26 února 2020

Hvězdník

Blogerka VendyW mi doporučila nechat cibule hvězdníku v ledničce, prý pak krásně pokvetou. Zkusila jsem to, ale místo do ledničky jsem cibule zabalila do novin a naskládala do květináče a uložila v prosklené lodžii.
13. ledna jsem se rozhodla cibule zasadit do hlíny. Celkem 5 cibulek, z toho jedna větší, která už kdysi v minulosti kvetla a její mladé. Pár cibulí jsem kdysi poslala i jiné blogerce při jedné jarní výměně, ale jak těm se daří nevím.
Jako první velmi brzy vyrazily listy a já jsem věděla, že hvězdníky nepokvetou. Dříve mi vždy vyrazil jako první květní stvol. Smířila jsem se. Ovšem jaké bylo mé překvapení, když jsem šla 11. února opět zalévat.
Jak je možné, že jsem si nevšimla u dvou cibulí silného květního výhonu.
Jásala jsem, jako malé děcko.

24. února se již začal květ otvírat a včera už jeden hvězdník rozkvetl naplno. Druhý pokvete trochu později.

Pro focení a předvádění jsem si ho přendala na kuchyňský stůl.

Na západním okně to letos tedy opravdu hýří barvami. Stále žlutě kvete malokvětá begónie, červeně kolopejka, sytě růžově vánoční kaktus (ten pokvete snad až do Velikonoc, má nasazena stále nová poupata) a oranžový hvězdník.
Hvězdník na severním okně letos asi nepokvete, tam jsou cibulky ještě asi dost mladé, ale poupata nasadila malá fialová orchidej. Orchidejím se na severním okně daří lépe. Ono to okno je sice na sever, ale paneláky jsou spojené rohy a ranní sluníčko se do severního okna odráží od východních oken sousedního domu.
(vánoční kaktus a kolopejka)

Hezké jarní dny přeji


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář