17 října 2023

Podzimní všehochuť na zahradě - výzva 2

Možná, že bych mohla i tento článek zařadit do výzvy u Jarušky. Je to taková všehochuť podzimní- střípky. 
Že jsem ze sobotního pádu vyvázla docela bez úhony, o tom svědčí i dnešní práce na zahradě. Ráno už docela mrzlo a když jsem vystoupila z MHD a došla k autobusovému nádraží, uvítala jsem, že na mne čekalo taxi.  Tedy ono nečekalo na mne, ale bylo volné. Byla jsem tak ráda, že jsem dovolila řidiči, aby si v klidu dokouřil cigárko. Nemusím pak od dalšího autobusu šlapat do kopce 2 km. V chatě jsem zapnula topení, převlékla se a hned se vrhla do práce.  Listí a sběr ořechů nechám manželovi, on to udělá rád, až rozmrzne po cestě na kole.  
Sklidila jsem červenou řepu a poryla záhon po okurkách a cibuli. Ostříhala suché kytky  pak už jen  s kafíčkem a kočičkou odpočívala na sluníčku, které nakonec docela hřálo. 
A napadlo mě, vyfotit barevné keře borůvky, sousedčinu kvetoucí trávu....
Dokud pítko nezamrzne
Cestou domů. 
Snad má být ještě v příštích dnech trochu teplo, 
proto si ho užívejte v pohodě. 

24 komentářů:

  1. Maruš, šlapat do toho kopce, je fakt makačka, vůbec se nedivím, že sis vzala taxi. Taky dělám na zahradě, je to super, není horko ani zima a práce jde od ruky jedna radost. Už mi toho taky na zahrádce ubývá, ještě dnes vyryju jiřiny. Bude ještě hezky tak práci na zahradě zvládneme v pohodě. Podzimní fotky máš krásné, podzim je hezky barevný, ale stejně ho nemám ráda. Měj hezké slunečné dny na zahradě i doma🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. probrala ze zhroucení. Musela jsem si dát pár štamprlí. Příští rok se bude na zahradách provádět rekonstrukce elektrického vedení a jelikož sloup je na našem pozemku, je tím pádem nejvíce dotčeným pozemkem. Dojde k vyjmutí stávajícího kabelu a položení nového. Nyní to tedy bude opravdu velké, budou se bořit zídky i schody, pujde se hloubeji. . Zase hromady hlíny a jílu. Chce se mi brečet. Čekala jsem, že travička příští rok definitivně zakryje stopy z letošní elektrické akce, která se vlekla od loňského podzimu. Ach jo. Už jsem na to stará.

      Vymazat
  2. Ahoj Majko, pěkně se kouká na ty tvoje fotky. Muž je borec, když tam jezdí na kole - je to vidět, žádné kilíčko navíc, jak u nás. Doufám, že ještě pár dnů bude hezky, potřebovali bychom před vypuštěním vody dodělat ještě nějaké nezbytnosti, ke kterým tu vodu potřebuji, pak chatě dát klídek a těšit se zase na jaro. Ty fotky jsou tak hezké, že to pořád roluji nahoru a dolu. Dávej na sebe pozor - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mílo, přečti si, co jsem napsala nahoře Libuše. Nějak mi ubývá chuť.

      Vymazat
    2. Tak se prosím zatím nehrouť. Nám v roce 2019 měli dávat kabely do zeme, nejdřív že majitelka pole to nepodepsala, pak další rok že jí nabýdli vyšší kompenzaci, tak podepsala, pak nebyli kapacity...no máme rok 2023 a pár domů na konci vesnice a naše 3 chaty mají pořád energi vedenou kabelama na sloupech. Manžel byl z toho nervní a ted už se ani neptá, zda to vůbec někdy bude. V zimě to dělat nebudou a na nervy do jara času dost. Ale tu štamprličku si dát můžeš, i dvě. - Míla

      Vymazat
    3. Divím se, že jí nabízeli kompenzaci. já jsem se ptala. jestli s tím nemusím souhlasit a bylo mi řečeno, že je to ve veřejném zájmu a tak s tím nic nenadělám, jen mám sepsat požadavky a připomínky.

      Vymazat
  3. Majko, tuhle část podzimu mám moc ráda a když počasí přeje, tak je to paráda. Brzo skončí práce na zahrádce a pak už se zase budeme těšit na další jaro. Měj se hezky, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se asi na jaro moc těšit nebudu. Po dnešní korespondenci od ČEZ Distribuce se mi chce brečet.

      Vymazat
  4. Promiň, že takhle, ale to fákt nasere! Ještě štěstí, že nám na chatě jen jednou za tři roky ořežou stromy páč nám jde přes pozemek vysoké napětí. Ale naštěstí jen dráty, sloupy jsou mimo pozemky. A tady nám sice původně chtěli dát k baráku sloup, ale zjistili že nástřešák je OK, jen na něm vyměnili jištění a znovu ukotvili k trámu. Takže se nic horšího nedělo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlava mi nebere, proč to neudělali při výměně sloupu. Mohli jsme mít i ten náš výkop společný a nemuselo to stát tolik práce a peněz. Když jsem si už obsadila i kolem sloupu rostliny ach jo. No beru to tak, že já už kopat nic nebudu a jsem domluvená, že napíšu, jak si představuji daní pozemku do původního stavu. Rozhodně to nechci řešit finanční náhradou. My nemáme auto a nevím, jak bych dopravovla materiál na vybudování nových schůdků a zídek a už nemám písek na usazování dlaždic. Taky mě štve,.že se promíchá úrodná zemina s jílem. Jenom si říkám, že je ještě dobře, že jsem nestihla upravit horní záhonech. Ten jsem si nechala až na příští rok.

      Vymazat
    2. Maru, jak já ti rozumím! U nás před domem - já tam měla dva záhony kytek, jednoho dne přijeli, vytrhali bydlení vrabcům = živé ploty, bagrem mi zlikvidovali záhony a hlína/jíl, kam se podíváš, že by dali vědět a mohli jsme kytky třeba darovat do zahrad okolo? ani nápad, to by museli odpovědní činitelé přemýšlet a proč by to dělali, oni přeci bydlí v domech se zahradou.Mě málem vezli na koronárku. A už na to kašlu, jim by nevadily ani 2 metrové kopřivy.Manžel prý: nevšímej si toho, ale znáš to. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Jiřinko, snad už to bude do třetice všeho zlého a bude klid. Máš pravdu s těmi pozemními pracemi ve městě. Vůbec na nic se nehledí. Dokonce u nás na sídlišti před dvěma roky káceli nějaké stromy. Šli jsme zrovna s návštěvou (rodina dcery) na procházku a manžel se do těch chlapů pustil docela zhurta, kdo jim to nakázal. Všichni jsme se styděli, že manžel musí do všeho kafrat. Jenže ono to bylo právem. Chlapi si popletli stromy a měli kácet jinde.

      Vymazat
  5. Fotografie na mě působí moc hezky.Podzim na zahradě jsem měla ráda.
    Vše sklizeno,uklizeno,zazimováno,byla jsem vždy taková spokojená.Včera jsem si aspoň uklidila v lodžii,hlavně sezení,
    kytky dala na chodbu a může přijít zima.Dnes jsme už měli na 0 a foukal ledový vítr.
    Maruško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvoje lodžie se mi moc líbí. Posezení jako v útulném altánku. Máš ji velmi pěkné vyřešenou.

      Vymazat
  6. Příspěvek do výzvy si mi moc líbí, ale ten dodatek už v komentářích mi něco připomíná. Kdysi, je to už dost let, mi dnes staří sousedé nabízeli k odkoupení jejich zahrádku i s budkou (chata to nebyla) v zahrádkářské kolonii. Byla jsem se tam podívat a k tomu, abych brzy řekla "ne", jsem nemusela mít moc času na rozmyšlenou. S přítelem jezdíme pravidelně kolem a vždy konstatujeme, že to bylo správné rozhodnutí. Před několika dny jsme zase jeli kolem a polovina těch zahrádek doslova rozryta bagrem, protože tam zrovna stál, ty chatky jsou pryč, už nepátrám, co se tam provádí, ale mnozí zahrádkáři tam měli zavedenou vodu na pozemek, chatku atd. Je ale fakt, že u vás je to vlastně rekreační oblast, což v našem případě opravdu není. Ale jak se říká - všechno zlé je pro něco dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stavět se tam snad nebude, je to v CHKO, ale dnes už je možné všechno. No snad tu akci přežiji, ale docházejí mi síly. Když měnili sloup, tak narušené obrubníky jen "zalátali", všelijak to maskuji kytkami. Sotva jsem osázela skalku pod elektroměrovou skříňkou a kolem ní, tak půjde vše pryč. Snad už to bude do třetice všeho dobrého. A také si často říkám, že všechno zlé je k něčemu dobré. No tohle nás nezabije, jen to notně otrávilo. A zrovna včera jsem si objednala a zaplatila 3 motýlí keře právě do té horní části zahrady, kde se má kopat. Rušit to už nebudu. Musí počkat na náhradním místě.

      Vymazat
  7. Maruš,máš moc hezký podzim na zahradě,vím jak mě to také těšívalo.Ale ty práce v příštím roce ti nezávidím.Asi se s tím nedá nic dělat,držím palce a pevné nervy a ještě pěkné podzimní dny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne Evi, nedá se s tím nic dělat. Jen jsem si měla napsat požadavky z mé strany a tak jsem trochu sepsala, že to uvedení do původního stavu, jak slibují, myslím vážně a poctivě. Pro mne je tedy důležité, že nemusím nic zařizovat, jen to prostě strpět.

      Vymazat
  8. Ahoj Maruško. Odkaz jsem dala na můj blog do výzvy už včera, ale koukám, že tady komentář zmizel, nebo jsem ho špatně odeslala. Fotky jsou moc krásné a do výzvy lze dát vše, co se týká podzimu a na příspěvky budu dávat odkazy až do 5. 11. Děkuji Ti moc za účast a přeji ti krásné dny. Hlavně se opatrujte. Pá Jára 🌹 🌹🌹🫶

    OdpovědětVymazat
  9. Marie, já mám tvoje fotky hodně ráda, ale tyhle s pijící včelou jsou top. Jsi fakt dobrá!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta včelička mne téměř dojala. Pítko tam máme pro ptáčky stále a měníme vodu, aby byla čistá a bylo jí stále dost, ale nikdy jsem tam neviděla osvěžovat se ptáčka nebo motýla. Když jsem zahlédla tu včelku, tak jsem se s ní skoro mazlila celá rozněžněná, že ta voda nebyla zbytečná. :)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář