06 listopadu 2017

Mamčo, uvař si kafčo

aneb důchodkyně a moderní přístroj.
Svého vnuka už nehlídám pravidelně, ale občas je přece jen nutné zastoupit rodiče. Když je syn na vojenském cvičení je to hlídání až do noci. Napíšeme s Lukáškem úkoly,......."Mamčo, klidně si udělej kafčo a v lednici si vemte na co máte chuť."
No jo, ale jak si uvařím kávu? Mladí si pořídili na kávu super stroj a já s ním neumím. Volala jsem snaše do práce, jestli nemají mletou nebo instantní kávu. Nemají, ale nemám se bát, je to jednoduché a určitě to zvládnu i na onom kávovaru.
Uvařila jsem si tedy skvělou kávu s mobilem u ucha. Ano není to složité, když vám někdo říká, co kdy máte zmáčknout. A káva je opravdu výborná, protože se umele čerstvá.

Další hlídání a uvaření kávičky už bude brnkačka. Jenže uplynul zase nějaký čas a tak jsem byla v mačkání čudlíků na kávovaru opatrnější. Nebyla jsem si jistá, jestli si to vše dobře pamatuji. V přístroji to hrčelo, vytékala z něho horká voda, pak ustala, do vloženého hrnku však nic neteklo a na palubní desce svítilo kde co. Stroj už dávno mlčel, jen na mne svítil vším, co měl po ruce. Byla jsem zoufalá. Já jsem jim pokazila jejich oblíbený kávovar. Zkoušela jsem to znovu, ale nic.
Musím s pravdou ven a volám snaše, že jsem jim pokazila kávovar. Trochu se zarazila a řekla, že to snad nebude nic vážného. Řekla mi, jak to mám vypnout a kde je rozpustná káva, kterou pro jistotu koupila. Když jsem jí však jestě jednou řekla, co všechno svítí, došlo jí, že je plná odpadní nádobka a stačí ji vysypat. Mám jen cosi otevřít. Bála jsem se na cokoli sáhnout. Chtěla bych vidět snachu, jak převrací oči v sloup nad mou neschopností. Ale v telefonu zněla trpělivě.
Jakou jsem měla radost, když se mi podařilo otevřít příslušnou část stroje, kde byl odpad. Po vyprázdnění nádoby kontrolka zhasla. Super a nyní už to bude opět brnkačka. Navolila jsem si malý hrnek, ale plný. Káva tekla a tekla a tekla a hladina se podezřele blížila okraji hrnku. Jejda, přeteče to! Nepřeteklo. A já jsem opět byla vítěz a přede mnou voněla slastná kávička.
Co se asi stane příště?



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář