výletový článek. Už jsem informovaná. Ty děláš hezký fotky i z mobilu...! :)
    To je vážně smůla, ještě ze máš kolem sebe rodinu ochotnou pomoci, to je dobře.
    Rychlý hojení..!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Míšo, tak už jsem dříve odpověděla na druhém blogu, ale to nevadí. Doufám, že se mi manžel nepoloží a všechno to zvládne. Majka

      Vymazat
  14. Zdravím Maruško,já si teprve teď přečetla jak se to stalo...je to smůla,ale musíš věřit,že se vše spraví a budeš zase mobilní.Jen už asi budeš muset trochu slevit s prací na zahradě,ale kytičky budeš určitě pěstovat i nadále...Určitě vše dobře dopadne,uvidíš.Člověk má vždy před operací obavy,vím o čem mluvím,byla jsem uspaná celkově již 7x a vždy jsem se vzbudila.Naposledy před 3 roky (v 77letech) a to jsem o dost starší než Ty.Buď optimistická,je to důležité.....Budu držet palečky,drž se a přeji brzké uzdravení....

    OdpovědětVymazat
  15. Máš štěstí,že máš manžela a děti blízko.Stát se to mně,nevím co by bylo.Já tu nemám nikoho,jsem úplně sama,děti Praha,Brno....Ani na tu kontrolu by mě nikdo nezavezl.Tak se opatruj a odpočívej..Eva

    OdpovědětVymazat
  16. Tak proto jsi se mi ztratila! Takže dnes už máš po operaci, je důležité mít kotník v pořádku. Odpočineš si a za chvíli už nebudeš vědět, co jsi dnes prožila. Odpočiň si, všechno ostatní počká. A ať se ti to dobře hojí ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Maru. Operace se nekonala, protože se objevila trombóza. Zatím mám stále dlahu, ale prý to srůstá dobře, ve čtvrtek budu vědět více o noze i nechodila mi oznámení o komentářích z tohoto blogu, ale už to snad bude OK. Doufám, že jsem na to přišla. Proto jsem tu ani moc neodpovídala. Měj se hezky.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář