01 dubna 2016

Letopisy královské komory II

Opět Vlastimil Vondruška. Od jeho knih se prostě nemohu odtrhnout. Už jsem si říkala, že bych si měla dát od historie oddych, ale s ústředními postavami Vondruškových historických detektivních románů jsem se již tak sžila, že mám pocit, jako bych je znala osobně. :)



V tomto příběhu se dostane Adam z Dobrodína a jeho přátelé do jedné jihočeské tvrze, kde se dozví o záhadné vraždě. Při vyšetřování dojde k dalším vraždám, které spolu nakonec souvisí. V kraji sklářů se snadno skryje za sklářskou pecí ražba falešných tolarů. Adamovi z Dobrodína však nic neujde.


Vyšetřování složité sítě dvorních intrik dovede Adama z Dobrodína a jeho pomocníky až do Vídně. Tichým jazykem je nazýván donašeč. Tento příběh je spíše špionážní a opět bravůrně vtáhne čtenáře do historie naší země.


Tento příběh nás zavede do prostředí moravské šlechty. Ani zde nebude o vraždy nouze. Za vším je vášnivá a nenaplněná láska. Tento příběh se mi jevil nejnapínavější, z těch třech nejlepší. Samozřejmě nehltám vraždy jako takové, ale velmi mne zajímá právě to dokazování a vyšetřování v době před několika stoletími.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář