07 ledna 2017

Tajemství sedmi ještěrek

Další detektivku, kterou jsem přečetla mohu vřele doporučit. Autorka Veronika Černucká přiláká nejen napínavostí příběhu, ale kniha se dobře čte i díky vtipným poznámkám na úkor policejního vyšetřování.


"Tak, kdo je mrtvý? A bez vytáček.
Když jsem mluvila o Monice, staré paní vstoupily do očí slzy, ale ovládla se. Tvář se jí stáhla vzteky a Anna jí objala kolem ramen. Pak jsem jim řekla o Tereze. Paní Floriánová zaťala ruce v pěst a Anna se rozbrečela. Oči a nos si utírala do rukávu košile a bylo jí jedno, kolik lidí je kolem ní.
"Chci je vidět. Jdeš se mnou Anno?"
"Já nemůžu. Nedokázala bych to. Vrátím se do domu, jestli smím." A Anně podklesla kolena. Paní Floriánová ji zachytila, aby nespadla na zem, a pak zařvala na Myšku:"Pomozte jí do domu a nečumte tam! Jestli nepůjde sama, tak ji budete muset nést. V lednici je whisky, pořádně jí nalijte. Potom ji odvezete domů, motorka zůstane v každém případě tady. "

****

" A my už půjdeme. Nejdřív chci vidět Terezu."
Když jsem ji dovedla k altánu, doktorka Kalvanová tázavě zdvihla obočí. "To je paní Floriánová, patří jí dům U sedmi ještěrek. Monika Lipská byla její vnučka a Tereza pravnučka. Chce je obě vidět."

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář