30 března 2016

Děsivé

V přízemí panelového domu, kde bydlí moje maminka, žije stará, však ještě dosti čiperná paní. Svižně si klepe hůlčičkou, když se žene do obchodu. Vyparáděná s kloboučkem na hlavě mi vždy byla sympatická. Za okny stále hromadu květin a také její kočičky. Myslím, že má tři v jednopokojovém bytě. Občas je vypustí ven, jednou jsem jí pomáhala zaběhlou kočičku hledat, jestli jsem ji při úklidu nevědomky nezamkla do sklepních prostor.


Ve velikonočním týdnu jsem měla opět velký úklid u maminky. Asi proto jsem si více všímala okolí domu a dlouhého schodiště, abych odhadla, kolik budu mít práce. Na všech deseti schodech i na ploše před schránkami bylo rozházeno velké množství celých i naklovaných semínek slunečnice, mezi nimi se válela drobná peříčka a na chodníku před schodištěm větší peří s kouskem ptáčka. Nějaká peříčka jsem našla i v chodbě domu. Jaké drama se na schodech odehrálo a kdo ho měl na svědomí mi došlo velmi brzy. Přesto jsem se bránila tomu uvěřit. Ta stará sympatická paní nasypala ptáčkům baštu na schodiště a pak vypustila kočky.

V sobotu jsem to všechno uklidila, schodiště umyla a když jsem zametala chodníky, našla jsem hromádky zbytků jídla u zdi domu. Zrovna z domu vycházeli lidé na procházku a omlouvali se, že pošlapou schody. Jak by mohli, vždyť jdou z domu. :) Tak jsme prohodili i pár slov o lovu ptáčků a zbytcích jídla u domu a oni jen naštvaně konstatovali, že to dělá ta paní. Pro kočičky ještě láká k domu myši a potkany?
Už dříve si prý lidé stěžovali na kočky, že se toulají po domě a z bytu jde puch, ale nic se nezměnilo a já jsem se ještě té paní zastávala, že kočky jsou čistotné a nemusí nikomu vadit. Ty kočky nemohou za to, že ta paní se mi zhnusila. Je přirozené, že kočky loví ptáčky a myši a chodí se s nimi chlubit. Ale tohle je asi trochu o něčem jiném.Nebo jsem vadná já?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář